Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf (toeristenvisum)

Gestart door Briantje, donderdag 7 september 2017, 20:06:10

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Ik zet dus ook de stap om mijn vriendin te laten komen. Ga daar verder niet op terug komen, zie mijn andere topics.

Bedankt voor de vele info, maar ik wil geen fouten maken.

Dus als ik het goed heb begrepen :

- Ik heb nu al Bijlage 3 bis en samenstelling gezin. Ik maak een afspraak met vreemdelingen -dienst, ik heb 3 loonfiches nodig, en eventueel andere inkomsten, en belastingaangifte. is dat voldoende? heeft vreemdelingenzaken van mijn gemeente, nog iets anders nodig? Moet ik voor vreemdelingenzaken, al een ticket boeken, of is dit enkel nodig voor aanvraag dossier bij degene die de aanvraag op de Belgische ambassade behandelt? Moet ik voor vreemdelingenzaken al de verzekering nemen?

- Dan moet ik mij inschrijven bij visa on line. Wat gebeurt er dan? Wanneer moet ik contact opnemen met de behandelingsagent van de ambassade om afspraak te maken, en wat moet ze dan daar allemaal bezorgen? Ik begrijp dat je daar wel ticket moet hebben, verzekering, haar paspoort en documenten vreemdelingenzaken.

Als er ergens een officiële link is voor step by step, opdat ik geen fouten kan maken is dat ook welkom.....

mars

Mijn schoonzus wil komen van Dubai naar hier met kerst. kent er iemand een goede website om een vliegtuigticket te "holden of reserveren" voor een x aantal dagen voor vsf

JeeDee

Citaat van: mars op woensdag 11 augustus 2021, 19:51:06
Mijn schoonzus wil komen van Dubai naar hier met kerst. kent er iemand een goede website om een vliegtuigticket te "holden of reserveren" voor een x aantal dagen voor vsf

Ik maak meestal een screenshot van een zoekopdracht en dat werd reeds 4x probleemloos geaccepteerd.

Luke

Citaat van: mars op woensdag 11 augustus 2021, 19:51:06
Mijn schoonzus wil komen van Dubai naar hier met kerst. kent er iemand een goede website om een vliegtuigticket te "holden of reserveren" voor een x aantal dagen voor vsf

Ze willen weten HOE je gaat vliegen. Van Dubai naar brussel zijn er directe vluchten. Als ze bv een tussenlanding maakt ergens in een Schengenland en langer verblijft in DAT land, dan op de eindbestemming, dan moet het visum voor DAT land aangevraagd worden. Zal zeker niet zijn in haar geval.

Er zijn websites die visa bookingen  uitgeven, maar een gewone vliegroute kan ook werken zoals al genoend werd...
https://bookforvisa.com/?gclid=EAIaIQobChMIkbrQ9ayr8gIV2mSLCh0C9QXKEAAYASAAEgJ3CPD_BwE#pricingtable

startagain

Citaat van: flipjov op vrijdag  8 september 2017, 16:35:40Ja hoor je kan een huwelijksaangifte doen als ze hier is met een friends visit visa, zorg er wel voor dat je tegen dan ook de cenomar, geboorteakte, legal capacity heeft. De eerste 2 moeten vertaald en gelegaliseerd worden door de Belgische ambassade in manila. De laatste kan je hier halen op de Filipijnse ambassade of consulaat. Bij ons duurde die 3 papieren in orde maken toch wel een 3-4 weken.
Als je naar de Belgische ambassade gaat om deze documenten te legaliseren, dan word je op het matje geroepen: een toeristenvisum en u vraagt om docs te legaliseren die bedoeld zijn om te huwen?
Heb het zelf voorgehad in 2019. Toeristenvisum kan je dan vergeten.. wel met de raad van de ambassade: vraag dan een visum voor huwelijk aan.
Move on.. to learn and improve

Luc

Citaat van: startagain op zaterdag 20 mei 2023, 12:28:55
Citaat van: flipjov op vrijdag  8 september 2017, 16:35:40Ja hoor je kan een huwelijksaangifte doen als ze hier is met een friends visit visa, zorg er wel voor dat je tegen dan ook de cenomar, geboorteakte, legal capacity heeft. De eerste 2 moeten vertaald en gelegaliseerd worden door de Belgische ambassade in manila. De laatste kan je hier halen op de Filipijnse ambassade of consulaat. Bij ons duurde die 3 papieren in orde maken toch wel een 3-4 weken.
Als je naar de Belgische ambassade gaat om deze documenten te legaliseren, dan word je op het matje geroepen: een toeristenvisum en u vraagt om docs te legaliseren die bedoeld zijn om te huwen?
Heb het zelf voorgehad in 2019. Toeristenvisum kan je dan vergeten.. wel met de raad van de ambassade: vraag dan een visum voor huwelijk aan.

Tegenwoordig krijgen documenten in de Filippijnen toch een apostille en dan moeten die niet meer gelegaliseerd worden in de ambassade. Vertalen en legaliseren van de vertaling kan ook in België. Gewoon bij DFA laten legaliseren in Manila is voldoende.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Apostilles

Singapore (inwerkingtreding 16-9-2021), Jamaica (3-7-2021), Palau (23-6-2020), de Filipijnen (14-5-2019), Guyana (18-4-2019), Bolivia (7-5-2018), Tunesië (30-3-2018) en Guatemala (18-9-2017) traden in de recente periode toe tot het Apostilleverdrag.

België maakte echter bezwaar voor de toetreding van Tunesië. Dit houdt in dat voor Tunesische documenten de traditionele legalisatie op het Belgisch consulaat ter plaatse verplicht blijft. Voor de overige landen is er geen legalisatie door het Belgisch consulaat meer nodig, maar geldt de Apostille.

https://vlavabbs.be/nieuws/20210902-apostilles

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.