Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hoe zit het met etenswaren....

Gestart door Carpie, maandag 8 februari 2010, 13:22:16

Vorige topic - Volgende topic

Carpie

Is er iemand die mij kan zeggen of het uberhaupt toegelaten is om etenswaren en dan meer bepaald snoepgoed en nootjes(Pistache en allerhande) mee te nemen op het vliegtuig richting :smiley-philippines:?

En in de andere richting :belgiesmiley: :vl: zou ik graag ook het één en ander meebrengen wat klaar ligt (of zal gelegd worden) voor mij.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

PS: iemand ideetje hoe ik het best chocolade verpak zodat het nog in vaste vorm arriveert  :thumb:

Grtz

Jo

xav

richting phils zal het geen probleem geven... misschien kijken dat het voorverpakt is...

die chocolade gewoon in de koffer, eens daar aangekomen zo vlug mogelijk de frigo in..

Rich

Hey Carpie,

Je kan de chocolade best gewoon in de handbagage meenemen. Kan ook in de koffer in het vrachtruim, maar dan is de chocolade onderhevig aan grote temperatuursverschillen, met als gevolg dat de chocolade gaat uitslaan. Dwz een niet zo'n smakelijk kleurtje krijgt..

Nootjes mag je meenemen in het vliegtuig.

:daag:
Rich de Nederbelg.

opinie

Op de Filippijnse luchthavens gaat het niet zo streng aan toe aangaande verpakte etenswaren.
Zeker niet als in het Vitayaprogramma Grenscontrole ook gekend als "Border Security: Australia's Front Line".
Plantjes en dergelijke hebben liever niet. Dit omwille van wortelschimmels enz.

Echter bij terugkeer moet je opletten met zuivel- en vleeswaren. Dat mag niet. :neeneenee: O.a. Varkenspest, mond-en klauwzeer, tubercolose, brusselose, enz... zijn de redenen van de importban want niemand heeft er bewijs van dat het veilig is.  :weetikniet:

Steek zeker bij terukeer geen doerian in je koffer!  :lachen:

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Wij hadden de laatste keer een kleine goedkope koeltas gekocht. Kost een paar euro. Was eigenlijk niet voor chocolade maar iemand vroeg om een aantal voedingswaren mee te brengen zoals mozarella. Die koeltas ging mooi in een reiskoffer. Een kleine koelblok erbij en dat was nog koud bij aankomst de volgende dag. Onze kennis wou meteen de koeltas ook afkopen maar dat hebben we niet gedaan. Is ons achterna nog erg van pas gekomen bij kleine uitstapjes.

Het is zo ongeveer gelijk deze tas.

http://www.harogifts.be/start.asp?http&&&www.harogifts.be/produkt.asp?id=koeltasje+voor+6+blikjes+nylon&artnr=C04973&beeld=C04973
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

JFK

Luc, las ik dat goed op die site ?
Aantal   Prijs /stuk
Min. 250   â,¬1,796
Goh, wat goedkoop zeg ! Slechts 1796 euro per stuk bij een afname van 250 stuks  :lachen:
Wat een lacher. Ga ik zeker snel bestellen  :ikkeniebegrijp:
JFKJFK

innka3

bij haro heb ik ook wat dingen met opdruk besteld(liniaal&kaartjes enz)correct geleverd
en betalen na aflevering,dat zie je toch niet vaak meer  :applaus:

Mawibata



â,¬ 1,796 is niet gelijk aan â,¬ 1.796 


Althans in   :belgiesmiley:  toch niet    :evil:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Je kunt die overal kopen. Wij hebben die toen in de Seizoenswinkel gekocht. De prijs was toen iets van een 2,000â,¬ toen en geen 2.000â,¬  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Je hebt ook van die aluminium koeltassen. Goedkoop model, gewoon een plastic tas met aluminium voering. Goedgenoeg en goedkoop.
Chocolade er in plasticklikstrip dicht en alla!   :happy:   Gewoon verkrijgbaar bij de betere supermarkt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Die koeltassen zijn in de zomer soms bij een paar trays ice tea of zo gratis als promo.

:lachen: JFK is blijkbaar goed ingeburgerd in de Filippijnen want hij leest de rekenkundige punten en komma's als een Filippijn. Dat is weer een verschil tussen de Europese en Amerikaanse regels. In Europa staan de decimalen achter de komma en dienen de punten enkel ter verbetering van de leesbaarheid. Het Amerikaans/Filippijn systeem is net omgekeerd.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

disnoke

Nog nooit problemen gehad om iets naar de Filippijnen mee te pakken, zelfs ooit al witloof voor een vriend daar ter plaatste meegenomen, in het ruim blijft deze goed koel, daarna niet te lang wachten om het in een frigo te leggen.

Terug breng ik meestal mango, papaya mee omdat die toch heel anders smaken.  Ik koop een afsluitbaar bakje in een supermarkt daar en dan overleven ze de trip wel, voor zekerheid toch nog een plastic zak errond.

Indien de douane je tegenhoud loop je wel risico om deze te moeten wegsmijten maar eerlijk, de kans om tegen gehouden te worden is heel klein, sigarettenvoorraad is ook telkens op peil na een verlof  :jajaja: