Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum Filippijnen

Gestart door Kristof, maandag 1 oktober 2018, 17:50:47

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 27 mei 2020, 16:56:29
Kan ik vanaf 7 juni ook weer naar the Philippines vliegen ??

Ik zou toch maar eens informeren bij de ambassade van  :smiley-philippines: ! Mogelijk vragen ze een attest dat je niet besmet bent met het SARS-2 virus.  :belgiesmiley:  en  :nederlandsevlag:  zijn nu landen met een besmetting en de kans bestaat dat je twee weken in quarantaine moet zonder attest. Dat zou dan een bezoek in de aard van "hello-goodbye" worden. Mogelijk wordt zo'n attest een noodzaak voor verre reizen. Stop ook enkele maskers in je handbagage. Je mag momenteel geen winkel binnen of zelf op straat komen er zonder in  :smiley-philippines: . Van mijn familie weet ik dat in hun stad het verplicht is.

Citaat van: Ingy op woensdag 27 mei 2020, 20:38:53
na een AVC.

Ik twijfelde even maar je bedoelt een CVA (cerebrovasculaire aandoening) Hopelijk is het niet heel ingrijpend. Als er binnen 24 uur een sterke verdunner gegeven wordt, is de schade beperkter. Meestal is een CVA vooraf gegaan door één of meerdere TIA's (in de maanden of zelfs jaren ervoor) Wordt er dan gehandeld met medicatie en levensstijl aanpassen, kan dit veel leed voorkomen of op zijn minst uitstellen. Let dus op als jezelf of naasten een tijdelijk verlies aan controle over spieren of spraak verliezen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Idd CVA en kan er van meespreken. Vorig jaar in mei om 11u 's avonds sprak ik plots wartaal en linkerarm en hand geen gevoel meer in en duizelig. Mijn vrouw onmiddellijk ambulance laten bellen en naar het ziekenhuis. Nu neem ik cholesterolverlager, bloedverdunner en bloeddrukverlagende medicijnen. Ik sport, eet gezond, en toch, maar dat is dus geen garantie want ieder gezond mens kan het krijgen.

Ik kan iedereen aanraden om regelmatig je bloeddruk te meten want dat is zeer belangrijk.  Een CVA wordt ook de stille dood genoemd dus dan weet je het wel.

Nu gaat het goed, maar lange tijd last gehad van duizeligheid, evenwichtsstoornissen en humeurigheid omdat ik een tijdje niets meer kon ( ik kan niet stilzitten)
Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt

Citaat van: Ingy op woensdag 27 mei 2020, 20:38:53
@Ton Hasselt

Sterkte man! Weet dat je niet alleen bent.
Mijn asawa is op 28 november 2019 vertrokken naar Iloilo om haar moeder te verzorgenn, na een AVC.
Zij zou terugkomen op 28 maart 2020, maar nu....
In het beste geval misschien in juli.

We moeten er de moed in houden!

Greetz,

Ingy

Da's toevallig, mijn vrouw komt ook uit Iloilo.
Ze gaat 23 juni naar Manilla om het visa aan te vragen.
Daarna maar zien wat er gebeurt.
Klm vliegt in ieder geval weer naar en van Manilla.

Ingy

Dag Opinie,

Ze waren te laat. Ze wonen in een de bergen, ver van alles. De volledige linkerkant van haar lichaam is verlamt. Dank je voor je reactie!  :thumb:

Dag Ton,

Mijn asawa heeft een ticket bij Emirates en nog geen route van Manila naar Dubay en ook nog geen route van Dubay naar Brussel. Dus nog even afwachten.
Ik denk dat de binnenlandse vluchten wel zullen hernemen in juni, maar ik wil niet dat ze te lang in Manila blijft. Een grootstad met vele corona gevallen. Van zodra de route Manila-Dubay-Brussel open is dan gaat ze na Manila. Hopelijk binnenkort!!!

Groeten,

ingy