Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Thyfoon Vinta houd lelijk huis in Cdo

Gestart door Ronny55, vrijdag 22 december 2017, 06:10:57

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Deze tyfoon is gelukkig grotendeels aan Bohol voorbijgegaan.  Er is mogelijk een nieuwe in aantocht Wilma. deze is nog ver weg.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Eigenlijk is "slechts" een tropische storm.
CitaatAerial coverage of the flood brought by Tropical Storm Vinta in Cagayan de Oro.

Het verschil is de grootte en kracht ervan. Het zou nog erger geweest zijn als het een tyfoon was. Dan was het getroffen gebied groter en de schade nog erger. Dit is natuurlijk geen troost voor de getroffen mensen.

@CebuPacificAir meldde dat klanten hun vluchten konden verplaatsen voor 30 dagen zonder toeslag en dat diverse vluchten geannuleerd zijn.

Citaat van: Kano op vrijdag 22 december 2017, 08:34:27
Er is mogelijk een nieuwe in aantocht Wilma. deze is nog ver weg.

Is er al een vooruitzicht waar en wanneer deze zal passeren?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

O.B.Bommel

Citaat van: opinie op vrijdag 22 december 2017, 09:32:15
Eigenlijk is "slechts" een tropische storm.
CitaatAerial coverage of the flood brought by Tropical Storm Vinta in Cagayan de Oro.

Het verschil is de grootte en kracht ervan. Het zou nog erger geweest zijn als het een tyfoon was. Dan was het getroffen gebied groter en de schade nog erger. .....
Volgens mij is er geen verschil tussen een tyfoon en een tropical storm, sterker nog ik weet het bijna zeker. Kan je dat uitleggen? Anders ben ik al 25 jaar op het verkeerde been gezet.

Er is volgens mij wel verschil tussen de stormen onderling, snelheid van wind zegt niet alles, ook de snelheid van verplaatsing geeft verschillen. Als hij zich langzamer verplaatst heeft hij/zij langer de tijd om zowel water op te nemen als af te geven. De "langzame" zijn meestal het linkste.

Vinta valt qua wind alles mee (kleine categorie 1) maar heeft een matige snelheid dus zou veel water "kunnen" hebben. Maar ik denk dat het meevalt want hij pakt veel land onderweg i.p.v. water.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 22 december 2017, 13:47:28
Volgens mij is er geen verschil tussen een tyfoon en een tropical storm, sterker nog ik weet het bijna zeker. Kan je dat uitleggen? Anders ben ik al 25 jaar op het verkeerde been gezet.

https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag51.php
Wat is het verschil tussen een orkaan, een cycloon en een tyfoon?

Er is geen verschil. Een tropische storm kan in bepaalde gebieden op aarde uitgroeien tot een tropische cycloon. Dan worden gemiddelde windsnelheden gemeten van meer dan 117 km/h.

https://weather.com/science/weather-explainers/news/tropical-storm-vs-hurricane-harvey
The technical difference is just 1 mph between maximum sustained winds of 73 mph for a tropical storm and 74 mph for a hurricane.

Zoals wij spreken van een bui en een stortbui ongeveer.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

O.B.Bommel

Gelukkig maar dat ik er niet naast zat, anders werd het wel erg ingewikkeld. Overal noemen ze het anders.

Ik maakte mijn eerste hurricane (zo kende ik ze toen) mee in 1996 en velen zijn gevolgd. Het fascineerde me wel en toen heb ik me er een beetje in verdiept dus heb ik de illusie er wat meer van te weten dan de gemiddelde mens.
Ik dacht toen ik het las we gaan nu toch niet vertellen dat de aarde toch plat is.

Overigens hebben we er in Dumaguete geen noemenswaardige last van gehad, alleen vrijdag de hele dag regen en een voor Filipijnse begrippen een koele 25 graden aan overgehouden. Het zou me verbazen als het alsnog gaat spoken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

evethe

Ben momenteel in Cdo .Hier in grand Europa is alles normaal alleen in het centrum en in Carmen waar het ouderlijk  huis is zwaar beschadigd Gelukkig zijn een geen slachtoffer onder de familie. Jammer voor plaatselijk bevolking gewoonlijk armste mensen die het zwaar getroffen zijn nu paar dagen voor kerstmis
Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

hakke

mijn vriendin woont in iponan hadden alles veilig op be bovenste verdieping gestalt maar zijn gelukkiglijk droog gebleven maar is inderdaad heel erg voor de mensen met minder geluk die mensen hebben al zo weinig :stomstomstom:

Maar ze zei dat er weeral een nieuwe storm op komst was wilma.... :ikkeniebegrijp:

Riens

Mijn vrouw haar familie woont in maigo lnd norte. Hier was het water tot de drempel gekomen. Verder alles heel gebleven. Alleen nog onbekend wanneer er weer stroom is.

Mischien dat ik bij het volgende bezoek een solarsetje sponser.
De stroom Was daar sowiso al niet zo betrouwbaar.

daf105paccar


bananacreek

Op vele plaatsen en veel mensen die om kwamen hebben niet geluisterd naar het evacuatie advies................

Riens

En ook dorpjes zonder elektriciteit en zonder mobiel bereik. Die zijn gewoon overvallen.