De beste optie voor daggeld op vakantie in de Filippijnen

Gestart door Henry__, vrijdag 12 oktober 2018, 20:17:14

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Toen mijn ex tijdens de anullment erachter kwam dat ik een Time Deposit bij de PNB had (verraden door de secretaresse van de manager) werd ik woest en haalde ik alle 20T US dollars weg en stopte het in een plastic zak en ging er mee naaqr Cebu City en elke twee weken naar een andere bank....nooit problemen gehad............... :lachen:  :lachen:  :lachen:  :lachen:  :run:  :run:  :run:  :run:

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op zaterdag 13 oktober 2018, 11:34:57
Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Even wisselen en 124.000 euro op zak?   Opgelet je bent wel in de Filippijnen, dat is vragen om moeilijkheden.
Euh....124.000 euro Rich...

Henry__

Citaat van: kristof19 op zaterdag 13 oktober 2018, 12:25:55
een luxe vakantie  :lachen: voor 100 euro  per dag:jajaja:
s'morgens kaviaar met champagne en de banka inruilen voor een yacht. :crazy:
Wel de frigobox niet vergeten als je ergens naartoe gaat :atyourservice:
Als je € 100 p/d "in de  :smiley-philippines: " uitgeeft aan een "gewone" vakantie, dan ben je waarschijnlijk opgelicht    :floet:

De vorige strandvakantie zijn we -met zijn tweeën- van € 150 p/w rondgekomen . Eigen tent meegenomen en eigen vis gevangen.

Henry__

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 13 oktober 2018, 13:00:53
Citaat van: Rich op zaterdag 13 oktober 2018, 11:34:57
Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Even wisselen en 124.000 euro op zak?   Opgelet je bent wel in de Filippijnen, dat is vragen om moeilijkheden.
Euh....124.000 euro Rich...
124,000 peso peso peso PHP. Geen euro's. Niet de zakkenrollers de ogen openen, he'  :rennen:
Het lid "Rich" heeft het verkeerd gelezen.

Henry__

Citaat van: kristof19 op zaterdag 13 oktober 2018, 12:12:20
Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Huh? en waarom heb je daar niks aan? waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan?
Wanneer je uw vriendin vertrouwt, stuur het op met transferwise via bankoverschrijving naar haar rekening. De goedkoopste manier om geld over te maken. Ook een zeer veilige manier. Indien iemand een goedkopere of veiliger manier weet dan hoor ik dat graag maar ik vermoed dat ik niemand zal horen.

"Makkelijk" trek ik even in, want ik vind "veilig en goedkoop" belangrijker.
Wat Bulldozer en Kano zei lijkt mij de beste manier.
vlak vo'o'r vertrek 2000 euro opnemen. veilig en gratis.
vlak na aankomst wisselen voor peso en storten op bdo. veilig en -neem ik aan- gratis ook.
Dagelijks wat afhalen bij een atm in de beurt. veilig en gratis.  :biggrinn:

Fail_over

Even ter aanvulling en welligt overbodig maar ik herinder me een fomuliertje in te moeten en ondertekenen in het vliegtuig bij aankomst.
Ik meen dat daarin ook stond dat je maar tot 10.000 php het land in mag nemen in contanten maar kan het mis hebben.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

peldoman

Moet dollar zijn!
Meer dan $10.000 bewijs van herkomst kunnen tonen.

Rich

Citaat van: Rich op zaterdag 13 oktober 2018, 11:34:57
Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Even wisselen en 124.000 euro op zak?   Opgelet je bent wel in de Filippijnen, dat is vragen om moeilijkheden.

Correctie 124.000 euro moest zijn 124.000 peso  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: kristof19 op zaterdag 13 oktober 2018, 12:12:20
Citaat van: Henry__ op zaterdag 13 oktober 2018, 10:37:02
Toen ik over azimo, transferwise, worldremit las, dacht ik, eens even vragen. Blijkbaar heb ik daar niets aan.
dus gewoon € 2000 op zak meenemen, bij een wisselkantoor op NAIA even wisselen, en op mijn vriendin rekening storten.
Hoe stort ik eigenlijk 124,000 peso's op BDO ? bij een straat ATM ? bij de bank binnen ?  In Manila ? of toch in El nido (onze bestemming) ?

Huh? en waarom heb je daar niks aan? waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan?
Wanneer je uw vriendin vertrouwt, stuur het op met transferwise via bankoverschrijving naar haar rekening. De goedkoopste manier om geld over te maken. Ook een zeer veilige manier. Indien iemand een goedkopere of veiliger manier weet dan hoor ik dat graag maar ik vermoed dat ik niemand zal horen.

  :agreed:  Dit is de veiligste en beste optie. Gewoon 2000 euro via transferwise op de rekening van je vriendin zetten , als je ze 100% kunt vertrouwen tenminste, 'n paar dagen voor je vertrek.
Nu weet ik niet wat je verstaat over een "luxevacantie" maar met 100 euro/dag ....Gene vette...  :lachen: Zeker als daar ook nog hotelkosten vanaf moeten.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Michaela op vrijdag 12 oktober 2018, 23:24:35
Voor 100 euro per dag kun je daar geen luxe vakantie vieren hoor. Hotelovernachting kost je al 100 euro  :jajaja:

Bwa, als je het risiko wilt lopen om je kamer met nog een paar duizend "gasten' te delen , dan vind je genoeg hotels voor minder dan 1000 php.  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.