Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Europa route

Gestart door Derrick, woensdag 1 februari 2017, 02:02:43

Vorige topic - Volgende topic

snah68

Citaat van: Luc op donderdag  2 februari 2017, 15:05:16
Hoe lang is dat geleden? De laatste jaren zijn ze ongeveer overal strenger geworden.

2016 

Het enige risico wat er eigenlijk is is dat je tegen een ambtenaar oploopt die de regels niet kent. Dit kan voor vertragingen zorgen maar je moet gewoon vast houden aan het feit dat je als EU-burger je vrouw zonder restricties bij je kan laten wonen. ( ook al woon je maar op èèn vierkante meter en een minimum loon)

Luc

Citaat van: snah68 op zaterdag  4 februari 2017, 16:02:18
Citaat van: Luc op donderdag  2 februari 2017, 15:05:16
Hoe lang is dat geleden? De laatste jaren zijn ze ongeveer overal strenger geworden.

2016 

Het enige risico wat er eigenlijk is is dat je tegen een ambtenaar oploopt die de regels niet kent. Dit kan voor vertragingen zorgen maar je moet gewoon vast houden aan het feit dat je als EU-burger je vrouw zonder restricties bij je kan laten wonen. ( ook al woon je maar op èèn vierkante meter en een minimum loon)

Ja maar ik dacht dat je hoedanook een minimum inkomen en ziekteverzekering moet hebben wanneer je in een ander EU land gaat wonen, anders krijg je zelf geen verblijfsvergunning. Wanneer je dus naar Denemarken of zo gaat moet je er wel eerst werk zien te vinden. Een paar landen nemen genoegen met voldoende geld op je bankrekening en een privé ziekteverzekering.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Ik lees net sommige landen nemen genoegen met een bepaalt bedrag op je bankrekening......
Weet iemand toevallig ook welke landen en hoeveel Euro erop moet staan ??

Pinkpanther  :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag: 

Derrick

@ Pinkpanther. Kan je deze link hier even delen?

Thanks!

Luc

Spanje onder andere. Link is van de Britse ambassade in Madrid.

Bedrag hangt af van plaats tot plaats. In Spanje worden verblijfsvergunningen door de plaatselijke overheden uitgereikt. In principe voldoende om 1 jaar te kunnen leven. Een bedrag is daar niet opgeplakt.


c) People who do not work in Spain must produce documentation proving that they comply with the following two conditions:

i. Public or private health insurance contracted in Spain or in another country, provided that it ensures cover in Spain during their period of residence equivalent to the cover provided by the National Health System. Pensioners will be considered to meet this condition if they can prove, by means of the corresponding certificate, that they are entitled to health care paid for by the State from which they receive their pension

ii. have sufficient resources, for themselves and their family members, not to become a burden on Spain's social assistance system during their period of residence. Proof of the possession of sufficient resources, whether from regular income, including work income or income of another kind, or from ownership of assets, will be given by any legally admissible evidence, such as property deeds, certified cheques, documentation proving that income from capital is received or credit cards. In this latter case, an up to date bank certificate proving the amount available by way of credit on the aforesaid card shall be produced. The assessment of sufficient resources must be carried out on an individual basis, taking into account the applicant's personal and family circumstances. The possession of resources that are more than the amount established each year by the State General Budgets Act "Ley de Presupuestos Generales de Estado" that justifies the right to receive non-contributory benefits, taking into account the interested persons' personal and family circumstances, will be regarded as sufficient proof to meet this requirment

https://www.gov.uk/guidance/residency-requirements-in-spain

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Welke link bedoel je Derrek ??

Pinkpanther   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

Derrick

@ Pinkpanther. Ik bedoel de bron van waar je dit gelezen hebt. Of was het niet online?

Pinkpanther

Hi Derrick,

Ik heb geen link,  ik heb vorig jaar geinformeerd bij de IND hoeveel geld ik op de bank moest hebben, om onder de inkomenseis uit te komen,
Ze zeiden toen dat ik ongeveer ca.  450.000 euro moest hebben.
Ze zeiden  dat je rente inkomsten gelijk of meer moest zijn als de minimale inkomenseis.

IK ben ZZp er  en had in 2015 nieuw huis gebouwd, en dus zeer weinig gewerkt,dus voldeed niet aan de inkomenseis.

Ik  heb als ik het huis nu zou verkopen ca. 75.000 euro winst maar daar kijken ze niet naar.

Ik ben benieuwd hoe dit is in andere Europesche landen ???

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

snah68

Hej Derrick, ben je inmiddels wijzer geworden? Wij hebben nu alles op z'n plaats als Nederlander in Denemarken. Valt onder de EU-regels. Geen eisen mbt geld, inkomsten , woning ed. Het enige dat vereist is is dat ik als EU- burger een geldig en vast verblijf hier heb. We hebben nu een verblijfsvergunning voor 5 jaar die daarna kan worden omgezet in permanent verblijf als ze hier die 5 jaar heeft gewoont ;)

Pinkpanther

Hi, lees ik het goed,....  als je het VISA voor je vriendin  via Denemarken doet is het niet nodig om te voldoen aan de inkomenseis ??
Hoe pak je dit aan ???   
Ik voldoe niet aan de inkomenseis van de IND in NL.
Ik heb 1 jaar bijna niet gewerkt ZZp er  maar in dat jaar een huis gebouwd.
Dat ik daar 40 tpt 50 dzd winst op maak, dat intereseert de IND niet, mijn verzoek voor toeristenvisum
was al bij voorbaat afgewezen.

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag: