luk Alloo belgen in buitenlandse gevangenissen

Gestart door a007esprit, donderdag 9 maart 2017, 21:26:55

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther

Geen Pedo  ???    daar zullen de meeste anders tegenaan kijken  !!!
Meisje van 16  mee getrouwd.... dit is zo ie zo al strafbaar als je geen Moslim bent  !!
Laat hem maar mooi zitten daar,   lang zal het niet duren want hij is al in de 70.    :biggrinn: :biggrinn: :biggrinn:

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

bananacreek

Hier heeft een Zuid Afrikaan (witneus) een paar jaar vast gezeten op verdenking van verkrachting van minderjarigen maar later ( na 3 jaar) werd de zaak de laan uit gegooid wegens valse bewijslast....en kwam hij vrij en woont nu in Davao City...kreeg geen enkele schadevergoeding.....maar het gebeurt maar al te vaak zulk een situatie.... :run: :run: :run:

ganda


Ik wil me niet uitspreken over schuld of onschuld.

Maar wat ik wel geloof, na het zien van deze reportage, is dat hij werd verklikt/ingeluisd door een hebzuchtige vriendin.
Hij komt wel ongeloofwaardig over en op één punt is het " de ex-politicus " die een loopje met de waarheid neemt.
Ik twijfel dat die man een eerlijk proces ( als het ooit tot een proces komt ) zal krijgen.


Yoghurt69

@Ganda: dankzij jouw bijdrage heb ik aandachtig gekeken

Trinidad is voor mij bekend terrein uit het verleden, waar ik misschien gelukkig maar na het zien van deze reportage, tijdig een punt achter het verhaal heb gezet.
Als voorbereiding voor een toekomstig visum had ik stiekem foto's genomen van mijn vriendin haar documenten zoals: geboorteakte, NBI clearance, certificate of non marriage, etc...
Door haar omgeving werd ik als een koning op handen gedragen en haar familie deed er werkelijk alles aan om onze relatie de beste kansen te geven.
Pas een jaar later ben ik erachter gekomen dat alle documenten vals waren, ze in werkelijkheid 22 was in plaats van 28 jaar, een kind heeft van 2 jaar, etc ...
nog later is ook gebleken dat ik niet de enige naïeve foreigner was

Over de schuld of onschuld van Prosper heb ik geen mening, maar het is wel schrijnend om te zien hoe een bejaarde landgenoot is deze situatie is verzeild geraakt zonder communicatie of enig recht op juridische verdediging en voor zo'n lange periode in onzekerheid wordt vast gehouden.
Velen van ons hier op het forum kunnen het volgende slachtoffer worden en dan hoop ik maar dat je vrienden niet zonder voorkennis oordelen of uit angst wegblijven.
Dat onze ambassade op klantvriendelijkheid niet hoog scoort is één punt maar bij dergelijke problemen kunnen zij een duidelijk verschil maken.

@stijn54: Prosper zijn gele shirt is geen smiley voor een gezond postuur hoor  :lachen:

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  1 april 2017, 08:43:59
Geen Pedo  ???    daar zullen de meeste anders tegenaan kijken  !!!
Meisje van 16  mee getrouwd.... dit is zo ie zo al strafbaar als je geen Moslim bent  !!
Laat hem maar mooi zitten daar,   lang zal het niet duren want hij is al in de 70.    :biggrinn: :biggrinn: :biggrinn:

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

Toen Prosper in 1986 trouwde met een 16-jarige pinay was er niets onwettig of illegaal.
Hoeveel landgenoten volgen nog steeds zijn voorbeeld op vandaag en brengen een 25 jaar jongere meid naar het westen ... think twice before you react

Hieronder een link naar de wetswijziging die gepubliceerd werd medio 1987 en in voege trad op 4 augustus 1988:
http://www.youthpolicy.org/wp-content/uploads/library/1987_Family_Code_Philippines.pdf

ganda

 @ Yoghurt 69 Ik ga nu effe off topic.

U heeft groot gelijk als u zegt dat er in het verleden nogal eens zwaar geknoeid werd met documenten en er vervalsing aan te pas kwam om een witneus te strikken. Op papier iemand ouder maken was o.a. een gebruikte methode.

Doch 25 jaar geleden gebeurde het ook andersom. Meisjes van 17 a 18 jaar werden plots 12/13 jaar en werden naar Begië gehaald als kind zijnde van een Filipina die met een Belg gehuwd was.
Dat waren geen kinderen van die Filipina, dat waren haar nichtjes. Er waren toen fixers die voor op de vervalste documenten de nodige visa stempels hadden en zo konden die meisjes/jonge dames naar België komen. De prijs was rond de 100.000Bef.


Betreft de Belgische Ambassade : Op veel steun moet je niet rekenen bij een vrijheidsberoving of zware problemen. Dan zorgt de Amerikaanse Ambassade wel een stuk beter voor hun landgenoten.


ganda

Dat zulke verjongingen problemen  meebrachten werd niet gedacht.
De meisjes moesten in de klas zitten tussen 12 jarigen. De leerstof interesseerde hun geen bal, de nieuwste hits da wilden ze horen.
En uiteraard contact met jongens, gasten van 20 die denken dat ze met een griet van 18 bezig zijn  maar op papier is ze 13.
Later als de jongedame gaat werken zal ze wel tot haar 70e moeten werken om haar pensioen te krijgen.

:horenzienzwijgen:

Luc

Er gebeuren soms van die dingen die je zelf niet kan verzinnen. Een Filipina die haar nicht adopteert, vervolgens zag die vent die nicht ook wel zitten  :copulatie: de vrouw komt daarachter met echtscheiding tot gevolg maar ze doet geen aangifte bij het gerecht wegens anders schandaal in de familie.  Eens meerderjarig verplicht de nicht de vent om met haar zuster te trouwen zodat die ook kan overkomen. Anders zou ze hem zelf aangeven. Eens met de zuster getrouwd vraagt die ook echtscheiding aan en huwt vervolgens met hare high school boyfriend in de  :smiley-philippines:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.