Eerste keer naar filipijnen vriendin bezoeken

Gestart door Phanteon, zondag 16 april 2017, 15:46:15

Vorige topic - Volgende topic

nico.cheryl

Hallo Phanteon.
Je schrijft ontmoet via FB. Vraag, heb je al wel een video chat gehad, via skype of via face-time?
Ik heb mijn vriendin daar ook ontmoet, maar voor ik haar heb ontmoet heel veel met vrouwen daar contact gehad. Maar wat mij opviel is dat ze altijd een slechte telefoon hebben of geen goed wifi signaal zodra je om een video chat vraagt. 
En zoals andere schrijven ga eerst eens op vakantie, en kijk eens om je heen. Er is daar zo veel moois te vinden. Ga niet zomaar af op het eerste contact.
En ga je op vakantie raad ik je aan niet alleen te gaan. Kan best wel link zijn. En samen is het zo en zo een stuk leuker. Dus zoek eerst een leuke vriend, en geen vriendin. Ga samen op vakantie, en geef je ogen de kost. Ik heb mijn vriendin ontmoet via Taged. ik vind het een goed site. maar daar zal je zien hoe het werkt. willen ze geen video, dan kan je er vanuit gaan dat het plaatje wat gestuurd wordt niet bij het meisje hoort wat je denk aan de lijn te hebben. En voor je een vriendin zoekt, is het wel handig dat je een knappe baan vindt. Stel je voor dat je ze echt leuk vindt, dan wil je of vaker daar heen of je wil haar over laten komen. Gaat beide veel centjes in zitten, of Pesos  :biggrinn:
Nico
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Phanteon

Ik heb ze inderdaad via FB leren kennen en iedere dag wel videochat zonder enig probleem :)
Ik heb al reeds geboekt en ga van 15 mei  tot 5 juni alvast (3 weken)
Ik ga inderdaad alleen ( vindt het best eng wel ) Nu zou het best zijn zuiden van Cebu te mijden ( klopt dit) ?
Wegens NPA ( New People Army ) en Abusayaf  ( voelt toch niet zo veilig aan ook brrr )
Ik zie wel hoe het loopt alvast

Phanteon

Trouwens iemand die deze periode aanwezig in in Cebu City of daar woont ? misschien kan deze persoon mij ook wat wegwijs maken =)

bananacreek

Niets aan de hand ten zuiden van Cebu......gebeurt er iets?...dan heb je pech... :run: :run: :run: :run:

Speld in een hiiberg.................... :denk:

pinay lover

Phanteon

ik heb de voorbije jaren 12 keer naar Israël gereisd ... zou blijkbaar ook onveilig zijn ... en idd onze bus heeft een paar keer moeten stoppen voor een "schermutseling" voor ons. De light rail, stadstrein in Jeruzalem heeft ook een paar een schutter of messentrekker aan boord gehad. Dit werd netjes opgeruimd door de aanwezige soldaten .....

Het kan je thuis ook gebeuren hé .....

Rich

Thuis ook gebeuren Pinay lover?   :lachen: Nou het risico is waar ik woon wel een stuk kleiner hoor,..........niet over-relativeren  :neeneenee:

Momenteel zijn er op veel plaatsen schermutselingen aan de gang daar, en in Bohol houden ze hun hart vast momenteel  :jajaja:
Mijn schoonouders MOETEN elke maand dokken aan mannetjes van de NPA en en meer van dat soort verhalen, en mij werd aangeraden niet naar Masbate te gaan wegens te risicovol dus mijn vrouw is alleen haar ouders gaan bezoeken.

Op 20 meter van ons hotel in Lapulapu werden er twee mensen op straat doodgeschoten door een paar gasten op een brommer etc etc.  Wij hadden twee dagen op Bohol geboekt en ik had 3 dagen op Olango island geboekt en alles afgezegd.  Het gaat goed zolang er niets gebeurt maar je moet op je hoede zijn en geen onverantwoorde dingen gaan doen.

Rich de Nederbelg.

pinay lover

Is inderdaad een stapje slechter ginder .....
Met mijn vriendin in Israël nog op Skype zitten babbelen toen het antiraketsysteem de missiles die uit Westbank kwamen onderschepte .... Die meiden babbelden rustig verder en hoorden het .....
Enkel toen ik daar was vermeden we de drukkere plaatsen en de Oude Stad waar je als "blanke" aanzien kon worden als Jood .... we bleven dus wel wat meer in onze studio wat .... ook wel gezellig was  :biggrinn:

Maar zoals je zegt ... je moet het niet zoeken om problemen te hebben


mars

Wij waren in december naar familie in mindanao gegaan, 1 dag nadat we ons hotel verlaten hadden richting Davao  hadden abu sayyaf de plaatselijke gevangenis aangevallen, 100 mensen ontsnapt :denk: :happy2:

nico.cheryl

Phanteon , ten zuide van Cebu, daar komt mijn vriendin ook vandaan.
Je gaat dan trouwen? Ga haar eerst leren kennen. heb je hulp nodig in het Nederlands, zeg je het maar. als het niet te ver is kan mijn vriendin je misschien helpen. Ook met een goed advies.
duik niet te snel in het diepe man.
Nico
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

QuantumPix

Ik heb mijn vriendin destijds in de Filipijnen leren kennen. Toen ik eenmaal in Nederland terug was hebben we besloten om haar naar Nederland te laten komen op basis van een au pair visum. Gelukkig kende ik een vriendin die een au pair zocht voor haar baas. Was allemaal snel geregeld en binnen 3 maanden was ze in Nederland op de kleintjes aan het oppassen. Fantastisch vond ze het en de Nederlandse taal had ze al snel onder de knie. Nadat het jaar was verstreken zijn we een samenwonen visa aangegaan wat wel komt met eisen zoals een minimaal inkomen en vast contract van mijn kant. Nu wonen we al 2 jaar  samen en werkt mijn vriendin nu in een kledingzaak. De Nederlandse taal kan ze nu prima schrijven en spreken.

Al met al met een beetje geluk kan het ook allemaal op kosten van iemand anders om je Filipijnse vriendin naar Nederland te krijgen. :applaus: Hoe dat in België is geregeld weet ik niet, maar m'n vriendin kent zat andere Filipinas in België die binnen zijn gekomen op basis van een au pair visa.

Geniet eerst maar eens van het land en de cultuur :thumb: