Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat vragen ze zoal bij indiening Visum by Global?

Gestart door tipsy, donderdag 20 juni 2019, 17:45:37

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Je hebt toch zoweer een nieuwe baan als leraar? Net als in Nederland hebben ze hier op de Filippijnen een tekort. Mijn vrouw volgt wat vakken via on line cursus van UP omdat ze tutor is en daar voor moest zo ook wat huidige leraren en principals interviewen. Hoe wel ze nog bezig is met de cursus kreeg ze al op verschillende scholen een baan aangeboden. Dus ik zie niet echt een probleem als je ontslagen wordt omdat je naar China gaat. Maar goed als je lessen daarom uitvallen omdat jij op vakantie bent is dat ook niet echt netjes.

Kan trouwens beter prive tutor zijn dan leraar. Verdient veel meer plus je kan zelf je dagen en vakanties indelen.

Luc

Bij een overheidsschool geraak je zonder de juiste connecties niet zo rap binnen. Bij private scholen daar zijn de lonen veel lager en tijdens schoolvakanties meestal geen loon.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 16 november 2019, 16:17:23
Je hebt toch zoweer een nieuwe baan als leraar? Net als in Nederland hebben ze hier op de Filippijnen een tekort. Mijn vrouw volgt wat vakken via on line cursus van UP omdat ze tutor is en daar voor moest zo ook wat huidige leraren en principals interviewen. Hoe wel ze nog bezig is met de cursus kreeg ze al op verschillende scholen een baan aangeboden. Dus ik zie niet echt een probleem als je ontslagen wordt omdat je naar China gaat. Maar goed als je lessen daarom uitvallen omdat jij op vakantie bent is dat ook niet echt netjes.

Kan trouwens beter prive tutor zijn dan leraar. Verdient veel meer plus je kan zelf je dagen en vakanties indelen.
Dat geldt voor privescholen inderdaad, niet voor DepEd. Als je dan weer een baan wil mag je achteraan aansluiten en die zijn dan ook nog eens in districten verdeeld. Mijn vriendin kan niet makkelijk overkomen naar mijn district, achteraan aansluiten (ook na meer dan 25 jaar dienstverband) en dan gaan er net als bij woningtoedeling in NL nog een aantal voor.

Misschien is er daardoor wel een tekort, teveel regeltjes, net als in NL.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam