Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum voor een heel aparte situatie

Gestart door tipsy, donderdag 11 april 2019, 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Beste allen, dag Tipsy,
Ik heb met aandacht alle posts gelezen, zoals ik de laatste tijd wel meer doe, zeker de topics ivm visa.
Niet dat ik me als expert wil opwerpen, doch in zekere zin toch als ervaringsdeskundige.
Als ik het zo mag stellen is dit - zoals je zelf in de topictitel aangeeft een "heel aparte situatie" en valt die niet direct te vatten binnen één of ander type visa.
Zoals door Joost is aangegeven is het kijken naar anderen (Chinezen, andere alochtonen) niet direct oplossingsgericht voor jouw probleem, me dunkt.

Eerder : "schrappen wat niet past" en indien er dan toch niets overblijft is mijn advies : zich in de situatie stellen om toch een degelijk onderbouwde en aanvaardbare visumaanvraag te doen.

In jouw /jullie geval (naar mijn bescheiden mening...) :
- Gezinshereniging/wettelijke samenwoonst : onmogelijk
- toerist visum : onmogelijk, niet strokend met het doel : men moet een overzicht geven van de reisdoelen, hotelreservaties, voldoende financiële middelen. M.a.w. Zoals een normale toerist, voor een in tijd beperkte rondreis binnen de Schenfenzone. Met een baantje in de massagewereld lijkt me dit niet mogelijk, dus voor de ambassade/ DVZ quasi voorspelbaar niet aanvaardbaar. Zelfs als een aanzienlijk bedrag op haar rekening (gestort) staat....
- friends visit (daarom niet noodzakelijk liefdesrelatie) : ook moeilijk... hoe leg je inderdaad uit dat je een filipina reeds járen kent en haar naar hier zou willen krijgen (max. 3 maand) terwijl je zelf nog steeds getrouwd bent?! De nodige bewijzen van "relatie" zijn, zo lees/ meen ik te verstaan enkel in de richting dat ze JOUW vriendin is, en niet van jouw gezin (vrouw).
Neem van me aan : bij een interview op de ambassade valt men gegarandeerd door de mand.
- au pair : ook uitgesloten, om redenen die je zelf al aangaf.
- student : idem dito
- family visit? Wellicht ook niet, anders had je reeds in die richting gedacht....
- work visa : er is geen sprake van bijzondere kwalificaties of knelpuntberoep....
elke job die zij aankan kan inderdaad hier door een werkloze gedaan worden, so : forget it....

Wat blijft er dan over....?

Zich schikken naar de omstandigheden waarbinnen een visum zou kunnen uitgereikt worden, en in se ook bedoeld zijn.

Ik beoordeel hiermee geenszins jouw huidige "gezins"situatie, doch... klare wijn schenken helpt, is mijn ervaring.
ENKEL wanneer jij alleenstaande (gescheiden) bent, en er kan aangetoond worden dat jullie al een constante en duurzame relatie heben van minstens 2 jaar, zie ik een opening voor jullie. Mits je/jullie uiteraard kunnen voldoen aan de overige vereisten ( jouw inkomen, huisvesting,...) kan je de weg bewandelen van "wettelijke samenwoonst".

Het is voor mensen die hieraan reeds voldoen uiterst moeilijk om een sluitend en aanvaardbaar dossier in te dienen. Zich in allerlei bochten wringend om toch een uitweg te vinden heeft mijns inziens geen kans op succes.... Al blijf ik erbij dat de ambassade en DVZ de dossiers heel onzorgvuldig onderzoeken, zelfs bij volledig "betrouwbare" dossiers ,dat neemt niet weg dat ze uit ervaring de "sluipwegendossiers" er zo uithalen door de jaarlijkse duizenden dossiers van alle ambassades ter wereld....

INDIEN men jullie relatie van de voorbije jaren toch in rekening zou brengen, dan nog hebben jullie een periode van ca of minimum 2 jaar voor de boeg (scheiding, voorbereiding/aanvraag, procedure....) eer ze hier zou kunnen zijn.

Eén van de parameters die weliswaar niet wettelijk zijn bepaald is het "aanzienlijk" leeftijdsverschil.
Je hoeft dit hier niet mee te delen , doch indien dit quasi een generatieverschil is, dan lijkt het me voorspelbaar dat men dit direct catalogeert als schijnrelatie (enkel met het oog op een "betere situatie") en dus met weinig kans tot slagen.

Men hoeft zich niet neer te leggen bij een afwijzing. Men kan in beroep gaan bij de Comissie vor Vreemdelingenbetwistingen, doch.... dan wordt het werkelijk kafkaiaans : minimum een jaar wachttijd, want prioriteit daar is : dossiers voor uitwijzing van illegalen/uitgeprocedeerden.

Dit is misschien niet de tip waarop je zat te wachten, doch wel een realistische visie op jullie "heel aparte situatie"/verlangens denk ik.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes !


Ronny55

Visit a friend is wel mogelijk , Stuur haar als koppel een uitnodiging (gezien uw vrouw akkoord is) dat zou kunnen lukken , dan kan ze wel max 3 maanden blijven , zo kan je ze om de 6 maanden uitnodigen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tipsy

Beste Jiggy en Ronny 55.

Eerst Jiggy, bedankt voor de lange uitleg, waar ik het wel mee eens ben. De situatie is moeilijk. Mijn echtgenote blijft een goede vriend, een zus, we zijn alle 2 enigs kind. We willen elkaar niet kwijt spelen als vriend, vertrouweling, maar emotioneel is het helemaal stuk. 
Mijn echtgenote dringt erop aan dat mijn vriendin een paar maanden komt, om te zien of we zo allemaal gelukkiger zijn en afstand nemen. Zonder immigratie - wetten en regulaties, zouden we gewoon een huis huren en zien hoe het verder verloopt.

Ronny 55, inderdaad ik zie nog alleen de uitnodigingsvisa. maar daar heeft Jiggy gelijk, hoe verklaart ze aan de ambassade dat wij samen zo goed zijn om haar uit te nodigen?  Let wel, verder is ze geen risico, ze kent hier niemand behalve mij, en ze zal het dan ook niet afstappen.

Je doet niet wat je wilt in het leven. In mijn geval, riskeert de Belgische staat niets, ik draai voor alles op, ook voor de risico's. Ze wilt ook niet te lang blijven, omdat haar familie ook heel belangrijk is, en ze geen enkele garantie hier heeft. Ze houdt heel veel van mij, ze is de zonneschijn deze laatste 6 jaar geweest, er is niets fake of is ze op geld uit. Samen in het oosten is het elke dag tederheid en feest, maar ik wil daar niet wonen, te ver van mijn kinderen, en met de leeftijd verdraag ik dat warm, vochtig klimaat, steeds minder.     

jiggy

@Ronny55
Uiteraard is " friends visit" mogelijk, doch wel MOEILIJK in dit geval, zoals Tipsy zelf beaamt. De bewijzen dat het KOPPEL de filipina reeds lang kennen en in persoon hebben ontmoet zijn onbestaande...
Komt daarbij : bewijs van terugkeegarantie, DE grote stok waar DVZ zich steeds achter verschuilt.....
met een baan in de massagewereld lijkt het me niet evident om aan te tonen dat men effectief zal  terugkeren. Er zijn hier op het forum situaties gekend waarbij de filipina een baan had in het onderwijs en toch werd het visum geweigerd wegens onvoldoende terugkeergarantie....
Ik heb al een aantal dossiers opgevraagd bij DVZ, en steeds met verstomming geslagen over hoe men zich in bochten wringt om toch tot de conclusie te komen : onvoldoende bewijs tot terugkeer.
Ook van andere leden, via topics hier : als de filipina kinderloos is, geen eigendom, dan is dit een teken van weinig verankering met het thuisland, dus weinig garantie op terugkeer. Heeft ze wel een kind, dan vraagt men zich bij DVZ af waarom een moeder haar kind voor langere tijd in de steek laat om "vrienden" te gaan bezoeken...
Het interview op de ambassade blijft DE grote "test" voor een dossier. Eigenaardig genoeg werd /wordt dit afgenomen door een filipino/a die het dossier zelfs niet eens kan begrijpen, vermits een aantal essentiële stukken (aangebracht door de uitnodigende persooon), in het Nederlands zijn opgesteld!
Ik overdrijf nu niet : als men  bij het interview weinig of geen details kan geven over de uitnodigende persoon (verjaardag, aantal en naam kinderen, zelfs overleden ouders!, HOE en waar leren kennen,... of er is tegenstrijdigheid tussen wat in de stukken staat en de verklaring, dan kan men het reeds op voorhand vergeten....
Doch... wie niet waagt niet wint. Mijn anvoelen echter vanuit deze "heel aparte situatie" : 99,99 % kans op afwijzing.
En voor zover nodig/nuttig toch nog een tip : vraag bij eerste aanvraag niet het maximum van 3 maand aan, doch ca 3 weken of een maand. Anders krijgt men een standaard negatieve beoordeling zoals: " de aangevraagde duur van het visum staat niet in verhouding tot het doel : het beter leren kennen van de uitnodigende persoon en zijn omgeving" (dit zuig ik niet uit mijn duim...)

tipsy

Helemaal juist, maar wat voor een zin heeft dit allemaal. Elke dag komen er Moslim asiel zoekers binnen. Met hun boottochten te betalen, hadden ze vaak meer poen an die Filipijnse vriendinnen. Ze krijgen dan nog voordelen hier, die de eigen bevolking niet krijgt. En dan keren ze zich vaak tegen ons de "ongelovigen". Goed, dat is een ander debat, maar een filipijnse ZOU hier wel eens kunnen blijven, vaak kost de staat dat geen cent, terwijl enorm veel geld over de balk wordt gegooid, om al die "politieke " vluchtelingen op te vangen.

Voor de rest, dit heeft allemaal als gevolg, dat de relatie er onder lijdt. Ze denk dat ik har valse beloften doet, kan met haar verstand er niet bij, dat ze gewoon niet kan reizen, zoals naar Thailand. Ik weet niet of ik het ga proberen. Ze weet ales van mij, mijn gezin, wanneer mijn moeder is overleden, genoeg om de ambassade te doen twijfelen, en ik kan haar een kamer kopen, die op haar naam staat, waardoor al een deel van het niet terugkomen verhaal weg valt.  Liegen, dat ze ons beiden kent, dat zal veel moeilijker zijn. Mij zou dat wel lukken, maar zij is te veel onder de indruk van zo'n interview.

Ander probleem, als mijn echtgenote ooit zelf liever toch zou scheiden, dan staat ze geboekt als een kennis, die het visum is geweigerd en dat kan nog veel meer gevolgen hebben.  Ik heb mijn vriendin een beetje door toeval leren kennen. Het is nogmaals een serieus meisje, zeer exclusief, heeft nooit een ander gekend.  In de normale wereld hier, kun je dan nog eerst samenwonen en proberen, maar eerlijk, zou er neit meer aan beginnen, wegens al de frustraties en ook ruzie die deze situatie met zich mee brengt. En een goed persoon, is geen slim persoon. Dat zullen sommigen hier wel begrijpen.

Adik

Sorry hoor maar je vergelijkt appels met peren.
Voor jou is gezinshereniging uitgesloten omdat je al een relatie hebt. Het is niet meer dan normaal om eerst je ene relatie te beëindigen en dan je nieuwe te starten. Exclusief. Wat dacht je dat er gebeurd als al die gearrangeerde huwelijk hun tweede en derde vrouw hiernaartoe kunnen laten komen?

Als je nu eens niet getrouwd was had je bijvoorbeeld nog kunnen proberen expat te worden in een omringend land en op die manier snel een partnervisa kunnen aanvragen, maar wat jij wil is vergelijkbaar met een proefrit maken en daarna beslissen. Zoiets doe je met een auto maar niet met een mens.

Ik kan de overheid geen ongelijk geven dat ze respect hebben voor bepaalde normen zoals exclusiviteit in een relatie. Gezien je herhaalde opmerkingen over moslims denk ik dat je het daar ook wel mee eens bent.



tipsy

Ik heb er niets op tegen expat te worden in een omringend land. Maar in welk omringend land zou dat geen problemen geven..

Wat jij proberen noemt, werkt in 2 richtingen.  Als  ze zich niet kan aarden, als het allemaal anders is dan ze verwachtte, wat dan? Trouwen hier alle koppels direct?  Ik ben bereid mijn gezin achter te laten, maar zoals al hier is gezegd, duurt dat ook weer een hele tijd.

Het is jammer van de leeftijd van mijn zoon, bijna 16, anders was dat de ideale oplossing geweest Met au pair, had ze een jaar kunnen verblijven, en dan hadden we samen gezien, waar we staan, en bij mijn echtgenote aandringen op een scheiding.  Trouwen had dan hier kunnen gebeuren, wanneer zeer al was.

En ik ben overigens geconfronteerd met de braafste Moslims die je maar kan indenken, maar feit is dat er daar ook rond lopen, die het hun eigen mensen moeilijk maken en op ons neerkijken en van ons wel profiteren. En hoor jij ooit problemen met Filipijnse mensen die hier wonen?

Ik ben er van bewust dat dit een rare situatie is, maar het zij nu zo. Mijn echtgenote is niet gelukkig in de relatie van voor de kennis making met mijn vriendin en ik krijg liefde, die ik thuis al lang niet meer had.

