Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

registratie huwelijksakte in België

Gestart door Gino, donderdag 3 januari 2019, 11:24:28

Vorige topic - Volgende topic

Gino

Ik ben sedert november 2018 getrouwd in de Filipijnen en zijn bezig met de documenten voor familiereunie visum D. Nu is me in de ambassade gezegd dat vooraleer je je applicatie indient je huwelijk moet laten registreren in gemeentehuis in België daarvoor heb je nodig het huwelijkscertificaat, de cenomar en geboorteakte van je vrouw? Kan iemand mij zeggen of dit klopt? Ten eerste schijnt de registratie NIET verplicht te zijn volgens juridische dienst Vlaanderen vooraleer indienen applicatie en volgens het blaadje van ambassade zelf(zie bijlage) en ten tweede vind ik het heel raar dat je een huwelijksakte moet laten registreren samen met een single status van je vrouw????? Dat klinkt toch onlogisch ?? Als wij cenomar aanvragen bij PSA dan gaan die dat toch niet kunnen geven aangezien mijn vrouw nu getrouwd is ?Kan iemand ons helpen?


Luc

De gemeente waar je bent gehuwd moet normaal gezien de cenomar van je vrouw nog in hun bezit hebben. Je vrouw kan daar een true certified copy vragen van de cenomar.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Gino

Ok maar heb je die cenomar nodig? Als je een huwelijkscertificaat hebt dan weten zij toch ook wel dat single status gecontroleerd werd anders kan je niet trouwen

Luc

Citaat van: Gino op vrijdag  4 januari 2019, 03:25:03
Ok maar heb je die cenomar nodig? Als je een huwelijkscertificaat hebt dan weten zij toch ook wel dat single status gecontroleerd werd anders kan je niet trouwen

Je heb dat nodig voor aanvraag visum D. Ik weet dat ook dat het onzin is maar wat doe je er aan. Ze willen het hebben. Indien ze tijdens het interview voor het huwelijk nog zouden vertellen dat je dat moet hebben maar dat doen ze niet. Daarom dat ik al een keer schreef van zorg voor 2 cenomars voor je trouwt.

Om je huwelijk in te schrijven in  :belgiesmiley: heb je geen cenomar nodig.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Gino

Ach ok dank je wel. Ik vond waar ik ook maar reeds zocht op sites van gemeentehuizen huwelijksakte (red ribbon,vertaald en gelegaliseerd) en copy paspoort van echtgenote.

TomTin

Kan er iemand mij vertellen hoeveel kopieën van het Marriage Certificate je nodig hebt voor de registratie van het huwelijk in België via de ambassade in Manilla? Ze zijn daar een beetje onduidelijk in.

Sorry voor het kapen van de post, maar wilde hiervoor geen nieuwe 'registratie huwelijksakte in België' aanmaken.

Alvast bedankt!
Tom
Youtube: 'Tom in the Philippines'

Luc

1 NSO marriage certificate is voldoende. Legaliseren bij DFA en ambassade. Vertalen kan ook in  :belgiesmiley:
Vertaal je het in België dan bespaar je de extra legalisatie op de ambassade. Vertaalde documenten in Manila moeten opnieuw gelegaliseerd worden op de ambassade.

Ik zou toch eerst voor de zekerheid eens op de gemeente gaan vragen wat je nodig hebt. Je weet nooit wat de gemeente weer zelf bedenkt. Ook zijn er gemeenten die systematisch weigeren om een buitenlands huwelijk in te schrijven zolang je partner niet hier is.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

TomTin

Citaat van: Luc op donderdag 10 januari 2019, 13:00:51
1 NSO marriage certificate is voldoende. Legaliseren bij DFA en ambassade. Vertalen kan ook in  :belgiesmiley:
Vertaal je het in België dan bespaar je de extra legalisatie op de ambassade. Vertaalde documenten in Manila moeten opnieuw gelegaliseerd worden op de ambassade.

Ik zou toch eerst voor de zekerheid eens op de gemeente gaan vragen wat je nodig hebt. Je weet nooit wat de gemeente weer zelf bedenkt. Ook zijn er gemeenten die systematisch weigeren om een buitenlands huwelijk in te schrijven zolang je partner niet hier is.

Bedankt voor je reactie Luc! Maakt ook een verschil in kosten wanneer we maar 1 exemplaar nodig hebben. In mijn geval kan ik geen vertalingen in België laten doen, aangezien ik permanent op de Filipijnen woon en sinds 2017 ben uitgeschreven in België. De registratie van het huwelijk in België willen we enkel maar doen om onze jaarlijkse vakantie wat makkelijker te maken en voor het geval mocht ik dood neervallen, dat mijn vrouw toch aanspraak kan maken op mijn spaarcenten die nog in België staan (geen idee of het zo makkelijk is als ik beschrijf).

Mijn gemeente is dus de ambassade hier in Manilla waar alles moet geregeld worden.
Youtube: 'Tom in the Philippines'

Luke

Als je uitgeschreven bent in Belgie, waar ga je dan uw huwelijk registreren in BE? Mijn huwelijk is geregistreerd in de BE ambassade gezien ik permanent in PH woon.

TomTin

Ik ga dit niet in België doen, maar ook op de BE ambassade in Manilla... maar zij registreren dit wel in België uiteraard. Zij doen de update in het nationaal register. Vandaar dat ik zei dat mijn gemeente ook de ambassade is hier, omdat ik ook uitgeschreven ben in BE en permanent in de PH woon.

Dus mijn vorige reactie 'De registratie van het huwelijk in België willen we enkel maar doen om onze jaarlijkse vakantie wat makkelijker te maken' kwam misschien over dat we dit in België zelf gingen doen, maar is dus zoals hierboven uitgelegd de registratie van ons huwelijk in België via de BE ambassade in de PH ;-)
Youtube: 'Tom in the Philippines'