Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnse bakkerij in Den Haag.

Gestart door Rich, maandag 16 september 2019, 20:04:27

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Ik ben benieuwd of dit gaat lukken.
Over het algemeen zit er in het brood van de  :smiley-philippines:  enorm veel suiker of zoetstof.
Net als de lekkere broodjes in Frankrijk, de crousants.

Keuringsdienst van waren zou zomaar eens roet in het eten (Brood) kunnen gooien.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Dus als ik shit brood wil eten weet ik waar ik terecht kan  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Mag hopen voor ze dat ze het brood naar  :eu: maatstaven maken anders geef ik ze niet lang.

Het brood hier is verschrikkelijk, suiker en geen smaak en soms groen van binnen met hier en daar een muizenkeutel.
Ik probeer al een tijdje zelf brood te bakken ,eerst met de hand en nu met een broodbakmachine,met wisselend resultaat.
De bloem ,temperatuur, luchtvochtigheid, weet niet waar het aan ligt.




tjenn

Hier in Tagbilaran BQMall is er brood te koop dat best wel lekker is .. naam is farmers bread een donker rond brood zelf te snijden. 

Rich

Het kleinbrood dat ze in de Filippijnen verkopen is van het type brioche en is idd zoet, maar in bvb French bakery daar hebben ze redelijk goed wit en bruin brood en goed stokbrood.

@Peldoman, in temperaturen zoals in de Filippijnen moet je minder gist gebruiken en vooral zien dat je verse bloem gebruikt en afbakt in een goeie oven en dan zou het toch moeten lukken. Vochtigheidsgraad heeft er niets mee te maken dat het niet lukt.
Rich de Nederbelg.

Nathan

Citaat van: peldoman op dinsdag 17 september 2019, 05:34:46
Mag hopen voor ze dat ze het brood naar  :eu: maatstaven maken anders geef ik ze niet lang.

Het brood hier is verschrikkelijk, suiker en geen smaak en soms groen van binnen met hier en daar een muizenkeutel.
Mijn eerste bakkerij ervaring op de Filipijnen zo'n 20 jaar geleden.

"Miss, there's a rat running behind you"

Je zou denken dat ze omhoog springt... haar antwoord was echter

"Yes Sir, there are plenty"  :floet: