Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verzenden naar PH met afhaalpunt

Gestart door gertve, woensdag 12 april 2017, 18:32:11

Vorige topic - Volgende topic

gertve

Hola!

Kent iemand ook een manier om naar de Filippijnen te verzenden naar een afhaalpunt? Bijvoorbeeld DHL of een andere verzender?

Jackie woont nog niet op haar eigen adres en zal komende maand ook nog naar de provincie gaan.

Luc

Citaat van: gertve op woensdag 12 april 2017, 18:32:11
Hola!

Kent iemand ook een manier om naar de Filippijnen te verzenden naar een afhaalpunt? Bijvoorbeeld DHL of een andere verzender?

Jackie woont nog niet op haar eigen adres en zal komende maand ook nog naar de provincie gaan.

Met DHL kan dat maar naar de provincie kan dat tegenvallen. Zo hebben wij een tijdje geleden meegemaakt dat een kantoor van DHL  meer dan een week was gesloten. De moeder was overleden en het plaatselijk DHL kantoor in Ormoc sloot gewoon de zaak. Papiertje aan de deur, kom volgende week nog eens terug...dat werden uiteindelijk ongeveer 2 weken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gertve

Oh, dat is zeer kloten man  :negatief:

In dit geval gaat het pakketje naar Manila, dat zal hopelijk niet zo snel de duren sluiten. Maar ik ben bang dat als ik het bij haar thuis laat bezorgen dat we een dergelijke situatie mee kunnen maken.

Het gaat om de papieren voor een friends visit.

Luc

In Manila heb je ongeveer in elke mall een DHL kantoor. Snelheid naar daar weet ik niet. Van Manila naar Belgie, donderdagnamiddig verstuurd, maandagmiddag aangekomen. Manila-Hong Kong-Leipzig-Brussel-thuis.

Verleden jaar eens een pakje met Bpost gestuurd. Dat ging ook snel tot Tacloban. Daar bleef het ook bijna een week liggen. De bestelwagen van Philpost naar Ormoc was kapot  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov


Herbie

Citaat van: gertve op woensdag 12 april 2017, 21:03:29
Oh, dat is zeer kloten man  :negatief:

In dit geval gaat het pakketje naar Manila, dat zal hopelijk niet zo snel de duren sluiten. Maar ik ben bang dat als ik het bij haar thuis laat bezorgen dat we een dergelijke situatie mee kunnen maken.

Het gaat om de papieren voor een friends visit.

Gewoon met de post aangetekend, duurd 10a14 dagen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Heb al meerdere keren via DHL iets toegestuurd gekregen... Belgie >> Manila + customs clearance  < 24uur.....Manila >> CDO 3 tot 5 dagen....zelf afhalen op het kantoor of nog 1 a 2 dagen wachten....dan betaalde we voor een 48 uur service.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gertve

Ik denk dat het DHL wordt jongens. Bedankt allemaal voor de bijdrages!  :thumb:

Yoghurt69

mijn reactie is een beetje laat ...
DHL heb ik zelf al verschillende keren gebruikt :eu: naar  :smiley-philippines: en vice versa; die doen feilloos wat je van hen verwacht, maar je moet iets dieper in de buidel tasten.

Daarom heb ik al verschillende keren zelf, met vrienden al dan niet forumleden, pakketje (laten) afleveren in Manila, Cebu, Davao, Brussel, Amsterdam
Een doos chocolade of wat je zelf als fooi aanbied is voldoende voor mijn  :smiley-philippines: contacten die met "plezier" het pakketje ophalen op de luchthaven en op een ander tijdstip doorgeven of eventueel versturen via LBC.
Op de Belgische ambassade in Manila heb ik al verschillende keren iets laten ophalen of afleveren via diezelfde manier. Paspoort of originele documenten lijkt mij altijd net iets betrouwbaarder dan eender welke pakketjesdienst.

Uit eigen vriendenkring is er vrijwel maandelijks iemand die de overtocht maakt  :smiley-philippines:  :eu: maar via dit forum moet dit zeker wekelijks lukken ... alleen heb ik geen idee of hier een draagvlak voor is

Ronny55

Lees de vorige post nu pas . dat ligt wat moeilijk. ik ga jaarlijks  heen en weer naar  :belgiesmiley: . vanuit de  :smiley-philippines: wil ik wel iets meebrengen naar  :belgiesmiley: , andersom in geen geval, want dat kom ik dikwijls aan teveel gewicht voor mijn eigen spullen. Zie niet in waarom ik mijn spullen moet achterlaten voor iemand anders een "plezier" te doen. Dus , voor velen ,  :smiley-philippines: -->  :belgiesmiley: zou kunnen, maar andersom ??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.