Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Waterrekening raadsel

Gestart door Erik van de Ven, zondag 24 mei 2020, 11:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Van horen zeggen: sommige mensen laten, als dat mogelijk, een grondwaterpomp installeren.
Om zodoende niet meer afhankelijk te zijn van dit soort rekening problemen.

Wij hebben hier in ons huurhuisje belachelijk slecht water, soms een hele bak zand of andere vuiligheid, ga je echt je tanden niet mee poetsen, of koken.
Dus daarnaast iedere maand een stuk of 5 (of meer) water "gallons" van de locale watershop.
De waterdruk kan van alles zijn, soms nul, soms zo hoog dat er een leiding stuk gaat.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kano

Een grondwaterpomp installeren kan, maar ik denk dat jouw huiseigenaar dat niet gaat betalen en het kan prijzig zijn afhankelijk van het bedrijf en de diepte. En  je moet dan wel weten of er niet al te diep water in de grond zit en of het geen brak of zout water is en natuurlijk niet dicht in de buurt van huizen die  een varkensstal hebben of geen of een lekke septic tank hebben.
Misschien kun je de ergste vuiligheid eruit krijgen als je een waterfilter installeert. Je hebt er die in de waterleiding moeten worden gemonteerd maar ook die aan een kraan kunnen worden aangesloten.
Vijf gallon water in de maand is overigens niet zo veel. Wij gebruiken (3pers) minimaal 15 gallon in de maand.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Kleine toelichting: Dat zijn niet echt gallons, maar die grote plastic watercontainers die ze hier aan huis brengen, en waarvan ze de lege weer mee terug nemen en vullen. Iedereen noemt dat hier een gallon, maar ze zijn veel groter. Ik denk dat mijn schatting ook niet klopte, want de waterleverancier komt zeker eens per 2 weken, 4 of 5 van die tanks halen + brengen, dus het zullen er 10 in de maand zijn wellicht.

Ja, je bent afhankelijk van de kwaliteit van het grondwater. Dus eerst een proefboring doen.
Verder de waterkwaliteit laten testen, en bezien of die te verbeteren is, indien nodig. Een filter vangt wel wat zand en andere partikeltjes af, maar geen chemische verontreiniging of pathogenen. Ik weet trouwens ook niet hoe goed ze dat monitoren in zo'n waterwinkeltje...

Maar ik ben helemaal niet van plan om een grondwaterpomp te installeren. We hopen verhuisd te zijn begin volgend jaar.
Door naar een koophuis is het plan.
Dan verwijderen we overigens ook de aluminium horren en hordeuren. Niet dat we daar veel aan gaan hebben, maar de mondelinge afspraak was dat de eigenaar dat zou betalen, maar toen het spul erin zat hadden wij dat "verkeerd begrepen".
Een paar maanden geleden lekte het dak. Volgens onze neef, die hier ook woont als wij niet in de Filippijnen zijn, is dat al jaren een probleem. Een paar keer de eigenaar gevraagd, maar geen respons, of een of ander kul verhaaltje.
Mijn vrouw heeft het even wat duidelijker uitgelegd aan de eigenaar. :floet:  Met als resultaat dat er nu een kompleet nieuw dak op ligt en er ook andere reparaties, aan o.a. sanitair, zijn verricht. :thumb:
Maar dat gezever van de huisbaas steeds, om maar niks te hoeven doen aan onderhoud en reparaties, daar word ik toch wel moe van.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde