Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW zonder heffingskorting.

Gestart door peldoman, donderdag 25 oktober 2018, 08:49:08

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Ik lees overal dat de heffingskorting juist omhoog gaat volgend jaar.




bananacreek

Nee hoor de ouderen betalen tot ze er dood bij neervallen.....lang leve Koning Ruttemetrut.......... :happy:  :happy:  :happy:



ALTE KAMARADEN...

Kano

Dit is toch onrechtvaardig en meten met twee maten.  Wel belastingplicht, maar geen belastingrecht. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

peldoman

Voor een alleenstaande kan dat €300,00 per maand minder worden.
En dat kan maar zo in  :nederlandsevlag:

Riens

Wat ik begrijp is dat de svb deze heffingskorting niet meer toepast. Omdat andere pensoen uitvoerders deze ook toepassen. En als er een dubbele heffingskorting is toegepast moet je terug netalen. En teveel ouderen moesten aan het einde van het jaar yeveel terug betalen. Ik vind het een nogal rigoreuze maatregel voor een probleem dat door pensioen uitvoerders gecreëerd is.

Dat betekend dat je zelf een voorschot heffingskorting bij de belastingdienst moet aanvragen.

peldoman

Wat ik ervan begrijpt is dat het door een wetswijziging helemaal is afgeschaft.
Maar het zou kunnen wat jij zegt.

bananacreek

CitaatKreeg u altijd een naheffing van de Nederlandse belastingdienst, omdat u te weinig belasting had
betaald? Dan krijgt u voortaan geen naheffing meer of u krijgt een lagere naheffing.

bananacreek

Volgens een Thailand forum gaat een AOW'er er ongeveer 300 euros per maand op achteruit vanaf January 2019......... :run:  :run:  :run:  :run:

peldoman

Klopt Creek, en dat is toch maar ff  PHP 18.000 per maand op dit moment .



hakke

vraag is wat krijgt een gewone werkende nederlander in de prive hier in belgie krijgt hij 1300-1450€ max pensioen dat is echt niet veel ik heb altijd gehoort dat het nederlandse pensioen veel beter is dan bij ons???