Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Medisch attest nodig?

Gestart door Shirfab, zondag 19 augustus 2018, 07:27:25

Vorige topic - Volgende topic

Shirfab

Zoals reeds gemeld mag mijn vrouw afkomen naar België. Visa D uitgereikt, CFO certificaat en sticker ok, vliegtuigticket aangekocht. Ik denk dus dat alles ok is. Maar nu zit ik hier wat berichten op dit forum door te nemen en komt bij mij de vraag naar boven of mijn echtgenote ook een medisch attest moet hebben om België binnen te geraken. Ik vind hieromtrent niet onmiddellijk informatie op het internet. Is er iemand van jullie die hier meer informatie over kan verschaffen?

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Shirfab


marcvan

ik denk wel dat je een gezondheid certificaat nodig hebt,mijn vrouw voor visa c (hier trouwen)had dit nog nodig 2 jaar geleden
voor visa d vind je ook hier terug,juist gecontroleerd
https://philippines.diplomatie.belgium.be/sites/default/files/content/visa_for_family_reunion_with_non-eu_spouse_visa_d.pdf
gevonden op de site v/d Belgische ambassade in Manilla,Engelstalige info
ik had wel de indruk dat ze daar probeerden om het langer te laten duren dan strikt nodig(Filipijns systeem)tot ik me ermee moeide

marc

Gino

Hallo, Ik was gisteren in de ambassade Manila om te vragen over medisch attest voor mijn vrouw en haar twee kinderen omdat op de site van vreemdelingenzaken staat dat de kinderen een medisch attest dienen te hebben. Men geeft me geantwoord dat in geval je gaat voor visum d en je reeds getrouwd bent je GEEN medisch attest nodig hebt nog voor de vrouw nog voor de kinderen.

hakke

hoelang heb je moeten wachten op uwe uitslag van uw visum D?

Shirfab

Er is geen medisch attest nodig geweest.

Betreffende de wachttijd voor ons visum D. We hebben onze aanvraag gedaan op 29 januari 2018 en we hebben akkoord gekregen op 28 juni. 5 maanden dus.

Ondertussen is mijn vrouw al meer dan 2 maand in België en begint de hele procedure geschiedenis te worden. Ze volgt Nederlandse les en binnenkort staat de verplichte inburgeringscursus op het programma. Haar aanpassing verloopt heel vlot alleen het slechte en koude weer is een klein obstakel. Het is een lange weg geweest maar we zijn blij dat we deze hebben afgelegd want we zijn supergelukkig samen. Eén raad wil ik nog meegeven voor degenen die alles nog moeten doorlopen : laat uw huwelijk hier registreren alvorens uw vrouw te laten overkomen dit versnelt en vergemakkelijkt de wachttijd voor het visum. Vraag ook een trouwboekje. Toen we naar het stadhuis gingen om te gaan melden dat mijn vrouw aangekomen was deed de loketbediende wat moeilijk. Ze vroeg allerlei documenten en vertalingen maar toen ik plots ons trouwboekje bovenhaalde was meteen alles opgelost en was er niets meer nodig. Een paar dagen later is de politie langsgekomen en nog een dat later had mijn vrouw al een rijksregisternummer.   

Nog een klein woordje over de immigratie. Om België in te komen was er geen enkel probleem. Het enige dat ze mijn vrouw gevraagd hebben is of ik haar vergezeld had op de reis. Daar ik immigratie (EU-paspoort) al voorbij was stond ik te wachten aan het loket waar zij stond aan te schuiven. Ze deed teken naar mij, de politie keek eventjes uit het loket en dat was het. Stempel in het paspoort en 20 minuten later stonden we buiten de luchthaven. Ik had veel erger gevreesd. Hoe vreemd het ook mag klinken maar het verlaten van de Filipijnen was een ander paar mouwen. Ondanks alle correcte documenten heeft zij daar een kruisverhoor van zo'n 10-tal minuten moeten ondergaan dat het geen meer naam had. Ik dacht echt dat er iets niet in orde was en stond bloednerveus op haar te wachten. U kunt zich voorstellen hoe gelukkig is was toen ik haar plots zag opduiken. Ook andere Filipijnen hadden hetzelfde aan de hand. Blijkbaar word er heel streng gecontroleerd bij Filipijnen die voor de eerste maal hun land verlaten. Dus wees gewaarschuwd.

stijn54

Mijn ervaring is dat ieder dossier niet op dezelfde manier wordt behandeld wat ergens te begrijpen is daar de persoon die het dossier behandelt nooit dezelfde is.

Herbie

Dat klopt volledig stijn54, het is altijd anders. En waarom Shirfab ben je niet samen door de immigratie gegaan? EU paspoort of niet, je mag aanschuiven waar je wil  :confused2:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Shirfab

Citaat van: Herbie op zaterdag  9 februari 2019, 02:34:09
Dat klopt volledig stijn54, het is altijd anders. En waarom Shirfab ben je niet samen door de immigratie gegaan? EU paspoort of niet, je mag aanschuiven waar je wil  :confused2:

Was ik ook van plan tot een vriendelijke "immigration officer" me met zachte dwang afleidde naar de lijn "foreign passport". Ik wilde geen moeilijkheden veroorzaken en heb gedwee gevolgd. Maar het is zoals jullie zeggen, iedere geval is anders. Waarschijnlijk was mijn vrouw de pechvogel van dienst. Voor hetzelfde geld passeerde ze zonder enige vraag. Belangrijkste is dat alles goed is gekomen.