Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bellen met KPN naar Filippijnen

Gestart door Budgie, maandag 3 juli 2017, 22:03:39

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Je kan het altijd nog met rooksignalen proberen, denk alleen dat de afstand te groot is.

Net wat opinie zegt, vanaf 2500 Php heb je al zo'n ding, een laptop heb je niet eens nodig.
En het hoeft geen videocall te zijn, je kan ook alleen praten zonder beeld.
Mogelijkheden genoeg maar het lijkt erop dat het forum je eten moet voorkauwen.





innka3

ben nu ik Saudi ,en gevraagd aan de OFW wat ze gebruiken .dat is IMO en  FACETIME,dat werkt goed en gratis mits je internet hebt .maar de meesten hebben een locale sim en dat is hier heel goedkoop. FACETIME is met videocall heel helder.

Fail_over

In belgie gaan we nu naar de lokale krantenkiosk en kopen daar een ticket van 10 euro bij Expercom, IDT
XL CALL.

Je belt een 0800 nummer, dan de lokale gsm in de  :smiley-philippines: en voila! je kunt een uur lullen!

Als je voortijdig afbreekt kan het zijn dat ze gaan sjoemelen met de volgende bel beurt, dus ik zeg altijd dat ze het volledige uur moet volmaken, wat meestal geen probleem is....... :biggrinn:

Dit is het geval omdat Nanay wel een gsm heeft, geen vaste lijn, en geen enkel benul van internet of dataroaming. Dit is een directe lijn op haar gsm belangrijk.
Anders zouden we wel dingen als Skype of messenger of zo, maar nee. Dat werkt daar neit.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Yoghurt69

bellen vanuit skype naar mobiele & vaste nummers in  :smiley-philippines: kost momenteel 10,8 cent/min.
vroeger was dit 5 cent maar het is ook al eens 12 cent geweest
https://secure.skype.com/nl/calling-rates?expo365=empty

bellen vanuit Viber 21,5 cent/min mobile & 16,4 cent/min landline
hier kan je wel voordeliger maand abonnementen nemen
https://account.viber.com/en/call-philippines

is mijn belkrediet opgebruikt dan kan je dit automatisch laten aanvullen of zoals ik via mijn smartphone en Paypal in enkele klikken tegoed bijvoegen ... dus niet naar de krantenkiosk, goedkoper en héél eenvoudig op te volgen

in de  :smiley-philippines: gebruik ik Globe sim-kaart, (unlimited) data registreren en gebruik diezelfde diensten om naar mobiele & vaste nummers in :belgiesmiley: te bellen
geen gedoe met abonnement voor mij gewoon de volledige vrijheid wanneer het mij uitkomt

dit gebruik ik al jaren voor al mijn  buitenlandse oproepen  :eu: indien ik een goede internet verbinding heb
zelfs bij maandenlang niet gebruiken ben ik nog nooit bel krediet kwijt gespeeld
Het enigste minpunt: als de geadresseerde niet bereikbaar is hoor je toch een beltoon

maastricht

Kan je ook een link geven voor Globe sim-kaart, (unlimited) data. Volgens mij bestaat dat niet meer, bij Smart kan je nog wel 800 mb per dag krijgen, maar ook niet meer unlimited. Bij Globe zelfs dat niet meer.


Yoghurt69

unlimited had ik bewust tussen haakjes geplaatst
de limit heb ik alvast nog nooit bereikt, zal het binnenkort eens uittesten

800mb kan ik een maand mee verder in  :belgiesmiley: (4G op smartphone); krijg je dat in 1 dag opgebruikt op een mobieltje?

peldoman


stijn54

Citaat van: maastricht op dinsdag 15 augustus 2017, 07:04:06
Kan je ook een link geven voor Globe sim-kaart, (unlimited) data. Volgens mij bestaat dat niet meer, bij Smart kan je nog wel 800 mb per dag krijgen, maar ook niet meer unlimited. Bij Globe zelfs dat niet meer.
Ik heb ook een Globe Sim-kaart en daarmee kan ik op een pc 45 minuten Nederlandstalige online tv kijken maar dan is het maximum bereikt. De UNLIMITED wordt verder verduidelijkt op Globe website dat het onderhevig is aan *fair use of policy*. Mijn vriendin kon dat niet aannemen en zei steeds neen het is unlimited na vele dagen van max 800 mb heeft ze het dan toch geacpeteerd dat unlimited in werkelijkheid max 800 mb is.

Riens

Voor Globe (prepaid) geld een fair user policy, na 800mb gaat de snelheid terug naar 64k. Voor 999 peso vind ik het nog steeds een goede deal. Mijn vrouw kon altijd elke dag 2 uur skypen of 8 uur met IMO.
Het enige waar je wel ziek van word zijn alle betaalde SMSjes bij globe, het beltegoed gaat dan als een malle.

maastricht

Ok, ik snap het, dus 800 mb prepaid is nog steeds het max per dag voor 999 pesos per maand. Ik heb nl een mifi in de Filipijnen waar ik met de laptop op zit. Ook gebruik ik het films van iflix of npo te streamen naar de tv via Chromecast. Dan ben je snel over de 800 mb heen.

Smart is in mijn situatie sneller, dus die gebruik ik, maar dat hangt er maar van af welke van de twee het beste is op de desbetreffende plaats.
Met Smart zat ik altijd op 25/25 mb up/down. Dat is snel genoeg.

Tussen 23:00 en 04:00 kan je voor 50 peso ook mb's kopen die wel unlim is voor 50 peso's bij Smart. Kan je gebruiken om wat te downloaden voor later.