VN-medewerker stelt Vaticaan mee verantwoordelijk voor aids op de Filipijnen

Gestart door ganda, zaterdag 3 februari 2018, 10:27:55

Vorige topic - Volgende topic

ganda


VN-medewerker stelt Vaticaan mee verantwoordelijk voor aids

De nieuwe nationale directeur van UNAIDS op de Filipijnen start zijn nieuwe functie met zware kritiek op het Vaticaan en conservatieve politici.
Volgens een functionaris van de VN is het Vaticaan mee verantwoordelijk voor de omvang van de verspreiding van hiv op de Filipijnen. Volgens een UNAIDS-rapport van augustus 2017 is het aantal nieuwe besmettingen de afgelopen zes jaar met 140 procent toegenomen. Tegen eind 2016 waren er 10.500 mensen met hiv besmet, onder meer een grote groep mannen met homoseksuele contacten.

De Filipijnen zijn in Zuidoost-Azië het land met de hoogste hiv-besmettingsgraad. UNAIDS
Volgens Louie Ocampo, de nieuwe nationale directeur voor de Filipijnen van UNAIDS, hebben de Kerk en conservatieve politici daartoe bijgedragen door hun weerstand tegen het gebruik van condooms. Dat heeft geleid tot een toenemend aantallen infecties. Filipijnse regeringen hebben jammerlijk gefaald om de conservatieve weerstand te overwinnen. Het ontbreekt aan politieke wil.

Ocampo pleit voor de gratis verstrekking van voorbehoedsmiddelen en meer seksuele voorlichting op de scholen.

Bron: Kathpress.at

Gepubliceerd op vrijdag 2 februari 2018 - 11:21

https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/vn-medewerker-stelt-vaticaan-mee-verantwoordelijk-voor-aids


Kano

Condooms zijn overal te koop.  De zgn. "injectables" zijn zelfs gratis in o.a. de health-centers..
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Condooms ken ik, hoewel ik deze niet te gebruiken hoef daar mijn "vreemd" gaan tijd al lang verstreken is. Nu is mijn vraag,wat zijn injectables want ik blijf graag op de hoogte van nieuwigheden, en wie weet..........?
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Luke

Citaat van: boomerang op zaterdag  3 februari 2018, 12:09:04
Condooms ken ik, hoewel ik deze niet te gebruiken hoef daar mijn "vreemd" gaan tijd al lang verstreken is. Nu is mijn vraag,wat zijn injectables want ik blijf graag op de hoogte van nieuwigheden, en wie weet..........?

https://www.rappler.com/move-ph/issues/gender-issues/87417-available-contraceptives-philippines