Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nederlandse Sony TV op 60 Hz

Gestart door Antonio, dinsdag 16 juli 2019, 20:34:41

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

hallo, Ik ga binnenkort een hoop spulletjes opsturen naar de Filippijnen.
Eigenlijkwas ik van plan om ook de tv (Sony 65inch) in te schepen, maar zie nu dat op de typeplaat 50Hz staat, en niet 50/60Hz.
De reden: 2e handse verkoop van de tv hier levert me erg weinig op (nieuwprijs was > 2000 euro een paar jaar geleden, nu heb je al een Sony 65 inch voor de helft van die prijs, dus ik schat in dat ik er op marktplaats o.i.d. nooit meer dan 500 euro voor ga krijgen.
Bovendien weet ik dat die apparaten tegenwoordig allemaal intern met schakelende voedingen werken, en die zijn meestal behoorlijk vergevingsgezind wat betreft voltage en frequentie.
Uiteraard kan ik ook googelen (heb ik ook gedaan) en lees dan dat deze in principe niet geschikt is voor 60Hz, maar ik vroeg me af of iemand van jullie toch een dergelijke tv in de Fippijnen in bedrijf heeft (of er eentje heeft laten ontploffen  :lachen:
Dus ik ben benieuwd naar echte informatie uit de praktijk, niet de verhaaltjes van mensen elkaar elkaar napraten maar het nooit zelf aan de hand hebben gehad...

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Even een reaktie op mijn eigen post. Ik kreeg een berichtje van iemand die in de Filippijnen woont, hij had slechte ervaringen met wasmachine en dergelijke, dat werkt niet.
Een tv uit Nederland werkt prima, dus ik ga het er op wagen  :thumb:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op donderdag 18 juli 2019, 11:38:47
Even een reaktie op mijn eigen post. Ik kreeg een berichtje van iemand die in de Filippijnen woont, hij had slechte ervaringen met wasmachine en dergelijke, dat werkt niet.
Een tv uit Nederland werkt prima, dus ik ga het er op wagen  :thumb:

Heb je de originele verpakking nog?
Anders goed inwikkelen met bublewrap.

Antonio

Ja ik heb gelukkig de originele doos nog van die 65 inch..
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Heb 9 jaar geleden een tv lcd vanuit België meegenomen naar de Phills  en tot hiertoe werkt dat ding nog prima zou me niet teveel zorgen maken, alleen goed verpakken.

janvanderijt

ik heb al 8 jaar een saamsung uit nl geen problemen mee hoor

Antonio

Bedankt voor de de reakties, de tv gaat naar de Filistijnen Filippijnen :happy2:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

Het probleem(50hz---60hz) stelt zich alleen als er tijd gebonden programma's mee gemoeid zijn.....Broodoven, magnetron, wekker, wasmachine, etc.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op maandag 29 juli 2019, 15:08:14
Het probleem(50hz---60hz) stelt zich alleen als er tijd gebonden programma's mee gemoeid zijn.....Broodoven, magnetron, wekker, wasmachine, etc.

Dat is gedeeltelijk waar: Als een apparaat een ingebouwde klok of timerfunktie is, die gebruik maakt van de netfrequentie als basisfrequentie, dan gaat die klok 20% te snel (bijv ouder wekker radio).
Modernere klokken en timers maken veelal geen gebruik meer van de netfrequentie als tijdbasis, maar een interne osccillator. Die is netfrequentie onafhankelijk.

Elektromechanische klokken of timers die met een elektromotortje aangedreven worden (bijv oude wasmachine klokken) gaan te snel.

Apparaten die gebruik maken van een elektromotor aandrijving (zonder eletronische freq regelaar) die synchroon aan de netfrequentie lopen, gaan ook 20% te snel. En kunnen daardoor (zeer veel) sneller slijten. Voorbeelden: wasmachines (trommelaandrijving en pomp), ventilatoren, koelkast compressoren.

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Update: nadat de tv naar de Filippijnen was verscheept, heeft ie nog een jaar in opslag gestaan vanwege covid perikelen.
Vandaag uitgepakt en geinstalleerd: het werkt als een zonnetje !  Gelukkig.
:thankyoufw5:  :dankuwdankuw:   :dance:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde