Verkrijgen Filipijns rijbewijs bij verlies Nederlands rijbewijs

Gestart door Erik van de Ven, zaterdag 21 april 2018, 07:13:18

Vorige topic - Volgende topic

Erik van de Ven

Ah, dan zit daar het verschil.

Let wel: Als U NIET straan ingeschreven in Nederland geldt de "makkelijke" manier per post.

Grote tip dus voor iedereen: verlies je rijbewijs niet. Ik blijf het wonderlijk vinden dat het zo eenvoudig is als je uitgeschreven bent en zo moeilijk als je nog ingeschreven staat om je rijbewijs te vervangen. Ze vinden het dood normaal dat je dus even terug komt. 1500 euro onkosten en veel tijd later.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Pjottr

Citaat van: Peter1969 op zondag 22 april 2018, 13:35:05
Officieel kun je geen Filipijns rijbewijs meer krijgen als je op een toeristen visum verblijft. Je moet nog minimaal 1 jaar verblijf op je visum hebben bij aanvraag flip rijbewijs. Dus of resident of retirement visa.
Je kunt aangezien je nog in NL ingeschreven staat bij je gemeente een nieuw rijbewijs aanvragen en als je uitgeschreven bent uit NL bij fe rdw met postadres in Nl
Sinds wanneer is dit? Er zijn zoveel buitenlanders hier die hier met een ACR toerist visum wonen en gewoon een Phil Rijbewijs hebben
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

peldoman

Meer dan 1 jaar geleden al.
Ik kan er ook geen krijgen op mijn toeristenvisum.
Changes off policy.
Zegt die kerel bij LTO, better you marry a Pinay then you can get your driverslicense.

Ben nog even in discussie gegaan waarom anderen met een toerist visa wel een rijbewijs hebben
maar heeft totaal geen zin.

De onder de tafel prijs was vorig jaar Php 10.000  met registratie 15.000.
Rijden zonder rijbewijs en aanhouding ben je met Php 500 klaar, mits er geen ongeval bij betrokken is.

Bulldozer

Citaat van: Erik van de Ven op maandag 23 april 2018, 09:19:04
Ah, dan zit daar het verschil.

Let wel: Als U NIET straan ingeschreven in Nederland geldt de "makkelijke" manier per post.

Grote tip dus voor iedereen: verlies je rijbewijs niet. Ik blijf het wonderlijk vinden dat het zo eenvoudig is als je uitgeschreven bent en zo moeilijk als je nog ingeschreven staat om je rijbewijs te vervangen. Ze vinden het dood normaal dat je dus even terug komt. 1500 euro onkosten en veel tijd later.
Dat is toch ook doodnormaal? Je moet sowieso een aantal maanden per jaar in Nederland doorbrengen als je nog ingeschreven staat. Als je niet meer in Nederland komt dan moet je jezelf uitschrijven. Omdat jij je niet aan de regels houd zit je nu met de moeilijkheden.

Erik van de Ven

Bulldozer,
Ik houd me perfect aan de regels. Dat uitschrijven gaat zeker gebeuren als het moet. Nu nog geheel legaal ingeschreven en als toerist in de Filpijnen. Ik ben gewoon net terug in de Filpijnen en was van plan hier drie maanden te blijven. Nu is dat 3 maanden zonder een origineel rijbewijs, wat ik legaal gesproken lastig vind om zonder een origineel rijbewijs rond te rijden. Thats all.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Kano

Erik, heb je ook geen kleurenscan meer van de rijbewijs die je kunt uitprinten?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Erik van de Ven

Kano,

Ja dat heb ik dus ik hoop dat dat voor de time being genoeg is. Ik heb inmiddels bevestoigd gekregen dat als ik mij uitschrijf ik alsnog via het RDW en post een nieuw rijbewijs kan aanvragen. Zo vlak voor de barangay verkiezingen zijn er veel controle posten, maar meestal alleen op LTO registratie van motoren. Auto's laten ze gaan.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Bulldozer

Citaat van: Erik van de Ven op dinsdag 24 april 2018, 03:12:32
Ik ben gewoon net terug in de Filpijnen en was van plan hier drie maanden te blijven. Nu is dat 3 maanden zonder een origineel rijbewijs, wat ik legaal gesproken lastig vind om zonder een origineel rijbewijs rond te rijden. Thats all.
Ok, ik dacht dat je dit jaar helemaal niet meer naar Nederland ging. Dat is dan toch geen probleem? Gewoon copy van je rijbewijs en politieverklaring dat hij gestolen is bij je houden tijdens het rijden en over 3 maanden in Nederland een nieuw rijbewijs aanvragen. Of je laat je vriendin rijden.  :applaus:  Ik ben trouwens nog nooit in Laguna op mijn rijbewijs gecontroleerd. 3x in Manilla toen ik daar nog woonde, maar de laatste 7 jaar is mij er nooit meer naar gevraagd.

Om zonder ICard een rijbewijs aan te vragen raad ik je niet aan. Was mij 9 jaar geleden bij LTO in Quezon City niet gelukt (al beweren anderen dat het toen wel kon, maarja het ene LTO kantoor is het andere niet)

Erik van de Ven

Bedankt Bulldozer. Een nieuwe ACR-I CARD kan ik zo krijgen. Lastige nu is dat het schijnt dat een Filipijns rijbewijs ook een visum vereist van meer dan een jaar. Of ik altijd iedere drie maanden weg ga betwijfel ik nog. Maar ik schrijf me wel uit op een juiste moment als ik klaar ben met mijn beslissingen daarover. Controles verwachtte ik ook niet alleen nu zijn ze zo'n beetje in ieder dorp controles aan het houden zo vlak voor de Barangay verkiezingen. Op het stukje (half uur rijden) van Siniloan naar Sta Cruz kom ik iedere dag minstens twee checkpoints tegen ergens. Maar zoals je aanraad heb ik een scan kopie en politie rapport uit Barcelona. Laat ze daar hun tanden maar inzetten.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

pierrevanwies

Citaat van: peldoman op maandag 23 april 2018, 14:09:37
Meer dan 1 jaar geleden al.
Ik kan er ook geen krijgen op mijn toeristenvisum.
Changes off policy.
Zegt die kerel bij LTO, better you marry a Pinay then you can get your driverslicense.

Ben nog even in discussie gegaan waarom anderen met een toerist visa wel een rijbewijs hebben
maar heeft totaal geen zin.

De onder de tafel prijs was vorig jaar Php 10.000  met registratie 15.000.
Rijden zonder rijbewijs en aanhouding ben je met Php 500 klaar, mits er geen ongeval bij betrokken is.

ik kreeg er wel een met 5 jaar geldigheid vorig jaar in december en net als de laatste 30+ jaar nooit enig probleem gehad....een visum of wat dan ook is mij nog nooit gevraagt en ook niks onder de tafel ,maar dit is dumaguete en niet davao.....enfin ik kwam als laatste binnen +- 30 man zat daar en werd toen ze begonnen als eerste aan het loket geholpen hehe. was wel de oudste van de groep.   :biggrinn:   .652 peso voor 5 jaar.