Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  5 augustus 2019, 15:43:59
Maar ze komen in ieder geval ook niet hierheen om te profiteren

Juist en de sponsor betaalt, niet de staat. En onrechtstreeks spendeert die wèl. Want als je zo iemand uitnodigt, dan laat je die niet heel de dag binnen zitten, dan gun je die toch extra's, wat die thuis niet heeft.

En het gaat niet over het weigeren alleen, maar de nu onmenselijke wachttijd. Ik liet die wel komen, om zaken te doen met mooi weer, zo meteen is het kerstmis!  In mijn geval is dit dramatisch, omdat we geen slechte bedoelingen hebben, en de winter zou ik proberen naar daar te gaan, of af te spreken in Thailand. Kan niets doen voor mezelf, niet omdat   het visum is geweigerd (wat wel het geval zal zijn), maar omdat de tijdspanne niet meer normaal is. De stress die dit meebrengt voor een toeristenvisum is niet te onderschatten.

Ton Hasselt

Ik begrijp je volkomen Tipsy, ik ben het ook 100% met je eens.
Ik denk dat we gewoon een nummer zijn voor ze.
Voor zichzelf of naasten zullen ze wel andere gebruiken er op na houden.
Het zijn eigenlijk allemaal narcisten met geen enkel gevoel voor de medemens.

tipsy

Ik word er gek van. Week na week, na week niets. Geen volgnr, geen mails, geen bericht, helemaal niets. Ik geloof dat volgens de Europese richtlijnen dit onwettelijk is dat ze verplicht zijn de behandeling af te ronden voor een maand.  We zijn nu bijna op 2 maanden.

Doen ze dat nu alleen om je te ontmoedigen en dat ze bij eventuele weigering dan weten dat je zeker geen 2 e aanvraag indient?  Dit is gewoon te gek.  Gijzeling van haar paspoort. enfin, heb er dik spijt van. Hierdoor is ook de periode zoveel langer om elkaar terug te zien. Je vervreemd elke keer ook van elkaar. 

Het ergste is, als dat nou na 2 weken wordt geweigerd, weet je waar je aan toe bent. Dan kun je je plannen aanpassen. Wat een minachting heeft deze dienst voor je...

kaetemi

Citaat van: stijn54 op dinsdag 16 juli 2019, 11:23:02Gehuwd met filipijnse in 2008 geweigerd om belachelijke redenen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/non-eu-family/index_en.htm
Visa wetgeving van 2004 mbt. non-EU familie.
CitaatVisa application - supporting documents

Your non-EU family member must include the following documents with their visa application:

    a valid passport – to prove their identity and nationality
    a document proving family ties with the EU citizen (e.g. marriage certificate, birth certificate etc.) and dependency (if required)
    proof that the EU citizen is already living in the host country (if they are joining them)
    a declaration that the couple will travel together (if the family member will be accompanying the EU citizen)

This list is exhaustive: your non-EU family members cannot be required to produce any other documents to support their application.
CitaatHowever, if they arrive at the border with their passport but without an entry visa, the border authorities should give them the opportunity to prove by other means that they are family members of a mobile EU citizen. They can do so by providing proof of their identity and family ties with an EU citizen and, if travelling alone, proof that the EU citizen is already living in the host country. If they manage to prove it, they should be issued with an entry visa on the spot.
CitaatIn very rare cases, an EU country can refuse entry to you or your family members for reasons of "public policy, public security or public health".

If this happens, the authorities must prove that you or your family members pose a "genuine, present and sufficiently serious threat".

You are entitled to receive this decision in writing, stating all the grounds, and specifying how you can appeal and by when.
Kaetemi

tipsy

Citaat van: kaetemi op zaterdag 10 augustus 2019, 03:08:23
Citaat van: stijn54 op dinsdag 16 juli 2019, 11:23:02Gehuwd met filipijnse in 2008 geweigerd om belachelijke redenen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/non-eu-family/index_en.htm
Visa wetgeving van 2004 mbt. non-EU familie.
CitaatVisa application - supporting documents

Your non-EU family member must include the following documents with their visa application:

    a valid passport – to prove their identity and nationality
    a document proving family ties with the EU citizen (e.g. marriage certificate, birth certificate etc.) and dependency (if required)
    proof that the EU citizen is already living in the host country (if they are joining them)
    a declaration that the couple will travel together (if the family member will be accompanying the EU citizen)

This list is exhaustive: your non-EU family members cannot be required to produce any other documents to support their application.
CitaatHowever, if they arrive at the border with their passport but without an entry visa, the border authorities should give them the opportunity to prove by other means that they are family members of a mobile EU citizen. They can do so by providing proof of their identity and family ties with an EU citizen and, if travelling alone, proof that the EU citizen is already living in the host country. If they manage to prove it, they should be issued with an entry visa on the spot.
CitaatIn very rare cases, an EU country can refuse entry to you or your family members for reasons of "public policy, public security or public health".

If this happens, the authorities must prove that you or your family members pose a "genuine, present and sufficiently serious threat".

You are entitled to receive this decision in writing, stating all the grounds, and specifying how you can appeal and by when.

In de richtlijnen staat ook, dat ze de beslissing binnen de maand moeten nemen, geloof ik. Nu dit is pure sabotage, niet meer of niet minder.  Dit is geen visa behandeling meer maar een georganiseerde criminele bende, die alles er aan doen, om je te ontmoedigen. Twee maanden voor een toerist visa, sorry dat is erover. Je moet een reis plannen, gezien je als toerist ook terug moet, heb je ook bepaalde verplichtingen ten op zichtte van een werkgever.   Ik krijg een 6 maanden toerist visa (een 3 maanden nog sneller), op ietsje meer dan een week.

Geen volgnr, nog niet bij vreemdelingenzaken, na al die tijd. geen mail, die in een aanvaardbare tijd wordt beantwoord, geen telefoon die wordt opgenomen, die ligt duidelijk af.   Mooi, hun doel is bereikt. De zomer hier doorbrengen, gaat natuurlijk niet meer, en dat WETEN zij.  Wij zijn erg teleurgesteld, ze kan zelfs helemaal niet reizen, dat paspoort, wanneer gaan wij dat zien?    Die mensen hebben al niets en wanneer ze eens zo'n kans krijgen, wordt de baby in het ei vermoord.  Opdoeken die handel, en de Europese richtlijnen volgen, en een beetje menselijk zijn....

tipsy

Nog iets ongelooflijk

Hoelang duurt de afhandeling?
In een normale situatie bedraagt de wettelijke beslistermijn van een ingenomen aanvraag ten hoogste 15 kalenderdagen, maar in de praktijk –buiten het piek seizoen- is de behandeltijd ongeveer een week.

In individuele gevallen, als nadere documenten moeten worden aangeleverd door de aanvrager, kan de beslistermijn worden verlengt tot maximaal 30 kalenderdagen. In uitzonderlijke gevallen, als een nader onderzoek nodig is door de centrale autoriteiten (IND/DVZ), is de deadline uiterlijk 60 kalenderdagen.

tipsy

We geven het definitief op. Negen weken voor een toerist visum, zonder vraag naar extra documenten.  Ik ben er kapot van. Had nog liever een weigering gehad na 2 weken dan 9 maanden in deze hel.
Telefoon wordt gewoon naast het toestel neergelegd dat kan niet anders. 1000 maal geprobeerd.  Mails, als ze er al op antwoorden is om steeds te herhalen wat hun behandelingstermijn is.

Zou naar de dienst kunnen stappen om op hun smoel te slaan. Sorry, maar dit is geen dienstverlening niet meer, maar een bende sadisten, die zich zelf niet houden aan de wetsbepalingen.

Negen weken! En nog geen volgnr dat werkt. 

tipsy

Mirakel!!!!!!! Ben binnen geraakt na 1023 pogingen bij vreemdelingenzaken.    Och, dame was vriendelijk, ze staan......3 maanden achter.

Dus ik zit nu aan 9 weken en zou volgens haar nog 3 weken geduld moeten hebben....Ben beleefd gebleven, maar heb duidelijk gemaakt dat dit toch niet kan voor een toerist visum, kort verblijf, als je die maar maximum 3 maand op voorhand kan aanvragen. 9+3 weken is dus 3 maand behandeling......

Hier eindigt het avontuur. Binnen 3 weken is het half September, dan hoeft het niet meer. Ik heb een huis in Thailand gehuurd vanaf half oktober en zal daar met haar verblijven tot zeker april.  Volgende zomer probeer ik opnieuw. Maar vanaf maart en niet op uitnodiging.  En niet langs de Belgische ambassade. Ik stort nu elke maand 1000 € op haar rekening in de Filipijnen. Dan heeft 6000 € op haar rekening in maart. En vraagt ze een toerist visum om de Griekse eilanden te bezoeken. Met bewijzen van haar relatie, dat we daar samen op vakantie gaan, met nog een visum voor Thailand, long term in haar paspoort en wie weet Japan. Maar langs België? Liefst niet!

jiggy

Beste Tipsy,
Ik begrijp en herken je frustratie.
Doch ik kan je enkel de raad geven "helder" te blijven denken en je te documenteren.
Ik ga hier nu niet in extenso alles weer neerpennen wat ik in andere topics over dit thema reeds bijdroeg.
Doch hieronder een aantal bedenkingen en hints :
- waarom wil je iets huren in Thailand (en niet in de Filippijnen) terwijl je vriendin een Filipina is?
- is er een reële kans dat zij jou daar de hele duur van jouw verblijf kan vergezellen? (Ivm looptijd van visum voor haar...)
- 1000 € per maand overschrijven op haar rekening..??!!! Dit is zo "klaar als pompwater" dat dit niet uit eigen verdiensten gegenereerd is doch duidelijk uit "support" wat niet dienend is in jullie voordeel, wel in tegendeel...
- als toerist naar de Griekse eilanden..??? Nog nooit gehoord van het VIS ( Visa Information System)..?? Waarbij alle Schengenlanden informatie uitwisselen over eerdere aanvragen in andere lidstaten en er dus automatisch "alarmbellen afgaan" als een poging tot visum via een andere lidstaat gebeurt.

Dit alles schrijf ik , niet te je te ontmoedigen, doch om met beide voeten op de grond te blijven .......

tipsy

Citaat van: jiggy op woensdag 21 augustus 2019, 22:55:37
Beste Tipsy,
Ik begrijp en herken je frustratie.
Doch ik kan je enkel de raad geven "helder" te blijven denken en je te documenteren.
Ik ga hier nu niet in extenso alles weer neerpennen wat ik in andere topics over dit thema reeds bijdroeg.
Doch hieronder een aantal bedenkingen en hints :
- waarom wil je iets huren in Thailand (en niet in de Filippijnen) terwijl je vriendin een Filipina is?
- is er een reële kans dat zij jou daar de hele duur van jouw verblijf kan vergezellen? (Ivm looptijd van visum voor haar...)
- 1000 € per maand overschrijven op haar rekening..??!!! Dit is zo "klaar als pompwater" dat dit niet uit eigen verdiensten gegenereerd is doch duidelijk uit "support" wat niet dienend is in jullie voordeel, wel in tegendeel...
- als toerist naar de Griekse eilanden..??? Nog nooit gehoord van het VIS ( Visa Information System)..?? Waarbij alle Schengenlanden informatie uitwisselen over eerdere aanvragen in andere lidstaten en er dus automatisch "alarmbellen afgaan" als een poging tot visum via een andere lidstaat gebeurt.

Dit alles schrijf ik , niet te je te ontmoedigen, doch om met beide voeten op de grond te blijven .......

Wat moet je nog doen?  Het is niet normaal dat je antwoord krijgt op een toeristen visum, nadat je moet vertrekken. Je kunt die aanvraag maximum 3 maanden voor het vertrek aanvragen, dus deze behandelingstermijn slaat nergens op, de reservaties niet, omdat de tijd dat je antwoord krijgt, de reis voorbij is!

Je moet toch toegeven dat dit over zijn hout gaat.  Ik ga nog verder, als IK genoeg inkomen heb, alle verantwoordelijkheid op mij neem, IK alles betaal, voorzie een zeer zware boete, ja zelfs gevangenis voor mij, als ze verdwijnt. En als ik kan bewijzen, dat ik de dame lang ken, er mee wil trouwen, lost het ook niets op. Waar is dat goed voor?   

Ik moet toch iets vinden? ze was gewoon naar huis gegaan, punt uit.  Overigens, die Schengen uitwisseling, ik ga niet honderd keer proberen, maar op uitnodiging langs België dat zie ik niet meer zitten. Op de Griekse ambassade, hebben ze veel liever, dat ze op vakantie gaat met een vriend. Of die haar onderhoud, kan ook positief uitdraaien, dat ze niet zonder geld komt te zitten.

Overigens, het visum is nog niet behandeld.  Er is een kans dat het wordt toegekend, omdat de kans dat ze nu nog op voorziene datum kan gaan nihil is, end at het dossier zoveel informatie en garanties van terug keer bevat, dat weigering geen zin heeft. Nu als dit gebeurd, weet ik niet wat te doen. Als ze het visum nog zou krijgen, en ze gebruikt het niet, kunnen ze bij een volgende aanvraag in Griekenland of België er uit concluderen, dat ze enkel op die datums kon en niet van het visum heeft gebruik gemaakt, om in België te blijven. Langs de andere kant, als ze het wel gebruikt en terug gaat, gaat het misschien volgende keer misschien sneller, omdat ze is terug gegaan.....

Als ze het niet toegekend krijgt, wat dan? Volgende zomer terug proberen, terug eeuwenlang wachten, met je voeten laten spelen? Of een gewoon toeristen visum aanvragen langs Griekenland, waar de ambassadeur in Manila, eerder positief schijnt te staan, als je kunt bewijzen dat je als koppel reist.  Overigens, ik volg je wel, maar wat is er verkeerd aan daar een relatie in te brengen, om samen een land te zoeken?  Is het niet normaal, als ik een vertrouwensrelatie van 6 jaar heb, met mijn vriendin, dat ze niet tegen een hongerloon gaat werken, en dat ik haar onderhoud? En dat we samen willen reizen?

Thailand. ja het is niet eenvoudig, maar ze mag daar al binnen. Ik heb een 6 maanden visa 0, zij krijgt 2 maanden op aanvraag en één maand, zonder visa. met een affidavit op zak, dat verklaart, dat ze bij mij verblijft, dat ik haar onderhoud, is het altijd al gelukt. Ik heb meer voeling met Thailand, en me vestigen in de Filipijnen, zegt me niets, ieder zijn ding.

Ik ben iemand met financiële mogelijkheden, ik ben ziek, ik heb iemand die mij goed behandeld, die het meent, die dat niet meer moet bewijzen. Als ze alle bewijzen hebben, garanties, waar ben je nog mee bezig, als een heleboel gezinnen, in België worden opgevangen, met valse voorwendsels, die staat de bevolking handenvol geld kost.