Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

grondprijs Leyte

Gestart door kamperman, maandag 9 januari 2017, 14:55:30

Vorige topic - Volgende topic

kamperman

Goedendag

ik zou graag willen weten wat de grondprijs is per vierkante meter in Leyte
en dan specifiek in de omgeving van Matalom ??
alvast bedankt voor de informatie

R.deJong

Erg moeilijk.
Commercieel? Residential? Guarded subdivision? Farm? Teveel mogelijkheden om de prijs te doen veranderen...
Heb je iets specifieks op het oog? Vraag een Filipijns familielid om bij de buren langs te gaan en te informeren, weet je het zo.
Moet wel op naam van een Filipijn staan..jij kunt NIETS op je naam zetten...alleen een Condo... (daar behoort de grond tot een kopersvereniging)

Luc

In Ormoc is commercial in Cogon 20000 pesos, residential buiten de stad 5000 pesos en verder weg rond de 3500 pesos voor bouwgrond.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kamperman

dus 1300 peso de vierkante meter is niet teveel
als ik dit zo lees

Luc

Is dat bouwgrond of landbouwgrond? Is het naast een openbare weg of moet je via iemand anders zijne grond er geraken? Zijn er voorzieningen van water, electriciteit etc...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kamperman

het gaat om een kaal stukje grond aan het strand
er zijn verder geen voorzieningen aanwezig

Luc

Dan moet je oppassen dat de golven je strand niet wegspoelt. Zonder golfbreker heb je dan na een aantal jaren geen strand meer. Kost ook geld.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

http://www.thejakartapost.com/news/2013/11/25/philippine-govt-declares-coastlines-no-build-zones.html

In the country, the easement or setback from the shoreline high-water mark is currently at 20 metres. In other countries in the Pacific, the easement is from 50m to 200m, according to environmental planners.

http://www.philstar.com/headlines/2013/12/20/1270180/denr-enforce-no-build-zones

Department of Environment and Natural Resources (DENR) Secretary Ramon Paje yesterday said his department will implement the no-build zone with a 40-meter easement in coastal communities destroyed by the monster storm on Nov. 8.

Oudere topics:
Cebu resort owners warned vs encroachment
Demolition of beachresorts on Bantayan island

Wat is er nog over van het perceel tijdens hoogwater? Kijk op dat moment eens hoe hoog of laag de rest van het perceel is.

Citaat van: Luc op dinsdag 10 januari 2017, 18:27:06
Zonder golfbreker heb je dan na een aantal jaren geen strand meer.

Een golfbreker is dan weer een constructie in de verboden zone. Enkel de overheid mag daar bouwen als dit het openbaar nut en/of de veiligheid van de bewoners dient.
Tussenoplossing: het kan ook als de constructie het nut van de portefeuille van de burgemeester dient.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

kamperman

dank allemaal
voor de informatie ik zal me er eens in gaan verdiepen

Ronny55

Wil je iets gaan bouwen , eerst navragen of je daar wel mag bouwen. Er zijn hier in CDO regels betreffende de afstand tot het strand dat je moet respecteren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kamperman

bedankt voor de tip
ik zal dat eerst goed navragen

pagud

In Tacloban krijg je geen bouwvergunning als je geen 40 meter afstand houd van de shoreline . Wel kan je er een nippahut oipzetten maar geen vaste woning . Dit is reeds in voege sinds "Yolanda".

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.