Raad de plaats Filippijnen streetview quiz

Gestart door Adik, maandag 23 januari 2017, 17:33:00

Vorige topic - Volgende topic

Luke


Rich

Je bent je beurt wel voor, maar hier het antwoord : De Church of San Augustin, beter bekend als Paoay Church is een 18e-eeuwse kerk in de Filipijnse gemeente Paoay in de noordelijke provincie Ilocos Norte.

Rich de Nederbelg.

ganda

Citaat van: Rich op donderdag  2 februari 2017, 10:35:26
Je bent je beurt wel voor, maar hier het antwoord : De Church of San Augustin, beter bekend als Paoay Church is een 18e-eeuwse kerk in de Filipijnse gemeente Paoay in de noordelijke provincie Ilocos Norte.

Das geen drama Rich, post jij de volgende?


Rich

Idd no problem, doe jij de volgende maar Ganda.
Rich de Nederbelg.

ganda


Goed, dan volgt nu een hele makkelijke

Waar staat deze kerk en waarvoor is ze gekend?


MadRed

Dat lijkt me de kerk met het bamboo orgel. Las Pinjas?

ganda


Zeer juist.

In de San José Church van Las Pinas staat het grootste Bamboe Orgel ter wereld. ( 5m hoog en 4m breed )
Jaarlijks wordt er in februari het Bamboo Organ Festival gehouden, waarbij internationaal bekende organisten en koren optreden.
De kerk is dagelijks geopend van 8.00 tot 18.00 uur.

P.S.

In de Protestanse kerk van Roeselare staat er ook een bamboe orgel. Het bevat 508 pijpen, 10 registers en 3 klavieren. Dit is meteen het derde grootste bamboe-orgel in de wereld.


snah68

Even stil hier, dus ik hoop dat ik me erin mag mengen.  :biggrinn: Waar zitten deze heren en waarom?

ganda

Blood Compact statue in Tagbilaran City, Bohol, viering vredespact tussen Datu Sikatuna en Miguel Ló,pez de Legazpi in 1565.



De Sandugo of Blood Compact Shrine monument gevonden in Bo-ol wijk Tagbilaran City is een mijlpaal op de site van de eerste internationale verdrag van vriendschap tussen de Spanjaarden en Filipino's. Achter het monument is een prachtig uitzicht over Bohol Zee.

De Sandugo was een bloed compact, uitgevoerd in Bohol tussen de Spaanse ontdekkingsreiziger Miguel López de Legazpi en Datu Sikatuna, de overste van de Bohol, op 16 maart 1565, om hun vriendschap te dichten als onderdeel van de tribale tradities. Dit wordt beschouwd als het eerste verdrag van vriendschap tussen de Spanjaarden en de Filippino's. "Sandugo" is een Visayan woord dat "een bloed" betekent

Het monument, met de bronzen beelden van Miguel Lopez de Legazpi, Rajah Sikatuna en enkele andere getuigen, was een meesterwerk van de Boholano beeldhouwer en National Artist for Sculpture, Napoleon Abueva.







snah68

CitaatBlood Compact statue in Tagbilaran City, Bohol, viering vredespact tussen Datu Sikatuna en Miguel Ló,pez de Legazpi in 1565.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: