Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag

Gestart door dirkske1006, donderdag 20 september 2018, 08:27:17

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: stijn54 op maandag  1 oktober 2018, 17:23:38
Citaat van: tjenn op maandag  1 oktober 2018, 14:00:16
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 28 september 2018, 05:59:43

Als ik het goed begrijp, woon je zogezegt op de  :smiley-philippines: .Tja, als jij wil ingeschreven blijven in  :belgiesmiley: zal het een knoeiboel blijven . Trouwens om ingeschreven te blijven in  :belgiesmiley: moet je er minimaal 6 maanden per jaar verblijven.

  Woon hier nu 11 jaar en mijn vrouw heeft al 3x probleemloos een visa gehad , gratis, voor multiple intrances , geldig 3 jaar. Dus, uw gelammeteer over de ambassade is volledig onterecht.
Wat niet weet niet deert zou ik zeggen, ben al een paar jaar achter elkaar meer dan 6 maand verbleven in de Phil en tot hier toe toch geen problemen ondervonden toen ik terug kwam naar België.

Ja het is belachelijk ook. Stel je gaat 8 maanden naar filipijnen in 2019 dan zou je moeten uitschrijven. Ben je van plan dan  meer dan zes maanden in Belgie te blijven moet je terug inschrijven enz.  :ikkeniebegrijp:
Neen toch niet , Je mag het eerste jaar een addres op papier hebben in Belgie en je hoeft je niet uit te schrijven.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Risico op controle en uitschrijving is eigelijk klein tenzij je ruzie hebt met de buren of familie...ik heb er zo 2 gekend. Ene met brugpensioen aangegeven door familie en ene die als werkloze werd aangegeven en meteen door de RVA zijn uitkering kwijt was.

Grootste probleem vond ik zelf het huis dat maandenlang niet bewoond is. Gras dat niet meer gemaaid wordt, hagen niet gesnoeid. Rondtrekkende dieven zien dat ook.
De opnames van de meterstanden is nog zoiets.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tjenn

Ja dat klopt, beste is dat je iemand hebt die de boel regelmatig komt controleren en brievenbus ledigt. In mijn geval komt mijn zoon regelmatig langs om de briefwisseling te regelen en in geval van rekeningen enz. laat hij iets weten of betaald ze zelf. Ben redelijk gerust.  :thumb: