Post laten sturen vanuit Nederland naar de Filippijnen

Gestart door Antonio, woensdag 23 oktober 2019, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

Ton Hasselt


Bulldozer

Citaat van: marty op zondag  5 januari 2020, 18:54:30
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Voor een (toeristen) visum aanvraag moeten eigenlijk de originele garantstelling e.d. ingeleverd worden. Wat is de beste manier om deze (snel) bij mijn Filipijnse vriendin te krijgen? Ze woont in een dorp buiten Iloilo. Postkaarten duren ca. 8 weken, dat gaat zeker niet werken. Indien nodig zou ik het eventueel ook naar familie in Manilla kunnen sturen. Welke verzender adviseren jullie en hoe lang duurt het ongeveer?
Alvast bedank
Ik zou het emailen en daar in kleur uitprinten. Is een stuk goedkoper dan DHL.

Kano

Of met iemand meegeven die naar Manila vliegt en het door familie laten ophalen in NAIA
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Citaat van: Bulldozer op maandag  6 januari 2020, 23:35:26
Citaat van: marty op zondag  5 januari 2020, 18:54:30

Voor een (toeristen) visum aanvraag moeten eigenlijk de originele garantstelling e.d. ingeleverd worden.

Ik zou het emailen en daar in kleur uitprinten. Is een stuk goedkoper dan DHL.

Dan is het niet origineel meer.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ton Hasselt

Citaat van: Kano op dinsdag  7 januari 2020, 08:15:11
Of met iemand meegeven die naar Manila vliegt en het door familie laten ophalen in NAIA

Ik heb het laatst met dhl laten versturen naar dhl naia

Bulldozer

Citaat van: opinie op dinsdag  7 januari 2020, 12:28:54
Citaat van: Bulldozer op maandag  6 januari 2020, 23:35:26
Citaat van: marty op zondag  5 januari 2020, 18:54:30

Voor een (toeristen) visum aanvraag moeten eigenlijk de originele garantstelling e.d. ingeleverd worden.

Ik zou het emailen en daar in kleur uitprinten. Is een stuk goedkoper dan DHL.

Dan is het niet origineel meer.
Née, dat klopt. Vraag is of men dat kan zien en zo ja of men er een probleem van maakt. Bij de visum aanvragen van mijn vrouw niet en voldeed e-mailen en uitprinten.

Er staat ook dat je originele loonstrookjes en bewijs van verzekering moet leveren. Dat is bij mij allemaal al digitaal en krijg ik zelf geen hardcopy van dus hoe je dan een origineel moet leveren...

Maar als je het niet vetrouwd moet je het zeker met DHL versturen. Deed ik in mijn begin periode in de Filippijnen ook. Nu weet ik door ervaring beter en vind ik het zonde van het geld.

mars

Citaat van: Bulldozer op woensdag  8 januari 2020, 00:22:10
Citaat van: opinie op dinsdag  7 januari 2020, 12:28:54
Citaat van: Bulldozer op maandag  6 januari 2020, 23:35:26
Citaat van: marty op zondag  5 januari 2020, 18:54:30

Voor een (toeristen) visum aanvraag moeten eigenlijk de originele garantstelling e.d. ingeleverd worden.

Ik zou het emailen en daar in kleur uitprinten. Is een stuk goedkoper dan DHL.

Dan is het niet origineel meer.
Née, dat klopt. Vraag is of men dat kan zien en zo ja of men er een probleem van maakt. Bij de visum aanvragen van mijn vrouw niet en voldeed e-mailen en uitprinten.

Er staat ook dat je originele loonstrookjes en bewijs van verzekering moet leveren. Dat is bij mij allemaal al digitaal en krijg ik zelf geen hardcopy van dus hoe je dan een origineel moet leveren...

Maar als je het niet vetrouwd moet je het zeker met DHL versturen. Deed ik in mijn begin periode in de Filippijnen ook. Nu weet ik door ervaring beter en vind ik het zonde van het geld.

Ik had 2 maanden niet bij van loonbrieven. Ik mocht die gewoon emailen van de Ambassade toen

Antonio

Ik wacht al maanden op een klein pakketje uit NL, verstuurd met Postnl.
De track en trace status op de website geeft sinds september aan: Reached country of destination..
We zijn een paar keer naar het postkantoor gegaan, maar die zitten op het computerscherm waarschijnlijk naar datzelfde regeltje te kijken, en schepen je af met een kletsverhaaltje...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Ik had mijn aanslagbrief (aangetekend!!) ontvangen eind september. Was verstuurd midden mei. Dus nog eventjes wachten :biggrinn:
Dezelfde brief was ook in mij e-box (een beveiligde brievenbus van de overheid) dus niet zo belangrijk.

Ik wacht nu nog op mijn belasting-aangifte brief die midden november verstuurd werd.....

Antonio

Citaat van: Antonio op dinsdag  5 januari 2021, 09:28:24
Ik wacht al maanden op een klein pakketje uit NL, verstuurd met Postnl.
De track en trace status op de website geeft sinds september aan: Reached country of destination..
We zijn een paar keer naar het postkantoor gegaan, maar die zitten op het computerscherm waarschijnlijk naar datzelfde regeltje te kijken, en schepen je af met een kletsverhaaltje...
Update:  vandaag werd het pakketje plotseling bezorgd !
Vol met stempels, handtekeningen en andere krabbels, ook was het geopend en weer dichtgeplakt met "douane tape"
Het bezorgen kostte 100 PHP.

Inmiddels had ik via een ander kanaal hetzelfde spul ook al besteld, het wordt gewoon in een kleine BB box bij de wijn en de erwtensoep meegestuurd.
(service van Pinoybox). Dat komt vrijwel zeker aan.

Verzonden op 12-aug-2020, dus het heeft er ca. 24 weken over gedaan, zeg maar 5 1/2 maand    :clapping:


Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde