Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ervaringen/ tips/vriendschap

Gestart door joszevenvijf, zaterdag 2 november 2019, 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

joost

Citaat van: Ton Hasselt op zondag  3 november 2019, 00:19:39
Gewoon wat directer, hier gebeurd niet echt veel.
Verwijzen naar links vind ik nou niet het beste, al kan dat helpen natuurlijk.

Hallo Ton.
Gewoon wat directer, hier gebeurd niet echt veel.


Gewoon wat directer. Daar hou ik wel van. Ik ben ook heel direct.  Het is heel goed dat je je hulp aan bied aan jos. Jij zult ook wel de  kunde hebben over het reilen en zeilen van en over de Filipijnen. Iedereen die hier lid is van het forum kan zijn/haar steentje bijdragen. Daar is immers dit forum voor. Dat jij met jos wil communiceren buiten het forum om daar staan jullie helemaal vrij aan en dat ga ik dus ook niet veroordelen. Dat geldt niet alleen maar voor jullie maar voor iedereen. Maar nu het volgende. Als Jos aan jou de vraag had gesteld van : Hallo Ton hoeveel salarisstroken moet ik afgeven voor visum D? Dan had je dit niet geweten en dan had Jos  de vraag hier weer moeten stellen. Als Jos al zijn vragen hier dus zou stellen dan kunnen andere medeleden hun kunde ook gebruiken om hem hier in mee te helpen.  Je moet dit niet verkeerd oppakken. Dit is geen aanval op jou maar zo denk ik er persoonlijk over.


Groeten.
Joost.

P.S
Dat hier niet veel meer gebeurt dat heeft andere oorzaken en dat vind ik echt wel jammer.




joszevenvijf

dank iedereen voor een bijdrage,
Ik ben 62 jaar en ik heb mijn zaken goed op de rit. Het is bekend dat Nederland strenge eisen stelt aan het verlenen van een visum. er zullen positieve ervaringen zijn met betrekking tot een visa, maar ook slechte ervaringen. Ik probeer het in een keer zo goed mogelijk te doen. Bij mijn uitnodiging doe ik salaris stroken en een bankafschrift van mijn saldo bijvoorbeeld. Kies ik voor een touristen visum of een visum voor het bezoek aan een vriend? Ik wil een reservering voor een heen en terug vlucht overleggen.  Ik hoop dat de werkgever van mijn vriendin een verklaring tekent dat mijn vriendin een vaste baan heeft en terug kan komen als ze weer terug is in Manilla. Deze vriendin is 49 jr.   Is het voor een wat oudere dame makkelijker dan voor een jonge dame met kleine kinderen?   Simpele practische tips van ervarings deskundige zijn gewoon welkom

mars

Citaat van: Ton Hasselt op zondag  3 november 2019, 00:32:15
Misschien nog niet verteld, sinds 14 oktober ben ik in Manilla getrouwd.
Vraagje...hoeveel salarisstroken moet ik afgeven voor visum D?

12 maanden had ik moeten doen.

joost


Hallo Joszevenvijf.

De informatie waar je nu om vraagt dat is voor later. Het is wel goed om je alvast daarover te laten informeren. Je praat over 'n correspondentie vriendin. Ik neem dan aan dat jullie elkaar , buiten Skype of andere media , nog nooit persoonlijk  ontmoet hebben? Als ik jou was zou ik daar eerst maar mee beginnen. Neem 'n week of 3 vakantie en ga haar ontmoeten. Dat is/zal toch wel heel anders zijn dan via de media. Als jullie er dan samen 'n goed gevoel bij hebben dan kun je al wat dingen in beweging zetten. Het zou wel jammer zijn als je nu al informatie in gaat winnen en het blijkt niet te klikken tussen jullie. Ik zal je vertellen hoe ik het aangepakt heb. Ik heb Connie leren kennen op Filipino Cupido op 8 oktober 2012 en ik ben in april 2013 naar haar gegaan om haar te ontmoeten. Zij is toen begin mei 2013 gestart met de basis inburgeringscursus en begin maart 2014 was ze geslaagd voor haar examen waarna ik de aanvraag heb gedaan voor het MVV. Dit werd goedgekeurd half april 2014 en sinds 30 juni 2014 is ze hier in Nederland. Ik moet er wel bij vermelden dat Connie vrijgezel was , nooit getrouwd is geweest en geen kinderen had. Hier had ik ook heel duidelijk naartoe gezocht toen ik me aangemeld had op FC.

Succes.

Joost.


joszevenvijf

wederom bedankt voor je bijdrage.   I kwam al jaren geleden in contact met Fina maar dat verwaterde.  een paar maanden contact weer opgevat en sindsdien kletsen we heel wat af op Skype. Iedere dag.  Ze is al 25 jaar alleenstaand, werkt hard en heeft haar 2 kinderen een goede opleiding kunnen geven.  Voor Filipijnse standaards doet ze het uitstekend maar ze werkt dan ook 7 dagen per week  en minimaal 12 uur per dag.   Altijd opgewekt, lachen en vrolijk en nooit ergens over klagen. Ze is tevreden met haar sobere leventje.  In december wil ik naar de filipijnen, een weekje in een hotel ergens aan de kust. Fina ( en dat is normaal in de Filipijnen) is nooit op vakantie geweest en ik zou haar graag een vakantie gunnen. Ze is benieuwd naar Nederland en west europa. Ik kan het me makkelijk permiteren.   mijn idee was, ze komt naar Nederland en als ze wilt kan ze op ieder moment terug.   Als ze heimwee heeft, het hier te koud is,   wat dan ook. Ze is welkom voor een week, maar net zo goed voor 90 dagen.

Ton Hasselt

Citaat van: mars op zondag  3 november 2019, 09:16:29
Citaat van: Ton Hasselt op zondag  3 november 2019, 00:32:15
Misschien nog niet verteld, sinds 14 oktober ben ik in Manilla getrouwd.
Vraagje...hoeveel salarisstroken moet ik afgeven voor visum D?

12 maanden had ik moeten doen.

Was dat in Nederland of in Belgie?.

O.B.Bommel

Citaat van: joszevenvijf op zondag  3 november 2019, 07:26:16
....
Ik ben 62 jaar en ik heb mijn zaken goed op de rit. ..
Houden zo. Denk eraan het zo te houden, ook met die reserves. Gelukkig heb je het er zelf nog niet over maar advies EEN is om voorlopig maar eens NIET te trouwen. Geniet ervan samen en houd de volledige controle.

Op je 62-ste zou je je moeten afvragen wat nut en noodzaak is. Ja natuurlijk die dames willen wel trouwen maar dat is hun eigen probleem.

Als ze een goede baan heeft (overheid of niet? Kan belangrijk onderscheid zijn) is een visum in de regel ook geen probleem.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

joost

Citaat van: joszevenvijf op zondag  3 november 2019, 10:00:48
wederom bedankt voor je bijdrage.   I kwam al jaren geleden in contact met Fina maar dat verwaterde.  een paar maanden contact weer opgevat en sindsdien kletsen we heel wat af op Skype. Iedere dag.  Ze is al 25 jaar alleenstaand, werkt hard en heeft haar 2 kinderen een goede opleiding kunnen geven.  Voor Filipijnse standaards doet ze het uitstekend maar ze werkt dan ook 7 dagen per week  en minimaal 12 uur per dag.   Altijd opgewekt, lachen en vrolijk en nooit ergens over klagen. Ze is tevreden met haar sobere leventje.  In december wil ik naar de filipijnen, een weekje in een hotel ergens aan de kust. Fina ( en dat is normaal in de Filipijnen) is nooit op vakantie geweest en ik zou haar graag een vakantie gunnen. Ze is benieuwd naar Nederland en west europa. Ik kan het me makkelijk permiteren.   mijn idee was, ze komt naar Nederland en als ze wilt kan ze op ieder moment terug.   Als ze heimwee heeft, het hier te koud is,   wat dan ook. Ze is welkom voor een week, maar net zo goed voor 90 dagen.

Hallo Jos.
Dat is wel 'n fijn vooruitzicht dat jullie elkaar snel gaan zien. Je zou wel kunnen overwegen als je Fina uit gaat nodigen om hier naar Nederland te laten komen om dit rond de zomermaanden te doen. Dat is toch wel net zo fijn voor haar omdat de temperatuur hier wel wat aangenamer haat worden voor haar.
Groeten.
Joost.