'Als m'n bediende wegvlucht, wie betaalt mij terug?'

Gestart door ganda, zondag 29 juli 2018, 22:16:57

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 31 juli 2018, 09:06:46
En dit komt in de Filippijnen zelf niet voor?  :confused2:  :confused2:  :janken:  :janken:

Weet het niet zeker, maar denk toch wel minder.  Men is dichter bij eigen familie, kan makkelijker hulp inschakelen en  niet afhankelijk van een paspoort.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

In het verleden zijn ook gevallen gerapporteerd van Filipino koppels die hun huishelpers misbruiken. De wetten zijn de laatste jaren wat aangescherpt om misbruik te voorkomen. In sommige gevallen waren er zelfs Filipino diplomaten die een huishulp illegaal "importeerden" en zo goed als opsloten in de ambtswoning.
http://www.manilatimes.net/dfa-urged-to-probe-abusive-ph-envoy/286046/
https://www.dole.gov.ph/good_news/view/192

Rich

Idd Luke, ik heb  zulke gevallen gekend.

Rijke Filippijnse gezinnen met een paar maids en werden behandeld als slaven en continu een grote smoel tegen de maids, zelfs door de kinderen van het gezin werden ze afgesnauwd. Dictators in wording  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

tjenn

Klopt, gewoonlijk wordt de westerling aanzien als racist,  discriminatie enz, enz.. maar de rijkere elite in sommige landen behandelen hun eigen landgenoten zoals honden onder andere in de Filipijnen. 

ganda

Ook in België hebben we toestanden gehad dat het geloof boven de wet stond.
Denk maar aan 1990 toen  koning Boudewijn weigerde om de abortuswet te ondertekenen door zijn diepgaande religiositeit.
Boudewijn stelde zijn katholiciteit boven zijn koningschap, de grondwet moets wijken voor de wetten van zijn kerk en zijn geweten.
De regering stond toen voor een geweldig dillema: de koning even opzijzetten wegens " de onmogelijkheid om te regeren " en de wet er toch door te duwen, of hem afzetten en zijn broer Albert koning maken.
Het is dus niet alleen in de Islam dat de godsdienst soms boven de wet staat.
Het enige verschil is dat wij westerlingen verder geëvolueerd zijn en dat de Islam blijft stilstaan.
Als je in België de reispas van een wernemer afpakt is dat diefstal ( een reispas is persoonlijke eigendom ), in sommige  landen blijkbaar niet.