Ik kan voorlopig proberen een invitatie visa aan te vragen. Daar heb ik wel een vraag over. Komt een wijkagent dan controleren of de dame daadwerkelijk aanwezig is? Gezien dat ik haar toch indien mogelijk iets van Europa wil laten zien is dat ook weer moeilijk.

innka3

Citaat van: tipsy op maandag 15 april 2019, 11:32:23

Het is jammer van de leeftijd van mijn zoon, bijna 16, anders was dat de ideale oplossing geweest Met au pair, had ze een jaar kunnen verblijven,
:denk: hmmm in een van je eerdere bericht staat dit ''''Wij zijn over de 50 en hebben geen kinderen. Neen, we lopen niet met adoptie-plannen rond'''' :confused2:

tipsy

Citaat van: innka3 op maandag 15 april 2019, 14:33:38
Citaat van: tipsy op maandag 15 april 2019, 11:32:23

Het is jammer van de leeftijd van mijn zoon, bijna 16, anders was dat de ideale oplossing geweest Met au pair, had ze een jaar kunnen verblijven,
:denk: hmmm in een van je eerdere bericht staat dit ''''Wij zijn over de 50 en hebben geen kinderen. Neen, we lopen niet met adoptie-plannen rond'''' :confused2:

Hugh :confused2:  :confused2:  :confused2:  Ik ben eind 50, mijn echtgenote is 50, en we hebben drie kinderen, waarvan 2 meerderjarig. Waar zie je dat...?

innka3

Citaat van: tipsy op maandag 15 april 2019, 16:37:05
Citaat van: innka3 op maandag 15 april 2019, 14:33:38
Citaat van: tipsy op maandag 15 april 2019, 11:32:23

Het is jammer van de leeftijd van mijn zoon, bijna 16, anders was dat de ideale oplossing geweest Met au pair, had ze een jaar kunnen verblijven,
:denk: hmmm in een van je eerdere bericht staat dit ''''Wij zijn over de 50 en hebben geen kinderen. Neen, we lopen niet met adoptie-plannen rond'''' :confused2:

Hugh :confused2:  :confused2:  :confused2:  Ik ben eind 50, mijn echtgenote is 50, en we hebben drie kinderen, waarvan 2 meerderjarig. Waar zie je dat...?
nou hier ,als je teminste tipsy bent.

Toon bijdragen 
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten
Topics
Bijlagen

Berichten - tipsy
Pagina's: 1 2 3 4 [5

42
Visum / Lijkt het mogelijk om haar uit te nodigen? Verzekering, waar?
« Gepost op: maandag 7 mei 2012, 00:14:06 »
Hallo iedereen.

Met informatie te zoeken voor een uitnodigings -visa, stuitte ik op dit forum. Ik werd er niet vrolijker van.........

Wij wenste, mijn vrouw en ik, naar de Filipijnen te gaan, bijna 2 jaar geleden. We zochten wat informatie op internet en via onze facebook-account, babbelden wat met mensen die daar wonen.
Mijn vrouw, had veel sympathie met een jonge vrouw, toen 22, die in en fabriek werkte. Soms als ze thuis kwam van haar werk s'morgens, chatte ze nog even met haar. 
Er ontstond een vriendschaps -band tussen hun, en daarna ook met mezelf.

De reis ging niet door, omdat mijn schoonbroer overleed, en mijn vrouw daar kapot van was. Ze had dan ook veel steun aan haar nieuwe vriendin. Met die vriendin, ging het ook niet zo goed. Ze verloor haar werk, een buitenlandse man, op wie ze verliefd werd, liet haar in de steek want getrouwd.  Wij hebben haar leren kennen, als een serieus meisje, en vertrouwen haar volkomen. Nooit heeft ze naar geld gevraagd.

Wij zijn over de 50 en hebben geen kinderen. Neen, we lopen niet met adoptie-plannen rond, maar wensen toch haar in Europa te ontmoeten en rond te leiden. Haar droom was eens Parijs te zien.

Ik stel nu alles in werking om haar een invitatie-visa te verschaffen, om 3 weken hier te komen. Zij heeft momenteel geen werk, draagt zorg voor haar familie. Ik ben directeur in een firma in België, en heb dus referenties.

Maar jullie ervaringen, geven mij niet veel hoop. Ik ben begonnen, alle documenten te verzamelen, zoals bijlage 3 bis. Denken jullie dat we echt geen kans maken, haar te ontmoeten? Indien de tijd samen meevalt, willen wij haar helpen, om plaatselijk een winkeltje te beginnen. Ik was van plan dat ook te vermelden, bij de motivatie, opdat ze begrijpen, dat het niet de bedoeling is, dat ze ooit naar hier verhuist. Ze kent ook verder niemand hier!

Verder wilde  ik vragen hoe het met de verzekering zit. Niet alleen de bijstands-verzekering, ingeval van ongeval en zo, maar tevens hoe ik het beste een annulerings-verzekering neem, en welke, indien het visum wordt geweigerd?  Hoe doe ik dat. Kan ik een ticket voor haar kopen, via internet en daar daarna een verzekering op nemen?


Alle informatie is welkom, vriendelijk bedankt op voorhand!