Vriendin naar BE halen via kennismigratie route

Gestart door Jo1302, woensdag 2 januari 2019, 00:46:14

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Tja, jaren geleden kreeg mijn vrouw de vraag van iemand uit te Filippijnen of ze eens kon navragen of haar echtgenoot hier ergens woonde. Ze had ergens iets vernomen dat hij in Belgiƫ woonde. Via via uiteindelijk te weten gekomen dat hij hier inderdaad woonde en ondertussen getrouwd was met een Belgische vrouw en daar ondertussen zelfs een kind mee had. In de Filippijnen was die ook nog steeds gehuwd en daar had hij ook kinderen mee... dus het is mogelijk.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Citaat van: Jo1302 op woensdag  6 november 2019, 16:09:39

Haar ex omkopen heeft geen zin. Valt niet mee praten. Die man heeft volgens mij ernstige psychische problemen.

Suggesties?
Alvast bedankt!

Als deze man echt psychische problemen heeft die ook al voor het huwelijk bestonden, dan zou dat een serieuze grond voor annullment kunnen vormen.
Lees ook: https://newsinfo.inquirer.net/677684/sc-relaxes-rules-on-psychological-incapacity-as-ground-to-annul-marriages
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Klopt, mijn vrouw heeft op die  manier haar annulment bekomen.
Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Citaat van: Luc op woensdag  6 november 2019, 16:37:15
Gaat volgens mij niet lukken denk ik zonder schriftelijke toestemming (travel clearance) van de vader om het land te verlaten.
Ik had wel toestemming gegeven en laten notariseren, maar toen mijn dochter alleen met mijn vrouw reisde is daar zowel in de Filippijnen als in Nederland nooit naar gevraagd. Betrof hier wel een retour ticket

kaetemi

Citaat van: Bulldozer op vrijdag  8 november 2019, 11:00:11
Citaat van: Luc op woensdag  6 november 2019, 16:37:15
Gaat volgens mij niet lukken denk ik zonder schriftelijke toestemming (travel clearance) van de vader om het land te verlaten.
Ik had wel toestemming gegeven en laten notariseren, maar toen mijn dochter alleen met mijn vrouw reisde is daar zowel in de Filippijnen als in Nederland nooit naar gevraagd. Betrof hier wel een retour ticket
Kinderen met dubbele nationaliteit hebben geen travel clearance nodig.
Kaetemi

Bulldozer

Citaat van: kaetemi op vrijdag 15 november 2019, 22:19:39
Citaat van: Bulldozer op vrijdag  8 november 2019, 11:00:11
Citaat van: Luc op woensdag  6 november 2019, 16:37:15
Gaat volgens mij niet lukken denk ik zonder schriftelijke toestemming (travel clearance) van de vader om het land te verlaten.
Ik had wel toestemming gegeven en laten notariseren, maar toen mijn dochter alleen met mijn vrouw reisde is daar zowel in de Filippijnen als in Nederland nooit naar gevraagd. Betrof hier wel een retour ticket
Kinderen met dubbele nationaliteit hebben geen travel clearance nodig.
:confused2: Waarom is die regel van travel clearance er dan? Lijkt mij ook juist voor kinderen van ouders met verschillende nationaliteiten om te voorkomen dat als de relatie stukloopt een ouder die terug gaat naar zijn moederland het kind kidnapt.