Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat vragen ze zoal bij indiening Visum by Global?

Gestart door tipsy, donderdag 20 juni 2019, 17:45:37

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Mijn vriendin is bloednerveus. Maandag is haar afspraak. Ze vliegt van Cebu naar Manila, overnacht vlakbij Global behandelingen van visa. Ze heeft en vooral mezelf veel voorzien:

-Papieren van mijn gemeente, fotos van ons samen, bewijs van mijn inkomen en zelfs spaarrekening, bewijs dat ze werk heeft als ze terug komt, Sociale zekerheid, uittreksel van HAAR bankrekening met 70.000 P al op voor de reis, eerdere aanvragen van een visum Thailand, op zelfde datum als die van mij, bekomen in Penang, stamps in onze paspoorten, reisverzekering, boeking samenstelling gezin, 3 bis.

Het is een aparte situatie, maar het is echt goed gestaafd. Duidelijke uitnodiging, met vermelding dat ze hier r niemand kent, dat ik bewust ben van het feit dat ze terug moet en zo voort. het is eigenlijk heel volledig, het is dan ook triest, dat je op voorhand weet, dat er wel een reden wordt gevonden om te weigeren. 

Het enigste wat ik niet heb bij deze uitnodiging C invitatie, is booking van hotels. Ze verblijft dan ook bij ons, dus dat heeft niet it vele nut,. Bezoeken worden gepland naargelang ze haar visa heeft of niet.

Maar....... waar ik geen idee van heb is het feit, wat ze nu eigenlijk gaan vragen.  Kan iemand me zeggen wat dat meestal het geval is? Mijn tandpasta? Namen van mijn kinderen, welke Champagne ik drink (lol)

Wij hebben daar geen idee van de vragen en hoe ver ze daar in gaan. Raad welkom

Luke

Citaat van: tipsy op donderdag 20 juni 2019, 17:45:37
Mijn vriendin is bloednerveus. Maandag is haar afspraak. Ze vliegt van Cebu naar Manila, overnacht vlakbij Global behandelingen van visa. Ze heeft en vooral mezelf veel voorzien:

-Papieren van mijn gemeente, fotos van ons samen, bewijs van mijn inkomen en zelfs spaarrekening, bewijs dat ze werk heeft als ze terug komt, Sociale zekerheid, uittreksel van HAAR bankrekening met 70.000 P al op voor de reis, eerdere aanvragen van een visum Thailand, op zelfde datum als die van mij, bekomen in Penang, stamps in onze paspoorten, reisverzekering, boeking samenstelling gezin, 3 bis.

Het is een aparte situatie, maar het is echt goed gestaafd. Duidelijke uitnodiging, met vermelding dat ze hier r niemand kent, dat ik bewust ben van het feit dat ze terug moet en zo voort. het is eigenlijk heel volledig, het is dan ook triest, dat je op voorhand weet, dat er wel een reden wordt gevonden om te weigeren. 

Het enigste wat ik niet heb bij deze uitnodiging C invitatie, is booking van hotels. Ze verblijft dan ook bij ons, dus dat heeft niet it vele nut,. Bezoeken worden gepland naargelang ze haar visa heeft of niet.

Maar....... waar ik geen idee van heb is het feit, wat ze nu eigenlijk gaan vragen.  Kan iemand me zeggen wat dat meestal het geval is? Mijn tandpasta? Namen van mijn kinderen, welke Champagne ik drink (lol)

Wij hebben daar geen idee van de vragen en hoe ver ze daar in gaan. Raad welkom

VFS doet geen interview. Als er een interview is dan zal het op de Ambassade zelf zijn.
Ze kijken of alle documenten in het dossier zitten en eventueel op attent maken dat er wat ontbreekt of niet juist is. Moest er wat ontbreken dan heeft ze nog de tijd om het nodige te doen.
Uw vriendin hoeft helemaal niet nerveus te zijn, trouwens ze zal niet de enigste zijn daar. Het is een zee van volk die allemaal naar een visum vissen voor verschillende landen.

tipsy

Citaat van: Luke op vrijdag 21 juni 2019, 10:10:14
Citaat van: tipsy op donderdag 20 juni 2019, 17:45:37
Mijn vriendin is bloednerveus. Maandag is haar afspraak. Ze vliegt van Cebu naar Manila, overnacht vlakbij Global behandelingen van visa. Ze heeft en vooral mezelf veel voorzien:

-Papieren van mijn gemeente, fotos van ons samen, bewijs van mijn inkomen en zelfs spaarrekening, bewijs dat ze werk heeft als ze terug komt, Sociale zekerheid, uittreksel van HAAR bankrekening met 70.000 P al op voor de reis, eerdere aanvragen van een visum Thailand, op zelfde datum als die van mij, bekomen in Penang, stamps in onze paspoorten, reisverzekering, boeking samenstelling gezin, 3 bis.

Het is een aparte situatie, maar het is echt goed gestaafd. Duidelijke uitnodiging, met vermelding dat ze hier r niemand kent, dat ik bewust ben van het feit dat ze terug moet en zo voort. het is eigenlijk heel volledig, het is dan ook triest, dat je op voorhand weet, dat er wel een reden wordt gevonden om te weigeren. 

Het enigste wat ik niet heb bij deze uitnodiging C invitatie, is booking van hotels. Ze verblijft dan ook bij ons, dus dat heeft niet it vele nut,. Bezoeken worden gepland naargelang ze haar visa heeft of niet.

Maar....... waar ik geen idee van heb is het feit, wat ze nu eigenlijk gaan vragen.  Kan iemand me zeggen wat dat meestal het geval is? Mijn tandpasta? Namen van mijn kinderen, welke Champagne ik drink (lol)

Wij hebben daar geen idee van de vragen en hoe ver ze daar in gaan. Raad welkom

VFS doet geen interview. Als er een interview is dan zal het op de Ambassade zelf zijn.
Ze kijken of alle documenten in het dossier zitten en eventueel op attent maken dat er wat ontbreekt of niet juist is. Moest er wat ontbreken dan heeft ze nog de tijd om het nodige te doen.
Uw vriendin hoeft helemaal niet nerveus te zijn, trouwens ze zal niet de enigste zijn daar. Het is een zee van volk die allemaal naar een visum vissen voor verschillende landen.

Dat begrijp ik dus niet. Ze ziet alleen maar deze mensen, ze moet helemaal niet naar de ambassade. Ik hoorde van andere mensen, dat ze wel een pittig interview hebben gehad, dus begrijp er niets meer van.  Ik be, ook bloednerveus, en...kwaad. Ik weet hoeveel applicaties worden geweigerd. Ik weet ook, dat er verdorie enkel een visa wordt gevraagd om haar kennis te laten maken met Europa. IK weet ook wat er allemaal voor bullshit wordt geweigerd.  Ik heb weken, alles opgezocht wat mogelijk is, om toestemming te krijgen. Zo veel werk voor een stom visa voor wat toerisme, wetende, dat alles wordt in stelling gebracht om niet te zien wat allemaal ok is, maar een komma punt te vinden om na l de kosten, werk, zoveel mogelijk te weigeren.

Goed, er is een kleine kans. Haar nichtje werd met heel veel materiaal geweigerd. Andere situatie. haar ander nicht, nodigde haar uit, en dit werd enkel geweigerd, omdat de foto's met die nicht niet duidelijk waren, ondanks alle bewijzen geleverd van familieband.    Op de koop toe, laten ze je dan een papier ondertekenen, waarmee je de verantwoordelijk op je neemt dat ze terug gaat. Geef dan een hele grote boete, als dit niet gebeurd, maar laat mensen dan vrij reizen.

Ton Hasselt

Geef dan een hele grote boete, als dit niet gebeurd, maar laat mensen dan vrij reizen.

Ben ik het helemaal mee eens, of moeten ze soms per boot komen.
Ik wens je alle geluk Luke, geef in ieder geval nooit op.
Zelf kom ik ook in die situatie binnenkort.

jiggy

Zoals Luke terecht stelde : VFS Global doet het voorbereidend administratief werk, nakijken op volledigheid. (Hier heb ik trouwens mijn bedenkingen bij want.... de medewerkers daar zijn Filippijnen die dus de helft van de documenten niet eens kunnen lezen/begrijpen, vermits ze in de taal van de uitnodigende persoon zijn opgesteld!)
Vanuit FVS Global gaat een persoon (dagelijks?) met de bij hen  ingediende en volledig bevonden aanvragen naar de ambassade. de aanvrager krijgt dan via mail/telefoon/sms te horen wanneer hij/zij op de ambassade verwacht wordt voor een interview (ook door een Filippijn!!) die dus nog steeds inhoudelijk het dossier niet kan doorgronden.....
Ik meen ergens op de website (ambassade of VFS?) gelezen te hebben dat er enkel op dinsdag en donderdag interviews worden afgenomen. Dat was toch zo, 2 jaar geleden... Jouw vriendin doet er dus goed aan nog enkele dagen langer in dat hotel te boeken.

Doch wat vragen ze zoal..... :
Inderdaad allerlei vragen die aan her licht moeten brengen of bevestigen hoe goed aanvrager en uitnodigende persoon elkaar al dan niet PERSOONLIJK goed/voldoende kennen :
- hoe, waar en wanneer ontmoet
- woonplaats, adres van de uitnodigende persoon
- namen, leeftijd van diens eventuele kinderen
- namen van diens ouders (!)
- doel van de reis
- of ze financieel wordt gesteund door de uitnodigende persoon
- beroeps- en hobby-activiteiten van de uitnodigende persoon
-......

Ik las in een ander topic van jou, Tipsy : " Onze relatie is ècht, en liegen kan ze niet"
Daar zit de tweespalt in deze inderdaad heel aparte situatie. Het is al hemels moeilijk om een goedkeuring te krijgen voor de (standaard)gevallen waarbij slechts 2 mensen betrokken zijn. Liegen kan ze niet? Hoeft ook niet, denk ik. Ik vermoed dat men op de ambassade nog nooit met dergelijke aanvraag is geconfronteerd geworden : een liefdesrelatie van een Filipina met een getrouwde uitnodigende persoon...

En dit is voor de ambassade/ DVZ een bevestiging dat hun methodiek wel degelijk nuttig is om schijnrelaties of moet ik hier stellen driehoeksverhoudingen bloot te leggen....

Hierbij vel ik geen enkel oordeel over u, jullie liefde voor elkaar, doch de uitkomst laat zich denk ik al raden.....


tipsy

Bedankt Jiggy voor deze informatie. Maar als ze bij Global geen vragen stellen, wie vraagt dan bovenstaande vragen?

Het kan onmogelijk lijken, maar ik heb toch wat troeven.

- Ze heeft een certificaat, dat ze bij terugkeer kan werken
- Ze wordt ook uitgenodigd door mijn echtgenote
- Ik kan bewijzen dat ik ook op reis HULP nodig hebt (niet waar jij aan denkt). Ik ben officieel een persoon met een handicap. Gestaafd!
- Fotos van mij met familie

Ik geef de hoop niet op en ga er 100 % voor. Het belangrijkste is dat ik zoveel mogelijk garantie geeft dat ze terug gaat. Dat ik ben getrouwd HOEFT geen nadeel te zijn. dan is er ook meer kans dat ze terug gaat. Wat ik ook certificeer in mijn uitnodiging. Ik heb ook boekingen bijgevoegd van hotels, dat ook de bezichtigingen bevestigt.

Goed, door alle verhalen, verwacht ik niks. Maar geen kans, nee.   Daarbij, we doen niets verkeerd. Ze komt als toeriste, geniet van de bezienswaardigheden, en gaat dan mooi terug naar huis.

jiggy

Ze komt als toeriste....
Ze wordt ook uitgenodigd door je echtgenote...
Er is een tenlasteneming 3bis....

Als toeriste maak je een rondreis, meestal in groep en komt er geen tenlasteneming aan te pas....

Zij is je vriendin, ze kan niet liegen, schreef je....
Je schreef ook dat ze bij jullie zal verblijven, en nu zijn er hotelboekingen...?
Ik frons mijn wenkbrouwen.... wellicht nog meer op de ambassade. Mischien las je er over. Ik gaf nochtans voldoende en gedetailleerde info : zij zal uitgenodigd worden op de ambassade voor een interview. DAAR worden al die vragen gesteld, of... er komt helemaal geen interview en is de situatie duidelijk wegens heel apart....

Luc

In juli hebben we een paar dagen bezoek van 3 Filipinos. Die hebben een trip geboekt met Amkor Travel Agency.

https://www.amkortravel.com/blockings

Een trip van Kopenhagen-Stockholm-Helsinki-Sint Petersburg-Tallinn-Berlijn-Oslo-Kopenhagen. Na hun trip komen ze even bij ons langs, daarna bij kennissen van hun in Duitsland.

Ze hebben visa gevraagd en gekregen bij de Duitse ambassade voor 30 dagen. Geen probleem.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

CitaatZe komt als toeriste....
Ze wordt ook uitgenodigd door je echtgenote...
Er is een tenlasteneming 3bis....

Als toeriste maak je een rondreis, meestal in groep en komt er geen tenlasteneming aan te pas....

Zij is je vriendin, ze kan niet liegen, schreef je....
Je schreef ook dat ze bij jullie zal verblijven, en nu zijn er hotelboekingen...?
Ik frons mijn wenkbrouwen.... wellicht nog meer op de ambassade. Mischien las je er over. Ik gaf nochtans voldoende en gedetailleerde info : zij zal uitgenodigd worden op de ambassade voor een interview. DAAR worden al die vragen gesteld, of... er komt helemaal geen interview en is de situatie duidelijk wegens heel apart....

Nee, je hebt de logica niet begrepen. Ik ben gehandicapt. En daar is geen woord over gelogen.  Ik HEB zeer zware angststoornissen, en wanneer het niet gaat, weet ze precies wat te doen.   Hotelboekingen?  4 nachten. Twee kamers. ¨Parijs en Rome. Dit staaft dat ik haar uitnodig om de kans te geven om wat te zien van Europa. Ze wordt uitgenodigd als dierbare vriend, als ze daar iets anders van willen maken, kan ik niemand tegen houden.  Er is een reden van uitnodiging, er is bewijs van relatie, wat die ook mogen wezen, uitzonderlijk of niet. Er is bewijs van tewerkstelling in de Filipijnen, er is een attest getekend door haar bazin, dat ze terug op haar werk wordt verwacht. Er is een bankrekening met 70.000 Pesos op.

Kijk ik begrijp je logica. En ja, het visum zal denkelijk worden geweigerd. Maar ik ben ook niet akkoord dat er GEEN kans is.  Want eigenlijk wat ze vraagt ze? Een visum om een kennis te bezoeken en de kans te krijgen Europa te zien. Wat is daar eigenlijk mis mee? Dat ik getrouwd ben, heeft het voordeel; dat ik ze niet hier kan houden. De kans op terugkeer is groter dan een verloofde. IK heb het benodigde geld en inkomen om haar uit te nodigen. Ze heeft wat geld op haar rekening, familie in de Filipijnen, een brief bijgevoegd waarom ze naar Europa komt, waarin ze verklaard bewust te zijn en wil terugkeren naar haar familie, wij verklaren hetzelfde, photos van ons samen, photos van mij met haar familie en misschien nog het belangrijkste, het is niet haar eerste reis, ze heeft een paspoort, haar tweede al, dat aantoont dat ze voor Azië ten minste, dat ze gereisd heeft, nooit geen dag "overstay "heeft gehad en altijd braaf is teruggekeerd. 

Al die elementen zij OOK belangrijk, misschien wel meer, wat precies onze relaties is. En als ik eerlijk mag zijn, zou altijd een visum moeten worden toegekend. Relatie bestaat, wordt aangetoond, de kans om in Europa te  blijven, klein en zelf dus een attest van tewerkstelling, nog eens gestaafd met een diploma.  Stel dat jij dat allemaal zou moeten voorleggen om een reisje te maken naar de Filipijnen. 
Logisch gezien; is er geen enkele reden om een persoon te weigeren die naar Europa wilt komen. Bussen Chinezen, hebben geen enkel probleem om te reizen.
Zoals ik eerder zei, als je iemand uitnodigt, moet je weten wat je doet. Als de persoon niet terug gaat, moet daar een hoge boete tegen overstaan, maar niet de mensen door de hel laten gaan om eens te mogen reizen.

Ik laat jullie zeker weten, hoe het afloopt, ja denkelijk negatief.  Maar als je in het leven niets probeert, heb je NIKS. Als je moeilijkheden overwint, met  een paar tegenslagen, kom je er ...soms.

O.B.Bommel

#9
Ik begrijp de kritiek op dat Visa-gedoe vaak niet. Ik heb nog nooit een probleem gehad met VISA bij global (en ook voorheen de ambassade niet) en als ik goed geteld heb was het recentelijk de 10de keer in 16 jaar met 8 verschillende personen. Het is alleen maar makkelijker geworden met de huidige internetcommunicatie.

Het is waar dat ze van alles vragen maar JIJ vraagt iets van hen en zij moeten dat beoordelen. Ik vind die vragen zelfs een stuk fatsoenlijker dan de vragen die mij gesteld worden bij de simpele verlenging van een visum hier in PH. DAAR krijg ik dan jeuk van.

En dat gesnauw wat ik eens moest ondergaan toen ik de USA binnen wilde vergeet ik ook nooit meer.

En stel dat het afgewezen wordt op volledig onzinnige gronden dan doet een advocaat wonderen. Dat maakte een kennis mee toen het over Mongolie ging. Zo opgelost. Maar dat is zelden nodig.
Ook dus op tijd beginnen met de formaliteiten.

Je moet gewoon alles hebben en ALLES minstens in tweevoud, zodat ze niet iets kunnen vragen en daarna op terugkomen. Zelfs dingen meenemen die op het eerste gezicht niet relevant zijn want ZIJ vinden zelf wel wat ze relevant vinden.
Van een heel ordner met papieren (dan kunnen ze bijna niks anders vragen) raken ze daar ook wel eens in de war.

Het wordt hier ook wel eens genoemd, het zijn er velen en jij denkt dat je de enige bent. En met het juiste verhaal. Denk je zelf dat je verhaal zo logisch is?

Het zijn geen boemannen daar, je kunt er gewoon mee communiceren, dat ook al een paar keer gedaan. En ik weet dat ze een heel doopceel van je bijhouden, ze weten exact hoeveel keer en wie. En dan krijg je plusjes en minnetjes op je conto. 
En dan kreeg ik in 2014 zelfs nog mijn zwager zonder werk, inkomen en bankrekening MET schoolgaand zoontje van 12 jaar over, toen heb ik zelfs even gedacht gaat dat wel en ja dat gesprekje duurde wat langer, zou ik zelf ook doen.

Maar mijn bijgevoegde verklaring omtrent het "waarom" van de uitnodiging was 3 kantjes A4. Nogal wat meer dan de gemeente aan ruimte overlaat. Maar dan heb je al veel van de nog niet gestelde vragen beantwoord voordat ze gesteld zijn. Zat wel wat werk in maar je wil toch dat het goed gaat?

Tegenwoordig gaan ze bij mij al akkoord met gescande documenten ik hoef niks meer op te sturen. Ik durf nu ook wel de vliegtuigboeking te doen, dat vond ik toen wel tricky maar wat stelt een optie voor die al vervallen is op het moment van de afspraak. Dat liet ik ze ook dan vertellen want de uitnodiger heeft dan al ge-investeerd toch?

Het is ook handig om voorafgaand aan hun interview alvast een rollenspel te houden zodat ze weten wat er allemaal gevraagd kan worden. Dan hoeven ze ook niet nerveus te zijn.

Tipsy is een wat afwijkend "geval" en dan weet je dat de ogen op tilt gaan. Waarom uitnodigen, iemand Europa laten zien hoeft helemaal niet een geldige reden te zijn. Ze kan zoveel verklaren.
Is ze zijn verpleegster geweest? Tenminste zij weet om te gaan met de angststoornissen. Is ze verpleegster? Is tipsy mobiel? En een gevaar als hij een stoornis heeft? Is hij diegene die het allemaal laat zien? Wat vindt de echtgenote daarvan? Wat was haar toegevoegde waarde? Wat is de "relatie"? Vermoedelijk medisch of een kennis want met een driehoeksrelatie wordt het wel onhandig. Heeft ze kinderen en zo ja hoeveel hoe oud en wat. Is er een vader?

Ach en altijd een visum zou moeten worden toegekend is een visum ook niet meer nodig. Bij mijn weten hebben Filipino's ook geen visum nodig voor Thailand.
Wie zegt dat de kans op terugkeer groter is als het geen verloofde is?

Natuurlijk is er ergernis over het verschil in behandeling over uitnodigingsgevallen en mensen die zonder papieren met de boot overvaren. Die zijn nog niet eens uitgenodigd. Daar erger ik me ook vreselijk aan maar het is geen argument in deze gevallen. Dan moeten ze DAAR wat aan doen.

Als je daadwerkelijk voor jezelf objectief gezien (probeer eens van buiten naar jezelf te kijken) geen reden tot weigering ziet is die reden er waarschijnlijk ook niet.






Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam