Mogelijke IS-commandant opgepakt op Filipijnen

Gestart door ganda, maandag 19 februari 2018, 16:25:41

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Mogelijke IS-commandant opgepakt op Filipijnen


AP De Egyptenaar en zijn vriendin werden afgelopen weekend opgepakt in hoofdstad Manilla.

Op de Filipijnen is een vermoedelijke islamist opgepakt die voor terreurbeweging IS strijders zou gerekruteerd hebben. De Egyptenaar en zijn vriendin werden afgelopen weekend opgepakt in hoofdstad Manilla, zegt de politie.

Bij de gemeenschappelijke actie van politie en militairen werden in hun woning wapens, munitie en materiaal voor de aanmaak van explosieven gevonden. De politie zegt dat de man een ex-bevelhebber is van IS-troepen in het grensgebied tussen Syrië en Turkije, die zich sinds 2016 regelmatig ophoudt op de Filipijnen. In Zuidoost-Azië rekruteren IS-aanhangers al langer. Vooral in de Filipijnen en Indonesië, het land met de grootste moslimpopulatie ter wereld, leeft daarover angst.

De Egyptenaar was volgens de politie met een vervalst Tunesisch paspoort op reis. Hij wordt er ook van verdacht sympathisanten voor de strijd om de Filipijnse stad Marawi gerekruteerd te hebben. De stad in het zuiden van de Filipijnen kon vorig jaar, pas na maandenlange gevechten, door de regeringstroepen heroverd worden op IS. Meer dan 1.200 personen kwamen daarbij om.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/islamitische-staat/mogelijke-is-commandant-opgepakt-op-filipijnen~ab76826d/


ganda


REACTIES van de krantlezers

stavros kanakaris
Met Duterte als president is die vent in BIG trouble me dunkt. Pech gehad....

3 uur geleden
chris delanghe
Heeft duidelijk al wat minder noten op zijn zang. Voor mijn part mogen ze die lafaard koekje van eigen deeg vinden.

4 uur geleden
Jan Peters
Alleen maar problemen met die gast. Moeten we hem een nieuwe kans geven? Moeten we hem voorbereiden op een integratie in onze maatschappij als hij zijn straf heeft uitgezeten ? Zouden we hem wel straffen ? Moeten we hem vrijspreken, steunen en de nodige middelen geven voor een nieuwe start. Ach het is allemaal zo moeilijk. ..of zouden we dat varken levenslang opsluiten en laten wegkwijnen in zijn eigen vuil ? Een moderne versie van de vergeetput... Dat is het natuurlijk

4 uur geleden
dominique castelein
ofwel roept hij de hulp in van onze terroristen advokaat lalala-lalali,what's in a name,en wordt hij belg,zelfs hoste zal hem helpen,ofwel zal Duerte een verdwijn truc uit proberen,ik hoop op de truc van Duerte

4 uur geleden
Eric Deswarf
Zou die al gehoord hebben van Mary?

4 uur geleden
danny meulders
ik ben fan van President Rodrigo Duterte , hadden we er zo maar 1 in Belgiestan, Molenbeek was al opgekuist geweest

5 uur geleden
Karel Van Geel
De Filipijnse president zal er wel voor laten zorgen dat hij veel vreugde beleefd aan zijn opsluiting.

5 uur geleden
Axel Van Bellingen
Ik zou durven beweren dat die IS idioot in zijn eigen voet heeft geschoten door naar de Filipijnen te gaan.

5 uur geleden
Eric De landtsheer
Breng hem naar België, de man heeft psychologische bijstand, een advokaat van UNIA, een sociale woning en een tegemoetkoming nodig. Dan wordt dat nen heeeeeelen braven mens

5 uur geleden
Piet Vonderman
Hij gaat eerst naar de hel van de filipijnse gevangenis voor dat hij naar zijne allah gaat.

6 uur geleden
chris bogaerts
Rodrigo Duterte zal meteen eens het voorbeeld geven hoe je niet pampert!

6 uur geleden
Charles Petitjean
Ze zullen daar wel goed weten wat ze er gaan mee doen. Kort en snel en weg, voorgoed. Opgeruimd staat netjes.

6 uur geleden
Heidi Nackaerts
Mooie vangst. Daar weet Duterte wel raad mee.

6 uur geleden
LUC VAN DER VEKEN
Hij zal stilletjes van den aardbol verdwijnen in dat land, zoals het hoort te zijn. Hier krijgen deze pipo's nog ne gerenommeerde advocaat voor die vrij te krijgen.

6 uur geleden
Jef Lois
Daar zullen ze hem zeer snel een dienst bewijzen en hem naar zijn zo velangde paradijs met maagden helpen.

6 uur geleden
Gerard Braeckmans
Die gaat een moeilijke periode tegemoet.

6 uur geleden
Fredien Vandervekens
Krijgt waarschijnlijk een helicoptervlucht "aangeboden" van Duterte. Niet boven zee. Duterte heeft "zijn" aanpak.

6 uur geleden
Jef Heffens
Duterte weet wel wat hij daar mee moet aanvangen.

7 uur geleden
Roger Wellens
Was hij maar naar België gekomen, hier mogen ze vrij rondlopen.

7 uur geleden
Henri Parmentier
Daar zullen ze zo niet pamperen en ook geen gratis luxe Advokaat ter beschikking

7 uur geleden

bananacreek

Naar de BUNKER afvoeren en kennis laten maken met mijn "security guards" ..... :denk: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :ripba8: :ripba8: :ripba8:



Neeee....dat gaat te snel..... :denk: :denk: :denk:

Inspuiten met SOLIGNUM............. :happy: :happy: :happy:






tjenn

Citaat van: ganda op maandag 19 februari 2018, 16:29:48

REACTIES van de krantlezers

stavros kanakaris
Met Duterte als president is die vent in BIG trouble me dunkt. Pech gehad....

3 uur geleden
chris delanghe
Heeft duidelijk al wat minder noten op zijn zang. Voor mijn part mogen ze die lafaard koekje van eigen deeg vinden.

4 uur geleden
Jan Peters
Alleen maar problemen met die gast. Moeten we hem een nieuwe kans geven? Moeten we hem voorbereiden op een integratie in onze maatschappij als hij zijn straf heeft uitgezeten ? Zouden we hem wel straffen ? Moeten we hem vrijspreken, steunen en de nodige middelen geven voor een nieuwe start. Ach het is allemaal zo moeilijk. ..of zouden we dat varken levenslang opsluiten en laten wegkwijnen in zijn eigen vuil ? Een moderne versie van de vergeetput... Dat is het natuurlijk

4 uur geleden
dominique castelein
ofwel roept hij de hulp in van onze terroristen advokaat lalala-lalali,what's in a name,en wordt hij belg,zelfs hoste zal hem helpen,ofwel zal Duerte een verdwijn truc uit proberen,ik hoop op de truc van Duerte

4 uur geleden
Eric Deswarf
Zou die al gehoord hebben van Mary?

4 uur geleden
danny meulders
ik ben fan van President Rodrigo Duterte , hadden we er zo maar 1 in Belgiestan, Molenbeek was al opgekuist geweest

5 uur geleden
Karel Van Geel
De Filipijnse president zal er wel voor laten zorgen dat hij veel vreugde beleefd aan zijn opsluiting.

5 uur geleden
Axel Van Bellingen
Ik zou durven beweren dat die IS idioot in zijn eigen voet heeft geschoten door naar de Filipijnen te gaan.

5 uur geleden
Eric De landtsheer
Breng hem naar België, de man heeft psychologische bijstand, een advokaat van UNIA, een sociale woning en een tegemoetkoming nodig. Dan wordt dat nen heeeeeelen braven mens

5 uur geleden
Piet Vonderman
Hij gaat eerst naar de hel van de filipijnse gevangenis voor dat hij naar zijne allah gaat.

6 uur geleden
chris bogaerts
Rodrigo Duterte zal meteen eens het voorbeeld geven hoe je niet pampert!

6 uur geleden
Charles Petitjean
Ze zullen daar wel goed weten wat ze er gaan mee doen. Kort en snel en weg, voorgoed. Opgeruimd staat netjes.

6 uur geleden
Heidi Nackaerts
Mooie vangst. Daar weet Duterte wel raad mee.

6 uur geleden
LUC VAN DER VEKEN
Hij zal stilletjes van den aardbol verdwijnen in dat land, zoals het hoort te zijn. Hier krijgen deze pipo's nog ne gerenommeerde advocaat voor die vrij te krijgen.

6 uur geleden
Jef Lois
Daar zullen ze hem zeer snel een dienst bewijzen en hem naar zijn zo velangde paradijs met maagden helpen.

6 uur geleden
Gerard Braeckmans
Die gaat een moeilijke periode tegemoet.

6 uur geleden
Fredien Vandervekens
Krijgt waarschijnlijk een helicoptervlucht "aangeboden" van Duterte. Niet boven zee. Duterte heeft "zijn" aanpak.

6 uur geleden
Jef Heffens
Duterte weet wel wat hij daar mee moet aanvangen.

7 uur geleden
Roger Wellens
Was hij maar naar België gekomen, hier mogen ze vrij rondlopen.

7 uur geleden
Henri Parmentier
Daar zullen ze zo niet pamperen en ook geen gratis luxe Advokaat ter beschikking

7 uur geleden
Moet eerlijk toegeven wat ze daar zeggen over hoe ze het in België zouden aanpakken wel veel waarheden bevat. :negatief: