Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vraag visa

Gestart door mars, zaterdag 9 december 2017, 21:08:00

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.
Hallo Bulldozer Misschien heeft Rich dat ook wel want wat hij schrijft is niet zo ver bezijden de waarheid Zolang ze de familie niet kunnen helpen met het geld of ze zien dat het echt nodig is doen de meesten totaal niets Ken er vrij veel en slechts 2 werken En die niet werken zijn er meer dan 10 Alleen hun hand ophouden voor de arme familie kunnen ze goed. Er is er altijd wel een ziek of het dak lekt etc.
Heb het nu zelf ook meegemaakt Zoon van vrouw haar vriendin laten studeren Kreeg een baan maar ja dan was hij alle dagen een uur kwijt aan reizen. En werk in Manilla nee want hij wou niet van huis Nu thuis en kan in het dorp niets vinden en verderop iets zoeken nou nee dan had hij geen tijd meer over voor zijn meisje.
Getting older beats the alternative -dying young

Rich

Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.

Behalve het feit dat ik al rondkeek in de Filippijnen toen jij waarschijnlijk nog in de kleuterklas zat, heb ik na al die jaren Filippijnen genoeg meegemaakt om de waarheid van mijn beweringen te staven met bewijzen.

Natuurlijk zijn er filippijnen die wel hard werken en ondernemen. Ik veralgemeen toch niet? Ik heb het over de meerderheid.

En idd behalve mijn vrouw, maar ik ben er dan ook 5x naartoe gereisd om haar EN haar familie te leren kennen voordat we trouwden, en neen dat geeft geen enkele garantie, maar ik wilde weten of ik ook met haar familie zou trouwen als je begrijpt wat ik bedoel en dat was in ons geval gelukkig niet zo. Niet zoals in vele gevallen.....handje ophouden want die Europeanen zijn toch stinkend rijk en we kunnen het voor de rest van ons leven lekker rustig aan doen met 'onze' sponsor'  En als ik het heb over handje ophouden dan zijn dat feiten die ik nog regelmatig hoor in mijn omgeving. 

Familieleden die te lam zijn om uit hun stoel te komen omdat hun zus of dochter getrouwd is met een witte  :jajaja:   Zelfs zo erg dat ze niet normaal meer rechtop zitten op een stoel, maar letterlijk op hun rug zitten. Ik kan er een boek over schrijven en vergeet nooit wat mijn vrouw haar broer me zei toen ik hem voor het eerst ontmoette  " geef een filipino geen vinger want dan pakken ze je je beide handen"  Ik ben dus niet de enige dit dit beweert Bulldozer, neen ze zeggen het zelf  :jajaja:

Mijn vrouw werkt hard en haar 3 kinderen moesten van mij en van mijn vrouw een opleiding volgen en ik kan je vertellen dat we achter hun kont moesten zitten want anders stonden ze nog niet half dan waar ze nu staan..........allemaal een diploma en fulltime job en toekomst en daar was het mij om te doen.  Het meest vreemde vond ik toen ik de zoon van mijn vrouw zei dat hij een opleiding moest volgen hier in België, dat hij me vroeg "WHY" en dat zegt genoeg over hun  manier van denken. Ja ik kan zelfs 2 boeken schrijven over de mentaliteit van de gemiddelde filipino, want genoeg meegemaakt.

Poverty is a choice, niet altijd maar in vele gevallen wel door eigen schuld en vooral gemakzucht en gebrek aan zelfdiscipline.

Filipino's zijn over het algemeen vriendelijke mensen hoor, maar ik hou toch altijd in mijn achterhoofd of er geen reden achter zit, en deze manier van mijn denken komt na jarenlang met filipino's te hebben gewerkt toen ik ginder mijn bedrijf had, en ik heb redenen genoeg om er zo over te denken.

Nog een voorbeeldje. Waarom zijn er vrijwel geen Filippijnse restaurants in België en Nederland denk je? En waarom bvb wel veel Chinese en Thaise?     

Maar ik vind het vooral jammer, want ik zou willen dat er meer progressie was in zo'n mooi land met vele mogelijkheden.

Als ik ooit een boek zou schrijven dan was dit nog maar de inleiding  :lachen:

Fijne dag nog  :daag:



Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt

Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.

Helemaal mee eens

Rich

Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 september 2019, 11:43:16
Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.

Helemaal mee eens

Ja dat zal jij wel weten  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt

Citaat van: Rich op donderdag  5 september 2019, 15:02:19
Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 september 2019, 11:43:16
Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.

Helemaal mee eens

Ja dat zal jij wel weten  :lachen:

Je moest eens weten 🤪🤪🤪

O.B.Bommel

Citaat van: Rich op donderdag  5 september 2019, 10:32:44
....
Nog een voorbeeldje. Waarom zijn er vrijwel geen Filippijnse restaurants in België en Nederland denk je? En waarom bvb wel veel Chinese en Thaise?     
...
Omdat de Thaise en Chinese keuken bijzonder lekker zijn en die Filipijnse keuken niks voorstelt. Chicken Adobo, Balut, Lechon Baboy en idem Manok, Zoete spaghetti met mierzoete saus, taaie soepkip, geen kruiden.
Er is zo'n restaurant in Den Haag, 1x geweest, echt Filipijns, tenminste de bediening. Lang wachten en vervolgens heeft de eerste het eten al op voor de laatste zijn maal heeft. Authentiek wel dus. Nooit meer geweest.

Poverty is in de regel geen keuze want het is zeer moeilijk om van een dubbeltje een kwartje te worden, is maar een klein percentage. Dan de OFW-ers, harde werkers maar ze worden uitgezogen door de familie als die de kans krijgen.

Voor de rest kan ik het in de praktijk wel onderschrijven, die familiecultuur en patronage zijn dodelijk. Het is het systeem, niet de mens zelf. Maar het systeem voedt het gedrag.  Ik begrijp soms niet hoe ze het laten gebeuren maar het is een soort adel verplicht of een maatschappelijke druk, dan staan ze hoger in de pikorde en dat is blijkbaar belangrijk.

Wit = Rijk is gewoon een oude. En omdat er zoveel intrappen wordt het vaak bevestigd in de praktijk. Dus blijft het ook zo. Vroeger liep er ook veel familie hier rond. Toen men door had dat er niets te halen viel bleven ze weg. Lekker stil nu. Waar ze dan wel zijn, vermoedelijk waar nog wel wat van de kar valt. Of ze zijn maar gaan werken, kan ook nog.

In Nederland is de bijstand overigens net zo dodelijk als het over actief worden gaat. Waarom zou je gaan werken als het toch wel komt. Maar dat systeem is door de overheid gecreeerd, geen familie. Dus anoniem. Dat betaal je in de vorm van belasting aan de pomp, in de winkels noem maar op.

Als ik in Nederland ben en ik zie midden op de dag weer die volgeladen winkelkarren voor mij in de Lidl met een aantal kraaiende Somaliers die duidelijk geen werk hebben dan denk ik ook daar gaat mijn belasting van deze maand. Heb ik niet eens een keuze in. Dan stijg ik niet in de pikorde, dan ben ik een racist.

Tja, ze zijn allemaal lief en aardig want men weet dat je met stroop meer vliegen vangt, nooit vervelend doen tegen je verzekeringspolis.

Overigens zijn ze ook van nature vriendelijk (omdat ze ingetogen en niet direct zijn) dus niet daarmee verwarren, alleen alert zijn.

Mijn Filipijnse neef (de gepensioneerde overste die zich uit de rimboe heeft opgewerkt) komt vrijwel nooit meer hier bij de familie. Waarom niet? Antwoord simpel: Geef ik eerst geld uit om er te komen en dan moeten ze nog geld toe hebben ook. Geef ik er een paar wat dan staat er zo een rij. Want de kolonel heeft geld.

Ooit kwam familie op bezoek. Wilden geld hebben voor de reiskosten en liefst nog extra voor verteerkosten onderweg. Zijn niet meer geweest.





Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 september 2019, 16:15:18
Citaat van: Rich op donderdag  5 september 2019, 15:02:19
Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 september 2019, 11:43:16
Citaat van: Bulldozer op woensdag  4 september 2019, 23:10:21
Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.

Helemaal mee eens

Ja dat zal jij wel weten  :lachen:

Je moest eens weten 🤪🤪🤪
Denk dat je nog veel moet leren :jajaja:  :lachen:
Wacht maar tot je wakker word. Kan je iets zeggen: Asawa is boos op haar vriendin en ik mag niets meer sturen want zo hoorde van haar neef dat de zoon van haar vriendin tegen hem had gezegd dat hij dat werk dat hij aan had geboden niet hoefde want dat betaalde tekort en hij wachtte wel op mijn geld.
Nu zond hij text om geld en ze heeft hem gebeld en ik kan het niet goed verstaan maar ik denk dat het rookte. :daag: 
Getting older beats the alternative -dying young