Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mening gevraagd

Gestart door NiSo, vrijdag 8 september 2017, 13:03:14

Vorige topic - Volgende topic

NiSo

ik ben Niels, 42 jaar.
Om het verhaal kort te houden,Ik ken nu al een pina ongeveer 2,5 jaar, enkel nog maar via mail en skype.
Wegens in het begin nog al wat problemen met mijn familie heb ik er voor gekozen om enkel een vriendschapsband te onderhouden.
Nu blijk ik toch te merken dat het veel verder gaat. Ze noemt me haar man...
Ze is een fantastische meid, 44 jaar, en ik zie haar wel graag.
Nu wilt ze volgend jaar eens op bezoek komen, en ze gaat er voor sparen, het zal haar nog lukken ook.
Hoogstwaarschijnlijk zullen de vonken dat wel overspringen en zal er over gegaan worden naar trouwen op termijn.
Maar nu breekt me een duivelse schrik aan, de tijd die nodig gaat zijn om haar hier te krijgen, eerst nog haar scheiding, een paar bezoekjes, zijn we toch al weer een aantal jaren verder, als ik haar hier krijg voor haar 50 denk ik nog van geluk te spreken.
En de schrik is, dat ik haar geen mooie toekomst kan aanbieden. Ze zal nooit een goed werk vinden hier terwijl ze nu anders gewoon is, nooit of amper een pensioentje krijgen,...  dus al dat mooi en toverachtig gedoe tijdens haar bezoek volgend jaar, zal dan ook niet meer echt of zelden gebeuren...
Ik vrees dat we samen hier een beetje de dieperik in gaan... terwijl we beide nu wel een mooi leven hebben.
Het is al niet gemakkelijk als een alleenstaande, laat staan dan nog een vrouw erbij.

flipjov

Als ze al getrouwd is kan een scheiding(annulment) wel wat kosten en een tijdje duren.
Buiten dat kan je zelf denk best eerst is naar ginder gaan want vrees dat een visum voor haar moeilijk wordt aangezien jullie elkaar nog nooit gezien hebben. Succes

TheDolphin

Ik zou inderdaad eerst eens zelf naar de :smiley-philippines: gaan en kijken of het in het echt ook zo klikt als online. Zelf zou ik mij niet hechten aan een getrouwde vrouw want dan maak ik het me gelijk extra moeilijk. En het is al moeilijk genoeg een relatie op afstand en om de papieren rond te krijgen voor emigratie.   

Adik

Jouw vrees zal niet haar vrees zijn. Voor zover mij bekend leven de meesten daar toch niet verder dan de dag van vandaag.

Gebruik je vrees om na te denken maar laat je niet bang maken. Waar een wil is...

Al die 'moeilijkheden' zal jullie testen en als paar sterker maken (of breken). Het voordeel is dat je het nu al ervaart en niet pas na een flink aantal jaar in een relatie. Er is een gezegde: je hebt weerstand nodig om te kunnen vliegen.

Grijp elke weerstand aan om te kunnen vliegen, en je zal hoger rijken dan menig relatie waarbij alles rozegeur en maneschijn is.

Ronny55


Ze is nog getrouwd... lees dan dit eens even  :weetikniet:

British man facing jail over his 'adultery' with a Filipino woman asks: 'Why won't the Foreign Office help us?'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-517821/British-man-facing-jail-adultery-Filipino-woman-asks-Why-wont-Foreign-Office-help-us.html#ixzz4sEK98xAW
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TheDolphin

#5
Wow dat is een goede waarschuwing Ronny55. Met deze informatie kun je jezelf 7 jaar :prisoner: besparen. Ik schrik van dat verhaal. Ik krijg ook een beetje het beeld dat het op Luzon allemaal wat corrrupter en harder is dan in de landelijke streken :denk: Niet dat ik me bezig houd met getrouwde vrouwen zwanger te maken maar toch goed om in je achterhoofd te houden. En er zijn ook andere verhalen waarbij een jaloerse ex-partner wraak neemt. Denk maar aan het verhaal van Robin Mons bijvoorbeeld waar de ex-vriend zijn rivaal met messteken om het leven bracht.

Topic: Moordenaar van Weesper Robin Mons (51) opgespoord

Citaat van: ganda op maandag 10 juli 2017, 20:32:06

Moordenaar van Weesper Robin Mons (51) opgespoord

De moordenaar van Robin Mons (51) uit Weesp is afgelopen week opgespoord in Manilla door verslaggever John van den Heuvel en een team van het RTL-programma 'Vermoord in het Buitenland'.

Mons werd tijdens zijn vakantie op de Filipijnen in 2014 op een terras aangevallen met een mes. De moordenaar Ricky B., afkomstig uit de Filipijnen, verwondde ook nog een andere Nederlander, die de aanslag ternauwernood overleefde.
Tot verdriet van de nabestaanden bleef de moordenaar tot afgelopen vrijdag voortvluchtig. Dankzij maandenlang onderzoek van Van den Heuvel en zijn team kon de politie Ricky B. in een wijk in Manilla arresteren.



https://www.gooieneemlander.nl/gooi-vechtstreek/moordenaar-van-weesper-robin-mons-51-opgespoord

NiSo

Dank je al voor wat advies.
Klopt wel wat je zegt over hun gedachte gang, na 2,5 jaar, goh, kan er wel een reeks boeken overschrijven.
Ouch, goed om te weten Ronny, niet alleen voor mij, maar ook voor haar.

Michaela

Triest dit verhaal, de ex man rook geld,  :handenwrijven:


pinay lover

Mijn vriendin was ook getrouwd toen we mekaar leerden kennen in 2014 in Israël ...
Annullment is idd een hele boterham, neemt ettellijke jaren in beslag. In ons geval werd dit zelfs geweigerd na 3 jaar procedureslag.

Hoe dan ook , het versterkt idd je relatie. Wij zijn ondertussen een gelukkig getrouwd koppel sedert 25 augustus dit jaar ....
Nog in de wittebroodsweken-feeling dus  :lachen:


NiSo

Kleine update...
Volgende week komt ze naar hier voor een 3 weken vakantie, onze eerste ontmoeting :)
Ik heb jouw handleiding gevolgd Pinay Lover, werkt dus goed :)