20 voet container versturen van Nederland naar Davao

Gestart door orient, woensdag 15 mei 2019, 18:11:57

Vorige topic - Volgende topic

orient

Kent iemand een goede containervervoerder die spullen ophaalt in Nederland en vervoert naar Davao, graag door-to-door en waarbij de douanedocumenten etc. ook door hen ingevuld worden.
Ik heb misschien maar een kwart of halve 20 voet container nodig, misschien zijn er vervoersorganisaties die voor meerdere partijen inladen en vervoeren.

Ik weet dat er voor een motor of boot invoerrechten betaald moeten worden, geldt dat ook voor een fiets (e-bike)?

Fail_over

Ik denk dat je voor deze materie het best ten rade kunt gaan bij de mensen die de Balikbayan boxen vervoer doen.
bv: https://www.marjanbalikbayan.be/

:daag:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

Bij Balik Bayan vervoerders zou je mogelijk een gedeelte van een 20 voet container kunnen bestellen. Voor wat betreft een E-bike zou ik toch maar even nadenken want reserve onderdelen voor een Nederlandse E-bike zullen er waarschijnlijk niet zijn in Davao en deskundige monteurs evenmin. Je kunt een E-bike ook in de Filipijnen kopen, zoals bijvoorbeeld hier http://ebike.cdrking.com/homepage.php?index=home&title=E-Bike%20Website
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

solar

Firma Derksen Arnhem En er is er ook een vlakbij de Heineken fabriek in Zoeterwoude dorp even googlen voor de firma. En als je hier getrouwd bent betaal je geen invoer rechten ook niet voor je ebike Trouwens moet je alleen betalen als het gaat om een gemotoriseerd product Als je de moter van je Harly haalt val je daar niet onder.



orient

Hartelijk bedankt voor jullie informatie.
Ik ga op zoek naar de beste deal.
W.b. de e-bike, het is een 'Trek' en daarvan zit in Manila een dealer heb ik opgezocht.
Ik ga proberen met mijn ex te charteren om het via haar in te voeren, dan mag ze zelf ook spullen meegeven voor haar familie.

innka3

hoop nog een keer het vervolg te lezen,hoe het algelopen is met je container. :thumb:

Ronny55

Daar had ik ook graag het vervolg van gehoord . Je zal uiteraard wel op gemaakt hebben of de kosten/baten ok zijn. Vind het toch maar een linke zaak , heb het al enkele keren flink zien mislopen. Was wel al een 5 tal jaren geleden. Mss is het nu gebeterd. Ook verhuisgoederen taksvrij door to door, nooit vrij gekregen. Kon of wilde de extra (??) kosten niet betalen. More fun in the Philippines .   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

orient

We zullen het zien. Een vriend van me is alweer 8 jaar geleden geƫmigreerd naar de Filipijnen en daar was alles uitstekend aangekomen, zonder extra kosten.

Het zijn mijn persoonlijke spullen maar die zijn niet allemaal qua grootte in een balikbayan box te verschepen, vandaar dat ik een gedeelte (indien mogelijk) van een container wil afhuren.

Er is wel belangrijk veel corruptie afgenomen sinds president Duterte aan de macht is, dat is al zeer duidelijk merkbaar daar.
Ik woon inmiddels 5 jaar in Davao maar wil niet ieder jaar meer op en neer reizen om verplicht nog in NL te verblijven om de belastingen, verzekeringen, aow etc draaiende te houden, vandaar dat ik nu definitief wil emigreren.