Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

is het wonen in De Filipijnen gevaarlijk

Gestart door pieterbreugel1, dinsdag 19 maart 2019, 11:54:42

Vorige topic - Volgende topic

pieterbreugel1

Hallo heb enkele vrienden die eigenlijk eens willen weten van expats die al een tijdje in de Fili wonen of het daar gevaarlijk is.ze geloven mij niet als ik zeg dat het niet zo is als men beweerd door  sommige nieuws berichten
Aan jullie nu beste expats om se gerust te stellen
Bedankt alvast  Chris

tjenn

Tot hiertoe nog niets noemenswaardig voorgehad woon hier een tien maanden per jaar al verschillende jaren. Hangt ook af in welke streek je woont natuurlijk je kan aannemen dat het minder veilig is op sommige plaatsen in Manila dan bijvoorbeeld Boracay. Heb ook al heel wat plaatsen bezocht in Luzon, Visayas en Mindanao en ik leef toch nog dus. :thumb:  Ik denk dat het tegenwoordig in BelgiĆ« en omstreken minder veilig is dan in de Filipijnen, mijn opinie.

robinson7268

Laat je niet wat aanpraten. Zeker niet door mensen die er nog nooit zijn geweest. Mensen die nog nooit op bijv. Mindanao zijn geweest, ook Filipino's, zeggen dat het daar heel gevaarlijk is. Ik zou de moslimgebieden daar niet opzoeken maar voor de rest valt het wel mee. Nu is Utrecht ineens ook heel gevaarlijk en Nieuw Zeeland ook.

Luke

Lees de berichten van Bananacreek, dan heb je al een goed inzicht in de geneugten en gevaren in de PH.
Als je niet met politiek moeit en geen ruzies aangaat met (zakenlui) families dan zie ik weinig gevaar. Het is nogal de gewoonte dat ruzies met de kogel beslecht worden.
Heb je het moeilijk met aanpassen aan de andere gewoontes (alles moet zijn zoals in het thuisland) blijf dan beter in uw land! De lokale waarden zijn soms 180 graden tegenover westerse waarden.

bananacreek

En zeker niet naar mij in de disco komen en zeggen dat ik de slechtste Dj op deze planeet ben..... :shoot13lj7:  :shoot13lj7:

Dat flikte een vette blanke vorige week en gilde: "WHY IS THE DANCE FLOOR EMPTY?.....YOU ARE A LOUSY DJ"....en de halve gare knuppel begreep niet dat in een  :smiley-philippines:  disco het motto is: als het eerste schaap op de dance floor is dan volgen er meer.... :confused2:  :confused2:



https://youtu.be/GMFewiplIbw

peldoman

citaat


Dat flikte een vette blanke vorige week en gilde: "WHY IS THE DANCE FLOOR EMPTY?.....YOU ARE A LOUSY DJ"....en de halve gare knuppel begreep niet dat in een    disco het motto is: als het eerste schaap op de dance floor is dan volgen er meer.

Ja Creek, dat zeg je nu wel, het repertoire kan ook een reden zijn, hele avond Tulpen uit Amsterdam, Waarheen Waarvoor van Mieke Telkamp en Ach Vaderlief toe drink niet meer, zangeres zonder naam, zal er ook niet positief aan bijdragen.

bananacreek

Dan is het de taak van de dj om zijn repotoire zodanig aan te passen dat men wel gaat dansen maar soms lukt dat niet en als je een dj bent tijdens de opening dan is dat veel moeilijker als wanneer je om 0.00 uur begint wanneer de mensen al aan het drinken zijn.....maar die vent had zeker geen manieren met zijn grote bek............... :denk:  :denk:

peldoman

Was maar een geintje Creek, niet serieus bedoeld hoor!

bananacreek


pieterbreugel1

ja als leest en zie op tv  wat er in Euopa allemaal gebeurd is het meer gevaarlijker dan elders gisteren in Italie  en gek die een schoolbus  met 50 kinderen aanboort( 11 jarigen) in de fik steek gelukkig enkel licht gewonden
Je bent nergens nog  veilig in Europa.en ik vrees dat dit niet het einde is.
bedankt voor uw antwoord  .....o ja.. ga er maar eentje drinken om de hoek.. op mijn kosten schol