Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuw op dit forum

Gestart door Shirfab, zaterdag 14 juli 2018, 07:26:54

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: John47 op donderdag 16 augustus 2018, 09:13:43
Met Voip Discount (Wifi nodig) 10c per minuut van Belgie naar Filipijnen.
Van Filipijnen naar Belgie 20c per minuut.
Steeds uitstekende verbinding.

Rebvoice Van :smiley-philippines:  naar :belgiesmiley: 0.015c per minuut. :thumb:

https://www.rebvoice.com/rates/calling-rates
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Cobra

Citaat van: Shirfab op zaterdag 14 juli 2018, 07:26:54
Recentelijk vertelde mijn vrouw dat ze toch wel bang is om heimwee te krijgen éénmaal ze in België is en dat het voor haar wel leuk zou zijn om hier  wat Filipijnse contacten te kunnen hebben. Heel begrijpelijk natuurlijk en zo ben ik wat gaan zoeken op het internet en op die manier hier op dit forum terechtgekomen. En, wie weet, kunnen er via dit forum wel enkele mooie vriendschappen ontstaan. Vriendelijke groeten aan één ieder die dit leest.

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag 14 juli 2018, 11:28:41
Nou denk ik dat dat wel meevalt met die heimwee, ik ken er veel maar ik ken er geen een die heimwee heeft gekregen. Wellicht wat aanpassingsvragen maar dat noem ik geen heimwee.

En die contacten komen vanzelf, ze ruiken elkaar op afstand. Een paar keer naar de vismarkt en het is al gedaan denk ik. Dan komt tevens het probleem, treft ze een goeie of niet. Daar zou ik me meer zorgen over maken als je je ergens zorgen over moet maken.

Chissmiss (roddelen), jalouzie, opporren en klitterigheid liggen op de loer. Voor je het weet zit je elke week met haar in het weekend waar je met alle mannen en vrouwen gescheiden zit, waar je niks tekort komt overigens aan eten en drinken zolang ze zelf maar in de ouwehoerenmodus kunnen zitten.
Niet dat zo'n feestje niet leuk is maar eens in de zoveel tijd is genoeg en daar krijg je dan herrie over.

Dit was een hele goede raad van O.B.Bommel beste Shirfab !

Hou beter wat afstand tot alle filipinas die je samen tegenkomt tot je zeker weet dat het geen slechte achterbakse opruister is die je in huis haalt.

Er zijn er al veel geweest die er een echtscheiding door hebben opgelopen omdat ze alles binnenhaalden wat ze tegenkwamen.


Bij ons in de buurt B.V. is een filipina clubje waar ze om de paar weken een feestje hebben, MET KLEURCODE.

Nooit van gehoord misschien, maar dat betekent dat degene die het feest geeft bepaalt welke kleur kleding iedereen aan moet hebben.

En dat is dan een specifieke kleur, niet gewoon "geel", maar 'b.v. "okergeel' of wat anders.

Meteen als het feest begint allemaal op de foto in dezelfde kleur kleding en zoveel mogelijk foto's op facebook.

Dan denk je dat het geen probleem is omdat je volgend jaar die kleding weer kunt gebruiken op een feestje. vergeet het maar.

Ze zoeken allemaal een kleur uit die nog niet gebruikt is en op den duur puilt je kleerkast uit en moet je nieuwe kast er bij kopen.

Kapitaal gaat er in zitten.

Bleef het daar dan bij is het nog geen probleem, maar al dat achterbakse geouwehoer er ook nog bij, al wat in vertrouwen verteld word, word meteen door gebazuind naar alle andere leden van het clubje.

Ze hebben hier elkaar al op straat uit staan kafferen omdat er wat vertrouwelijks doorverteld was aan de rest.

Dus gewoon heel voorzichtig zijn met filipijnse contacten is de boodschap.

Voor je het weet, speelt zo'n clubje de baas in je huis en bepalen zij wat je vrouw MOET gaan doen komend weekend.



Neemt niet weg dat contact met een fatsoenlijke andere filipina die wel te vertrouwen is  haar goed zal doen, maar wel zorgen dat  je geen verkeerde binnen haalt.

Ik zou zeggen veel succes er mee !


Ik geef zelf nooit geen feest, ik ga zelf ook nooit naar andere feestjes toe, ik wil geen klaploper zijn zoals sommigen.

Ik wil ook niet continu andere filipinas in mijn huis hebben, mijn vrouw ook niet.

Dit vanwege slechte ervaringen uit het verleden.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Fail_over

Ik kan dit alleen maar onderschrijven.
Geef ze een vinger, en ze vragen de hele hand. Ga hier niet in mee.

Contacten met andere filipina's zijn hier alleen maar op drama uitgelopen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Hoofdthema op zo philippina...Hoe kan ik mijn ex plukken in geval van scheiding , waar heb ik recht op. 2x vroeger eens in België op zo'n "reünie' geweest toen we daar waren ...Mijn asawa wil er in geen geval nog heen. Er werd ook een beetje op haar neergekeken omdat zij nog in de  :smiley-philippines: woonde. Wij die dag vroeger vertrokken daar ze enkele even op hun plaats gezet had...  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cobra

En ook het fanatisme om bij een nieuwe filipina in B/NL binnen te geraken  leid tot enorme creativiteit.

Zo werd mijn vrouw wederom benaderd nadat ze al merkten dat ze hier niet welkom waren en vervolgens  de baas konden spelen in ons huis.

Dit maal een nieuwe truc, of ze om de zoveel tijd een ST Nino beeldje in huis mochten zetten en dan vervolgens met zijn allen konden bidden er voor, dit deden ze op toerbeurt bij alle filipinas zeiden ze.

Aangezien mijn vrouw nogal fanatiek is in het geloof en ST Nino dachten ze het paard van Troje gevonden te hebben, MAAR  HELAAS !  :daag:

Het werkte niet, ze waren niet welkom met hun ST Nino beeld.

Daarna zijn er ook geen pogingen meer geweest om binnen te geraken, er komen nog genoeg nieuwe filipinas in het land die er meteen in zullen trappen, daar kunnen ze hun energie beter aan besteden.

Mijn vrouw heeft wel af en toe telefonisch contact met enkele filipinas, ook van haar werk, maar feesten en chismis hebben we geen gebrek aan.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Michaela

Citaat van: Cobra op zaterdag  5 oktober 2019, 10:16:14
En ook het fanatisme om bij een nieuwe filipina in B/NL binnen te geraken  leid tot enorme creativiteit.

Zo werd mijn vrouw wederom benaderd nadat ze al merkten dat ze hier niet welkom waren en vervolgens  de baas konden spelen in ons huis.

Dit maal een nieuwe truc, of ze om de zoveel tijd een ST Nino beeldje in huis mochten zetten en dan vervolgens met zijn allen konden bidden er voor, dit deden ze op toerbeurt bij alle filipinas zeiden ze.

Aangezien mijn vrouw nogal fanatiek is in het geloof en ST Nino dachten ze het paard van Troje gevonden te hebben, MAAR  HELAAS !  :daag:

Het werkte niet, ze waren niet welkom met hun ST Nino beeld.

Daarna zijn er ook geen pogingen meer geweest om binnen te geraken, er komen nog genoeg nieuwe filipinas in het land die er meteen in zullen trappen, daar kunnen ze hun energie beter aan besteden.

Mijn vrouw heeft wel af en toe telefonisch contact met enkele filipinas, ook van haar werk, maar feesten en chismis hebben we geen gebrek aan.

Jullie verhalen zijn mijn ook bekend, jaloezie, tsismis,...elkaar niet gunnen, feesten en nog meer feesten  :floet:
Zelfs, heb ik er geen last van, maar misschien omdat ik een filipijns ben  :lachen:
Even serious, mijn groep filipijns bestaat uit 10 á 11 filipijnse vrouwen. Het is een besloten groep, niemand mag er zomaar binnen. Het houdt in dat je geen filipijnse vrouw mag meenemen bij de bijeenkomst. Wat er binnen de groep verteld wordt mag niet doorverteld worden daarbuiten. En heel belangrijk, we praten niet over andermans leven. Iedereen praat over haar eigen leven, en als we nieuwsgierig zijn over een bepaalde lid dan vragen we haar rechtreeks en persoonlijk. Die lid hoef niet persee een antwoordt te geven. We respecteren elkaar. We ontmoeten elkaar tenminste een keer per maand, soms niet als veel leden het druk hebben. We hebben een soort leider die beslist over belangrijke dingen en of er moeilijke dingen die besproken moet worden. Alleen met duidelijke regels, wel onuitgesproken, kan een goede groep bestaan. We zijn volwassenen en zo behandelen we elkaar met respect. Onze groep bestaat al meer dan tien jaar, langer denk ik.
Ik ben dik tevreden.

tjenn

Ben je wel zeker dat jij en je groep wel puur Filipijns zijn.  :lachen:

O.B.Bommel

Citaat van: Michaela op zaterdag  5 oktober 2019, 22:04:42
....... We hebben een soort leider die beslist over belangrijke dingen en of er moeilijke dingen die besproken moet worden. Alleen met duidelijke regels, wel onuitgesproken, kan een goede groep bestaan. We zijn volwassenen en zo behandelen we elkaar met respect. Onze groep bestaat al meer dan tien jaar, langer denk ik.
Ik ben dik tevreden.
Heel bijzonder zo''n politburo, kleintje Mao. Lidmaatschap van de CCP met ballotage. Dat kan alleen maar bij Aziaten in de pikorde. Ik zou daar voor passen. Maar het klopt wel een beetje met het beeld dat ik regelmatig van die groepjes heb.

