Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tuinieren met fillipijnse zaden in be/nl

Gestart door roadrunner, donderdag 5 april 2018, 17:52:43

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Even een update.

Calamansizaad geraak ik niet aan dus dat zet ik maar uit mijn hoofd .

Ondertussen heb ik zaad voor ampayala gevonden en besteld bij het Vlaams zaadhuis en dat wordt maandag geleverd, ben eens benieuwd of dat gaat lukken maar ik denk het wel in de serre.
Hier noemt men dat "SOPROPO balsempeer of bittere komkommer"  http://www.vlaamszaadhuis.com    en zoek onder 'wereldsmaken'



De zaailingen van de okra heb ik overgeplant in een grote bak en kunnen verder groeien in de serre.




Wat wij ook elk jaar kweken is Thaise basilicum, en deze bevat veel meer smaak dan de gewone. Wij gebruiken dat regelmatig in een schotel met rode of groene curry met cocosmelk, de basilicum is de finishing touch  :thumb:


Paksoi en chinese kool doen het ook heel goed buiten de serre.
Rich de Nederbelg.

Rich

Even een update en kijken hoe het staat met onze groenten.

De okra kunnen we nu regelmatig oogsten en groeit zeer goed in de kas.
De kurkumaplanten zijn opgekweekt in de kas en staan nu al een maand buiten en groeien ook zeer goed.
De ampayala in de kas opgekweekt en daarna buiten uitgeplant en staat nu in bloei, ben eens benieuwd hoe de vruchten zullen zijn.


Okra














Ampayala




Kurkuma

Rich de Nederbelg.

roadrunner

Hoi iedereen,

We zijn nu al een tijdje verder en sommige zaden deden het goed en andere wat minder.
oordeel zalf maar op de foto's.












Groeten
Gert

Michaela


Rich

Okra, eggplant, Kurkuma,.....................;het is allemaal gelukt en het was enkel nog wachten ampalaya en die is nu ook volop vruchten aan het vormen.

Had ik niet verwacht, maar we hebben een warme zomer gehad en weten dus nu dat het wel degelijk mogelijk is mits goeie verzorging en de nodige aandacht.

Na een artikel gelezen te hebben over het gebruik van lavameel, ben ik dat gaan gebruiken en ik stel vast dat de gebruikelijke ziektes zoals meeldauw, rupsen (appelen), bladvlekkenziekte enz verleden tijd zijn.
We hebben veel okra geoogst en doen dat nog, en de vruchten zijn sterk en vol.

Hier wat foto's van de ampalaya, en binnenkort kan mijn vrouw oogsten want ik eet dat niet  :neeneenee:








Rich de Nederbelg.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Kangkong ga ik volgend jaar zeker ook eens proberen (y)
Rich de Nederbelg.