Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkele vragen bij aanvraag VISUM D (voorbereiding)

Gestart door Maako, zaterdag 22 december 2018, 12:03:48

Vorige topic - Volgende topic

Maako

Afspraak kunnen maken bij CFO voor nu maandag, laten we hopen dat het niet wordt geannuleerd

tipsy

Blij voor je. Mijn visa C, geen hoop meer. Normaal rond de twee weken. Heb naar VFS global gemaild en zeiden dat er problemen zijn omdat het terug naar  buitenlandse zaken is gegaan.

Ondanks het nu na 3 weken zou moeten beslist zijn, kan ik het nergens tracken. Maar kan dat ik een verkeerd nr intik. het logistische is een nr dat het application nr op de aanvraag zelf is dat begint met  BEL0077.

Veel geluk samen! Ik ken er andere die er niet in zijn geslaagd....

Maako

Citaat van: tipsy op donderdag 11 juli 2019, 09:29:45
Blij voor je. Mijn visa C, geen hoop meer. Normaal rond de twee weken. Heb naar VFS global gemaild en zeiden dat er problemen zijn omdat het terug naar  buitenlandse zaken is gegaan.

Ondanks het nu na 3 weken zou moeten beslist zijn, kan ik het nergens tracken. Maar kan dat ik een verkeerd nr intik. het logistische is een nr dat het application nr op de aanvraag zelf is dat begint met  BEL0077.

Veel geluk samen! Ik ken er andere die er niet in zijn geslaagd....

probeer eens de laatste digits van die BEL nummer?

tipsy

Citaat van: Maako op donderdag 11 juli 2019, 10:38:24
Citaat van: tipsy op donderdag 11 juli 2019, 09:29:45
Blij voor je. Mijn visa C, geen hoop meer. Normaal rond de twee weken. Heb naar VFS global gemaild en zeiden dat er problemen zijn omdat het terug naar  buitenlandse zaken is gegaan.

Ondanks het nu na 3 weken zou moeten beslist zijn, kan ik het nergens tracken. Maar kan dat ik een verkeerd nr intik. het logistische is een nr dat het application nr op de aanvraag zelf is dat begint met  BEL0077.

Veel geluk samen! Ik ken er andere die er niet in zijn geslaagd....

probeer eens de laatste digits van die BEL nummer?

Heb dat geprobeerd, zijn 5 cijfers, ook niets. Is toch nu zeker geweigerd. Was een moeilijk dossier, heb anders heel veel bijgedaan, maar ze hebben ook genoeg stokken om de hond te slaan.  Is nu al bijna te laat, heb er al een kruis over gemaakt.   Wil juist toch controleren, voor de piepkleine kans die er nog is.

Maako

Citaat van: tipsy op donderdag 11 juli 2019, 10:55:35
Citaat van: Maako op donderdag 11 juli 2019, 10:38:24
Citaat van: tipsy op donderdag 11 juli 2019, 09:29:45
Blij voor je. Mijn visa C, geen hoop meer. Normaal rond de twee weken. Heb naar VFS global gemaild en zeiden dat er problemen zijn omdat het terug naar  buitenlandse zaken is gegaan.

Ondanks het nu na 3 weken zou moeten beslist zijn, kan ik het nergens tracken. Maar kan dat ik een verkeerd nr intik. het logistische is een nr dat het application nr op de aanvraag zelf is dat begint met  BEL0077.

Veel geluk samen! Ik ken er andere die er niet in zijn geslaagd....

Heb je al eens naar de Ambassade in de Filipijnen gebeld of gemaild?
Eerste keer aan de telefoon zeiden ze mij dat er geen te kort waren, daarna toch maar een mail gestuurd zodat dit naar degene die ons dossier moest behandelen werd doorgestuurd.
Na 2 dagen mail terug gekregen dat ik 4 euro te kort had gestuurd naar de rekeningnummer in Brussel, moest dan die resterende 4 euro betalen en bewijs van tonen via mail.

Ik stuur vrijdag terug naar hun en dinsdag kregen we van VFS de mail dat de application processed was, de persoon van de Ambassade heeft mij niet meer terug gestuurd hierna.

Had ik zelf er niet achter gezeten, zat ik misschien nu ook nog steeds te wachten
probeer eens de laatste digits van die BEL nummer?

Heb dat geprobeerd, zijn 5 cijfers, ook niets. Is toch nu zeker geweigerd. Was een moeilijk dossier, heb anders heel veel bijgedaan, maar ze hebben ook genoeg stokken om de hond te slaan.  Is nu al bijna te laat, heb er al een kruis over gemaakt.   Wil juist toch controleren, voor de piepkleine kans die er nog is.

Maako

moet het vliegtuig ticket heen/terug zijn of is enkel voldoende? Hoor van mensen dat bij de migratie hier moeilijk over kunnen doen?

Ton Hasselt

Neem voor de zekerheid een retourtje, kost niet veel meer.

Ton Hasselt

Citaat van: Maako op zaterdag 22 december 2018, 12:03:48
Over enkele maanden wil ik voor mijn vrouw en haar zoon de visum aanvraag doen om naar Belgie te komen. Hiermee was ik mij nu al aan het voorbereiden naar de nodige documenten die nodig zijn.
Wil zo goed mogelijk voorbereid zijn en kan alle hulp gebruiken met nodige tips :)

In de lijst hieronder zijn er nog documenten die ik mis voor de aanvraag?
Ikzelf kan bij de gemeentehuis een tenlaste neming aanvragen en deze ook toevoegen bij deze aanvraag?
Health Insurance, hoe pak ik dit best aan? Kan ik mijn vrouw en haar zoon laten inschrijven bij de mutaliteit waar ikzelf bij ben ingeschreven, is dit voldoende?

Kan er later wanneer mijn vrouw en haar zoon hier zijn, mijn familie naam worden toegevoegd aan het kind? Welke papieren zijn er van uit de Filipijnen hiervoor nodig?


VISA FOR FAMILY REUNION WITH BELGIAN SPOUSE (Visa D)

Spouse:
Proof of identity (Copy of Belgian ID card)
Proof of registered and sufficient lodging
Proof of certificate of Health Insurance
Proof of regular, stable and sufficient income covering one year prior to submission of
the visa application (salary slips, last income tax assessment paper from the Finance Department in Belgium, etc.)
Attest van goed gedrag en zeden

Wife
Birth Certificate NSO paper and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
Proof of Civil status before marriage: Single - Cenomar from NSO and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
Marriage Certificate NSO and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
NBI Clearance and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation

Son: surname of Mother - Single Parent Birth Certificate
Birth Certificate NSO paper and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation

Documenten in het engels, zijn die ok?
Ze spreken daar allemaal engels, ik neem aan in Belgie ook.
Dus waarom die vertaling?

opinie

CitaatAkten die in een vreemde taal opgesteld zijn, moeten door een beëdigde vertaler vertaald worden naar de taal van de Belgische gemeente waar de akte wordt overgeschreven (naargelang het taalregime van de gemeente: Nederlands, Frans of Duits).
Bron: https://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk/in_het_buitenland

Citaat van: Ton Hasselt op zondag  1 december 2019, 22:04:32
Documenten in het engels, zijn die ok?
Ze spreken daar allemaal engels, ik neem aan in Belgie ook.
Dus waarom die vertaling?

Engels spreken en juridische termen beheersen in het Engels in niet hetzelfde.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ton Hasselt

Ja maar een engelstalige huwelijksakte voor registratie lijkt me toch niet zo moeilijk.
In Nederland mag alles in het engels.