Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

het noorden van luzon

Gestart door hakke, zaterdag 30 september 2017, 18:37:47

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: disnoke op zaterdag 30 september 2017, 22:40:10
Indien vigan te ver is waarom doe je het niet in twee dagen, doe een stop insan fernando, op deterugweg kun je danbv 1 dag doen in baguio.

Vigan is echt de moeite om te bezien
Baguio is op zich niks aan maar de weg ernaar toe is erg leuk dus zal het zeker aanraden.

Of Vigan de moeite waard is hangt wellicht af van wat je ooit gezien hebt of wie wat adviseert vanuit het eigen referentiekader. Het stond ook op mijn lijst simpelweg omdat het op een attractie-lijst stond.
Toen zag ik een reportage van Bulldozer (overigens mooi) die er geweest was en naar aanleiding van dat nog wat doorgezocht. Daarna heb ik Vigan van de to do lijst geschrapt.
Het is nogal ver en hier in Zuid Europa en Zuid/Midden-Amerika stikt het van mooiere dingen. Alsof een Amerikaan naar de Krimml watervallen reist terwijl hij nog niet bij de Niagara is geweest.

Dit verhaal gaat overigens niet op voor diegenen die alleen in NL en de Filipijnen reizen, dan zie je daar nog iets Spaans. Zoals een Nederlander tulpen kan spotten in Nefsehir maar de Keukenhof niet kent.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Hier het verslag waar Witte Beer het over heefd. Helaas staan de fotos er niet meer bij dus moet je het alleen met de tekst doen. http://dutch-phforum.com/smf/index.php?topic=12208.0

Tja, is Vigan de moeite waard? Het betreft grotendeels maar 1 straat dat nog in Spaanse steil is. Dat heb je dus in een uurtje wel gezien. Ik vond het wel een leuke reis, maar ik woon hier en heb dus veel meer tijd dan dat je hier voor een paar weken op vakantie kom.

Als je toch naar het Noorden gaat zou ik er wel heen gaan, maar ik zou niet een vakantie plannen voor alleen naar Vigan te gaan.

daf105paccar

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag  1 oktober 2017, 14:50:57
Citaat van: disnoke op zaterdag 30 september 2017, 22:40:10
Indien vigan te ver is waarom doe je het niet in twee dagen, doe een stop insan fernando, op deterugweg kun je danbv 1 dag doen in baguio.

Vigan is echt de moeite om te bezien
Baguio is op zich niks aan maar de weg ernaar toe is erg leuk dus zal het zeker aanraden.

Of Vigan de moeite waard is hangt wellicht af van wat je ooit gezien hebt of wie wat adviseert vanuit het eigen referentiekader. Het stond ook op mijn lijst simpelweg omdat het op een attractie-lijst stond.
Toen zag ik een reportage van Bulldozer (overigens mooi) die er geweest was en naar aanleiding van dat nog wat doorgezocht. Daarna heb ik Vigan van de to do lijst geschrapt.
Het is nogal ver en hier in Zuid Europa en Zuid/Midden-Amerika stikt het van mooiere dingen. Alsof een Amerikaan naar de Krimml watervallen reist terwijl hij nog niet bij de Niagara is geweest.

Dit verhaal gaat overigens niet op voor diegenen die alleen in NL en de Filipijnen reizen, dan zie je daar nog iets Spaans. Zoals een Nederlander tulpen kan spotten in Nefsehir maar de Keukenhof niet kent.
Ik zou zeggen dat 1 overnachting in Vigan voldoende is.
De beste voorbeelden van de Spaanse huizen liggen echter niet in de straat waar men de toeristen naar stuurd.
Er is 1 huis van een politiek actieve familie dat men kan bezoeken waar men de oude levenswijze kan zien,en als je wat rondwandeld in de wijk rond de toeristenstraat zijn er nog originele huizen die veel beter de Spaanse stijl tonen.
De kerk is ook de moeite waard.

hakke

heeft er iemand ervaring met de bus reizen welke zijn goede maatschappijen welke beter vermijden???

Heb een site gevonden met alle maatschappijen op van onder de pagina     https://www.silent-gardens.com/bus.php#

Je ziet soms een foto maar dat zegt dikwijls niets over de reis? :denk:

boldy

Ik heb 1 keer  Dominion bus companie  naar Vigan genomen maar die zal ik je afraden, wij stonden doodsangsten uit. Deze  stopte ook om mensen die langs de kant van de weg stonden in/uit te laten stappen. De reis duurde iets van 10 uur vanuit Angeles City.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Hakke, mijn laatste ervaring was met de nachtbus van Manila naar Banaue (9 uur)

Heen met Ohayami Trans = slecht vanwege de ruimte want ze zetten in de middengang van die plastiek stoeltjes om toch maar zoveel mogelijk reizigers mee te  kunnen nemen of af te zetten :negatief: Zelfde ervaring als Boldy dus.
Terug met Florida = zeer goed en veel ruimer en moderne bussen. Is ietsje duurder maar is het meer dan waard  :thumb:

Verder wat kortere trips gemaakt maar weet niet meer met welke bus maatschappijen en over het algemeen slecht want veel van die bussen stoppen om de haverklap om mensen op te pikken en de meeste bussen rijden als gekken  :negatief:
Rich de Nederbelg.