Dat moet ook wel een besloten clubje zijn en de mannen zijn dan in principe volgers of hebben het niet in de gaten anders zijn het maar watjes.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Cobra

Ik ben in principe tegen elke verplichting waar mijn vrije tijd in gaat zitten.

Dus geen enkele club waar ik verplicht naar toe moet zal mij als lid zien.

Ik verlies zo al genoeg vrijetijds uren met "bezigheidstherapie" (werken) om onze buitendse gasten te voorzien van een vette uitkering en nieuwe bmw.

Maar das weer een andere discussie.


Maar ieder mag daar anders over denken, we leven in een democratie, al is dat schijnbaar niet bij iedereen bekend als je sommige fanatieke leden van  "sektes" hoort ROEPEN hoe je "MOET" denken en leven.

Ik denk dan speciaal aan een "beschaafd" landje iets ten noorden van Belgie waar ik vandaan kom.

Jullie mogen raden waar dat is.    :ikkeniebegrijp:



Mijn vrouw gaat wel eens met een busreis met filipinas weg naar RK plaatsen, zoals 1 x naar Lourdes/FR, ik ben toen meegeweest.

Naar Parijs en elders in FR is ze geweest en 1 x zouden ze met een busreis  naar Rome gaan, dat ging op het laatst niet door helaas.

Ze zouden dan in een klooster kunnen slapen en het was niet duur weet ik wel.



'Nu moet ik helaas zelf een keer naar italie met de camper, liever niet, maar ik ga er niet onderuit kunnen vrees ik.

Ik w8 eigenlijk tot mijn zwagers uit Canada langs komen, dan moet ik er maar 1 x heen.

Ik heb vroeger 15 jaar bij italianen gewerkt, vandaar dat ik liever niet naar Italie ga.



Ik heb enkel contact met andere nederlanders en hun filipijnse vrouw uit de tijd dat ik nog in de PH woonde, af en toe eens langs bij mekaar en wat bijpraten en das alles.

En das voor ons genoeg.

Een filipina tegenkomen in de supermarkt en verplicht uitnodigen is voor ons geen optie.

Maar zoals al gezegd, ieder leeft op zijn eigen manier.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Michaela

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag  6 oktober 2019, 10:36:52
Citaat van: Michaela op zaterdag  5 oktober 2019, 22:04:42
....... We hebben een soort leider die beslist over belangrijke dingen en of er moeilijke dingen die besproken moet worden. Alleen met duidelijke regels, wel onuitgesproken, kan een goede groep bestaan. We zijn volwassenen en zo behandelen we elkaar met respect. Onze groep bestaat al meer dan tien jaar, langer denk ik.
Ik ben dik tevreden.
Heel bijzonder zo''n politburo, kleintje Mao. Lidmaatschap van de CCP met ballotage. Dat kan alleen maar bij Aziaten in de pikorde. Ik zou daar voor passen. Maar het klopt wel een beetje met het beeld dat ik regelmatig van die groepjes heb.

Dat moet ook wel een besloten clubje zijn en de mannen zijn dan in principe volgers of hebben het niet in de gaten anders zijn het maar watjes.

Ik heb het boek "wilde zwanen' gelezen, een prachtige boek trouwens, dus ik weet wie Mao is. Normaal gesproken voel ik me niet gauw beledigd, maar deze keer voel ik me boos, hoe durf je, zonder ons te kennen te vergelijken met Mao.
Jahoor, ik hoor ook verhalen dat er andere filippijnse vrouwen zijn die denigrerend neerkijken naar de andere filipijnse vrouwen en willen absoluut niks mee te maken hebben met landgenoten. Welnu, wij dus niet! We verlangen ernaar om af en toe landgenoten te ontmoeten, onze taal te spreken en af en toe op zijn filippijns te eten en dan wel zonder mannen, en zeker weten een aantal van jullie hebben daar alweer een negatieve gedachte over  :negatief:
Want zo'n besloten filipjnse vereniging, euh oppassen he........ :floet:  :floet:  :floet:
Goh, soms vraag ik me af, waarom jullie getrouwd zijn met filippijnse vrouwen......