ABN AMRO bank wijst (meer dan 10.0000) emigranten nu echt de deur

Gestart door Kano, vrijdag 2 maart 2018, 01:47:57

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

In  :belgiesmiley:  Bij PNB Parisbas Fortis (voorlopig) geen probleem , de rekening op mij en mijn vrouw op mijn adres in de  :smiley-philippines:  heb zelfs een  :belgiesmiley:  Visakaart op mijn adres hier  :smiley-philippines:  .  Hoelang nog  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Dank u voor  de link....ik weet niet eens wat een app is....dacht altijd verkorting voor appel..... :denk:  :denk:

Wat als je hier 76 gaat worden en je begint te dementeren?.......geen bankrekeningen meer voor expats.;....enz enz....geen geld meer om naar Nederland te kunnen komen enz enz....lekker pensioneren op de  :smiley-philippines:  ?..... :lachen:  :lachen:  :negatief:  :negatief:  :negatief:

Goed dat een forum je nog een beetje kan helpen met adviezen en/of ervaringen zolangs ze daar maar niet beginnen met "wat een stomme klootzak ben je"..... als je daar niet van op de hoogte bent en het internet gebeuren hier op de  :smiley-philippines:  met een slakkegang voort beweegt...... :run:  :run:  :run:

Ok...NIET IN PANIEK RAKEN ZEGT U DAAR IN  :belgiesmiley:  EN :nederlandsevlag: ?......goed voor de mensen die nog een vast adres hebben in die landen...

bananacreek





NAAR DE  :smiley-philippines: WORDT ALLEEN IN EUROS UITBETAALD...dus geen wisselkoersen...

Dus nog geen reden voo volledige paniek in het kippenhok...nu het defensie pensioen nog..... :denk:  :denk:

https://www.svb.nl/int/nl/aow/uitbetalen_aow/buiten_nederland/index.jsp

bananacreek

Nu kan ik toch weer een ietsje slapen vannacht...(maar met een halve dormicum ... :applaus:  :applaus:  :applaus:  :applaus:

Beter vroeg voorbereiden op het slechte nieuws als op het laatste moment.... :denk:  :denk:  :denk:



Bjorna145

Wat de ABN AMRO en Rabo doen mag in principe niet zie: People also ask
Heb je altijd recht op een bankrekening?
Kortom, om deel te kunnen nemen aan de economie en de maatschappij. En dat wordt ook zo gezien door de overheid: als particulier heb je wettelijk recht op een bankrekening. Een ondernemer heeft dat overigens niet, en het was ook nooit nodig.May 8, 2023

Bij mij vroeg de RABO bank ook om mijn rekening op te zeggen, met de reden men wilde alleen nog maar klanten met een adres in Nderland.
Ik kwam toen in gesperk met een medewerker van de bank die vertelde mij is het niet verstandiger om alles naar je woonland over te zetten.
Want stel je komt te overlijden, jij weet niet wat je vrouw moet doen om het geld van jou rekening in haar bezit te krijgen.
Met het risico dat het verloren gaat.
Maar stel je dwingt het af bij een bank die kunnen dan aan buitenland toeslag rekenen wat ze willen.
En ga jij b.v. 20Euro per maand betalen om je rekening te behouden.

Ik heb nu alles bij de Metrobank, mijn pensioenen worden automatisch overgemaakt en dat gaat snel en een gunstige koers. (een overboeking duurt maar een dag en rimmitance service werkt ook op zaterdag bij de Meterobank dus maakt men en overgboeking op vrijdag staat het zaterdag op mijn rekening)
Ik heb bij die bank ook een credit card voor als ik spullen uit Europa Ebay Aliexpers etc.
En ik heb ook nog een Paypal account hoewel ik die niet veel gebruik.
Cadeau's voor mijn kinderen en kleinkinderen gaat ook allemaal met de creditcard.
Nadeel je kunt niet rechtstreeks geld overmaken naar een ander land, daarvoor moet je naar de bank.
Zo een transactie kost je 50EURO en moet met de nodige documenten ondersteund worden (ook hier is men bang voor witwassen)

m.vr.gr.

Johan