Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 25 december 2015, 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Emigrant

Hoi Peldoman,

Over 14 jaar  :lachen: 

peldoman

En je woont in de  :smiley-philippines: hoef je dan nooit een visa run te maken?
Ik bedoel, als je dat toch een keer moet doen ff naar Bangkok je DigiD ophalen.

Emigrant

Nee, gelukkig niet, ik het een 13a visum, permanent residence, maar een trip naar Bangkok zal er dus wel inzitten tzt, geen andere mogelijkheid.


joost

Citaat van: Emigrant op vrijdag 28 juni 2019, 06:04:03
Citaat van: joost op donderdag 27 juni 2019, 17:56:28

Hallo.
Ik verwonder mezelf steeds weer dat er mensen zijn die hier 'n vraag stellen en die eigenlijk heel makkelijk via Google te vinden is. Zo ook Emigrant. Ik tik even DigiD aanvragen in en zie :
https://www.digid.nl/nl/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-digid-aanvragen/

Zo makkelijk kan het zijn.
Groeten.
Joost.

Joost vertel mij eens hoe ik dat doe, Ik woon op de Filipijnen? die link die jij stuurt is leuk als je in Nederland woont....

Let op! Na het aanvragen ontvangt u géén brief, maar een baliecode. Met de baliecode gaat u binnen 30 dagen (Nederlandse tijd) naar één van de DigiD balies [opent in een nieuw venster] om uw DigiD activeringscode te ontvangen. Mogelijk moet u eerst een afspraak maken.

Gemeente Bergeijk
Gemeente Bergen op Zoom
Gemeente Breda
Gemeente Enschede
Gemeente Maastricht
Gemeente Echt-Susteren
Gemeente Den Haag
Gemeente Haarlemmermeer (balie op Schiphol; maak een afspraak via www.paspoortbalie.nl)
Gemeente Montferland
Gemeente Sluis
Gemeente Venlo
Cariben: Oranjestad (Aruba)
Cariben: Willemstad (Curaçao)
Cariben: Kralendijk (Bonaire)
Cariben: Philipsburg (Sint Maarten)
Nederlandse Ambassade Ankara
Nederlandse Ambassade Bangkok
Nederlandse Ambassade Berlijn
Nederlandse Ambassade Bern
Nederlandse Ambassade Londen
Nederlandse Ambassade Madrid
Nederlandse Ambassade Parijs
Nederlandse Ambassade Paramaribo
Nederlandse Ambassade Rabat
Nederlandse Ambassade Rome
Nederlandse Ambassade Sydney
Consulaat Generaal Vancouver
Nederlandse Ambassade Washington
Nederlandse Ambassade Wellington

Zeg het maar Joost? Lekker makkelijk he?!

Hallo Emigrant.
Ik heb 'n link gegeven naar deze site en dat is alles. Wat er op die site vermeld staat daar heb ik immers niks mee van doen. Ik kan slecht als ik iemand 'n tip geef over 'n bepaalde site de hele site nalezen of men er wat mee kan doen.
Groeten.
Joost.

Emigrant

Dat snap ik Joost, maar wees dat wel voorzichtig voordat je Verwondering uitspreekt over gemakzucht.

In mijn vraag was duidelijk op te maken dat ik:

1 Op de Filipijnen woon
2 Opde Filipijnen geen balie is
3 ik geen plan had om naar Nederland of Thailand te reizen

Bedankt voor het googelen, ik hoop niet dat het je te veel tijd heeft gekost.  :thumb:

Groeten uit de Filipijnen  :thankyoufw5:

Emigrant  :benweg:

joost


Hallo Emigrant.
Graag gedaan en 'n fijne dag nog.
Groeten.
Joost.

O.B.Bommel

Ik las laatst bij een kennis die daar ook mee zat het volgende. De oplossing was NFC. Vraag mij als digibeet niks ik heb hieronder de relevante stukken geknipt en geplakt. Wellicht heeft iemand hier iets aan. Bij belangstelling kan ik wel vragen of het hele verhaal openbaar mag of per PM.


Near-field communication is een contactloze communicatiemethode die gebruikmaakt van de ISM frequentieband op 13,56 MHz. NFC heeft doorgaans een bereik van ongeveer 10 centimeter.
Smartphones die hiermee uitgerust zijn kunnen o.a. NFC-tags of stickers uitlezen om taken te automatiseren. Maar NFC kan nog véél meer. Onze paspoorten zijn vanaf 2014 voorzien van een identificatiechip (E-logo). Daarmee kan men zich dus ook via NFC identificeren.
.....
Vanmorgen pakte ik mijn paspoort en mijn gloednieuwe telefoon.
Ik download de DigiD app en start de applicatie. Mijn NFC staat op 'aan'. Ik ben klaar voor de actie.
Zodra ik de app opstart, vraagt hij mij dit keer of ik mij via NFC wil aanmelden?
......
'Open uw paspoort op de pagina met uw foto en houd de achterkant van uw toestel tegen de pagina aan', luidt de instructie.
.......
Je mag je paspoort niet op tafel neerleggen, volgens de DigiD medewerker, maar je moet toestel en paspoort in je hand houden en tegen elkaar aan.
'Wilt u uw toestel een beetje over de pagina verschuiven totdat de connectie gemaakt kan worden', is de volgende mededeling.
Ik zie vervolgens het balkje vollopen en ...de connectie is gemaakt.
Aangezien mijn paspoort al geregistreerd staat in het systeem van DigiD, kon ik mij op deze manier identificeren en hoeft er géén brief verstuurd te worden naar een adres wat ik niet heb.
.....
Nadat ik mijn post heb gelezen, log ik uit en ga naar de DigiD site en kies voor MIJN DigiD.
Daar log ik weer in met de app, vervolgens ga ik naar mijn account gegevens.
Ik heb nooit eerder een telefoonnummer ingevoerd om bij DigiD je aan te melden met SMS controle en dát werd mijn Waterloo.
Plotseling werd dat per 15 mei 2019 namelijk een vereiste en ik kon dat niet meer toevoegen, omdat ik geen NL adres meer had.
Schaakmat. Of beter gezegd: 'schaak'.
Ik kan nu namelijk wél een telefoonnummer invoeren en dat wordt via de DigiD app (met een code) geaccordeerd.
Ik besluit om vervolgens wéér bij het UWV in te loggen en voor aanmelding mét SMS controle te kiezen. Dat kan namelijk ook.
Drie seconden later piept mijn telefoon en krijg ik keurig een SMS-je mét code. Ik vul hem in op het UWV scherm en ...tada...het werkt!
.....
Dit is dus een mogelijke oplossing voor al die Nederlandse mensen in het buitenland die nog géén telefoonnummer geregistreerd hebben in het DigiD systeem.
Kijk of je een smartphone hebt met NFC (zo niet schaf er een aan). Check of je een paspoort hebt met E-logo, rijbewijzen hebben dat vanaf 14 november 2014. Volg bovenstaande instructies uit en je bent weer in business.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Emigrant

Bedankt heer Bommel,

Er wordt een begin gemaakt om het Digid flexibeler te maken, helaas heb ik niet zo'n NFC scanner, zal eens uitzoeken wat zo'n Phone kost.
Heb ondertussen het nieuwe paspoort, echter als ik hier de reviews even doorneem op digid.nl, zakt de moet me al weer in de schoenen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rijksoverheid.digid.pub&hl=en&showAllReviews=true

Hopelijk wordt deze sevice in de komende tijd verbeterd en ga ik alle opties maar eens op een rijtje zetten.

Nogmaals bedankt voor de input.

Emigrant


Emigrant

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 30 juni 2019, 09:25:18
Ik las laatst bij een kennis die daar ook mee zat het volgende. De oplossing was NFC. Vraag mij als digibeet niks ik heb hieronder de relevante stukken geknipt en geplakt. Wellicht heeft iemand hier iets aan. Bij belangstelling kan ik wel vragen of het hele verhaal openbaar mag of per PM.


Near-field communication is een contactloze communicatiemethode die gebruikmaakt van de ISM frequentieband op 13,56 MHz. NFC heeft doorgaans een bereik van ongeveer 10 centimeter.
Smartphones die hiermee uitgerust zijn kunnen o.a. NFC-tags of stickers uitlezen om taken te automatiseren. Maar NFC kan nog véél meer. Onze paspoorten zijn vanaf 2014 voorzien van een identificatiechip (E-logo). Daarmee kan men zich dus ook via NFC identificeren.
.....
Vanmorgen pakte ik mijn paspoort en mijn gloednieuwe telefoon.
Ik download de DigiD app en start de applicatie. Mijn NFC staat op 'aan'. Ik ben klaar voor de actie.
Zodra ik de app opstart, vraagt hij mij dit keer of ik mij via NFC wil aanmelden?
......
'Open uw paspoort op de pagina met uw foto en houd de achterkant van uw toestel tegen de pagina aan', luidt de instructie.
.......
Je mag je paspoort niet op tafel neerleggen, volgens de DigiD medewerker, maar je moet toestel en paspoort in je hand houden en tegen elkaar aan.
'Wilt u uw toestel een beetje over de pagina verschuiven totdat de connectie gemaakt kan worden', is de volgende mededeling.
Ik zie vervolgens het balkje vollopen en ...de connectie is gemaakt.
Aangezien mijn paspoort al geregistreerd staat in het systeem van DigiD, kon ik mij op deze manier identificeren en hoeft er géén brief verstuurd te worden naar een adres wat ik niet heb.
.....
Nadat ik mijn post heb gelezen, log ik uit en ga naar de DigiD site en kies voor MIJN DigiD.
Daar log ik weer in met de app, vervolgens ga ik naar mijn account gegevens.
Ik heb nooit eerder een telefoonnummer ingevoerd om bij DigiD je aan te melden met SMS controle en dát werd mijn Waterloo.
Plotseling werd dat per 15 mei 2019 namelijk een vereiste en ik kon dat niet meer toevoegen, omdat ik geen NL adres meer had.
Schaakmat. Of beter gezegd: 'schaak'.
Ik kan nu namelijk wél een telefoonnummer invoeren en dat wordt via de DigiD app (met een code) geaccordeerd.
Ik besluit om vervolgens wéér bij het UWV in te loggen en voor aanmelding mét SMS controle te kiezen. Dat kan namelijk ook.
Drie seconden later piept mijn telefoon en krijg ik keurig een SMS-je mét code. Ik vul hem in op het UWV scherm en ...tada...het werkt!
.....
Dit is dus een mogelijke oplossing voor al die Nederlandse mensen in het buitenland die nog géén telefoonnummer geregistreerd hebben in het DigiD systeem.
Kijk of je een smartphone hebt met NFC (zo niet schaf er een aan). Check of je een paspoort hebt met E-logo, rijbewijzen hebben dat vanaf 14 november 2014. Volg bovenstaande instructies uit en je bent weer in business.


Update,

Ik heb de Digid app gedownload op een android phone, vervolgens wordt mij gevraagd om de app te activeren om te activeren voerde ik mijn naam in en wordt er gevraagd om een wachtwoord en u raad het al het wachtwoord is DIGID.

Conclusie, ik kom helemaal niet aan scannen toe omdat ik mijn app niet kan activeren.

Groet, Emigrant