Nederlandse ambassadeur: Filipijnse president Duterte een charmant man

Gestart door ganda, woensdag 31 januari 2018, 04:52:30

Vorige topic - Volgende topic

tjenn

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag  1 februari 2018, 23:54:51
Citaat van: tjenn op donderdag  1 februari 2018, 09:32:41
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 31 januari 2018, 17:58:04
Citaat van: tjenn op woensdag 31 januari 2018, 07:25:31
Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.
https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND
Dus de taal van de gewone man alhier is een aaneenschakeling van gevloek en nonsens.
Zo zal de ambassadeur het wel niet bedoelt hebben dat de taal van de gewone bevolking vloeken en nonsens verkondigen  is  :lachen:
Lees : begrijpbare taal waar iedereen wat aan heeft inplaats van dat typisch politieke gebrabbel waar de gewone man geen jota van verstaat.
En Duterte spreekt begrijpbare taal  :ikkeniebegrijp: daarom heeft hij een woordvoerder nodig om zijn gebrabbel te vertalen.  :lachen:
Als ik hem bezig hoor op tv dan denk ik altijd .... hoe in godsnaam heeft hij een diploma gehaald van advocaat.
Wel,zo slecht zal hij wel niet onverstaanbaar zijn als de Nederlandse ambassadrice hem zelfs verstaat.
En ik heb al interviews en toespraken gezien waar hij Engels sprak en ik vond hem heel goed verstaanbaar,dus misschien ligt het probleem wel bij jou en niet bij hem... :lachen:
Ok  als ik de enige ben hier die dienen mens zijn gebral niet verstaat zit ik met een probleem that's a fact.  :ikkeniebegrijp: :lachen:

innka3


opinie

Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur.
"Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem."

Die laatste zin zegt veel meer dan op het eerste zicht.

Citaat van: tjenn op vrijdag  2 februari 2018, 04:54:10
Ok  als ik de enige ben hier die dienen mens zijn gebral niet verstaat zit ik met een probleem that's a fact.  :ikkeniebegrijp: :lachen:

Ik vind dat het lijkt alsof hij zijn antwoorden bv. in het interview op Al Jazeera nog moet bedenken terwijl hij al bezig is. Pauzes, veel euh's en de articulatie is niet direct wat je verwacht van iemand die beroepsmatig in het openbaar spreekt.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

tjenn