De beste optie voor daggeld op vakantie in de Filippijnen

Gestart door Henry__, vrijdag 12 oktober 2018, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Henry__

Beste leden,
Binnenkort ga ik mijn filippijnse vriendin weer zien.
We gaan er 20 dagen een luxe vakantie doorbrengen voor 100 euro per dag.

Ik ben op zoek naar de beste (veiligste, makkelijkste, goedkoopste) manier om geld mee te nemen. In 1x 2000 euro contant is zeker geen optie !!
Ik zit bij ING (betaalpas en mastercard) en zij zit bij BDO. Ik vertrouw haar wel.



Michaela

Voor 100 euro per dag kun je daar geen luxe vakantie vieren hoor. Hotelovernachting kost je al 100 euro  :jajaja:

Bulldozer

Waarom is 2000 euro contant meenemen geen optie? Is wel de goedkoopste manier. Lokaal omwisselen en op de bank van je vriendin zetten. Spaart je zo rond de 100 euro uit.
Makkelijkste manier is direct van de ING naar het BDO account van je vriendin sturen, maar is dus duurder.
Duurste is om met je ING pinpas en creditcard lokaal te pinnen. Zou dit alleen in noodgevallen doen.

Kano

Inderdaad € 2000 meenemen en in de Filipijnen even bij de wisselkantoren shoppen voor een voordelige wisselkoers is de goedkoopste optie. Wel goed om onmiddellijk de pesos na te tellen bij die kantoren. Wisselen bij een bank kan ook, maar de koers zal dan lager zijn. Met zo'n P 124000 pesos op zak lopen is geen goed idee, dus maar op de BDO rekening van je vriendin zetten als je haar vetrouwen kan.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

joost


Hallo.
Ik reken ook altijd 100 euro per dag. Het ligt er gewoon aan wat je eisen zijn aan 'n hotel. In 2013 kreeg mijn vriendin , nu vrouw , van 'n vriendin van haar 'n voucher voor het movenpick hotel op Lapu Lapu. Dat koste normaal 175 euro. Dat is voor hier in Nederland al 'n forse prijs. Het ligt er ook aan waar je je hotel pakt? Als je de ene dag maar 80 euro opmaakt dan heb je de volgende dag alweer 120 euro te besteden. Je hebt dat zelf in de hand. Maargoed. Niemand is het zelfde en er zijn mensen die nooit tevreden zijn.

Groeten.

Joost.

Henry__

Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?



Riens

Die stort je gewoon op NAIA terminal 3 bij de medewerker van de BDO bank. Alle grote banken zijn daar vertegenwoordigd. Neem aan dat je je partner dan ook bij je hebt.


Rich

Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Even wisselen en 124.000 euro op zak?   Opgelet je bent wel in de Filippijnen, dat is vragen om moeilijkheden.
Rich de Nederbelg.

kristof19

Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Huh? en waarom heb je daar niks aan? waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan?
Wanneer je uw vriendin vertrouwt, stuur het op met transferwise via bankoverschrijving naar haar rekening. De goedkoopste manier om geld over te maken. Ook een zeer veilige manier. Indien iemand een goedkopere of veiliger manier weet dan hoor ik dat graag maar ik vermoed dat ik niemand zal horen.

kristof19

een luxe vakantie  :lachen: voor 100 euro  per dag :jajaja:
s'morgens kaviaar met champagne en de banka inruilen voor een yacht. :crazy:
Wel de frigobox niet vergeten als je ergens naartoe gaat :atyourservice: