Filipijnen importeren 300% meer Belgische aardappelproducten

Gestart door Rich, dinsdag 5 november 2019, 21:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Volgens experts is de import van Belgische frites in de Filipijnen vorig jaar verviervoudigd tot 30.000 ton in vergelijking met ongeveer 9.000 ton in 2010.

Original Belgian Fries (OBF), een organisatie van Belgische leveranciers van diepvriesaardappelproducten, zegt dat Zuidoost-Aziatische landen de afgelopen decennia de grootste markt voor België is geworden.

"De Aziatische regio is het afgelopen decennium een grote doelmarkt geworden, waarbij Thailand, Maleisië, Indonesië, Vietnam en de Filipijnen groeimarkten voor aardappelproducten uit België bleken te zijn," aldus de groep woensdag in een verklaring.

OBF zei ook dat verladingen frites en aardappelgerelateerde producten naar de Filipijnen in de eerste helft van het jaar al 18.703 ton heeft bereikt. De Filipijnen waren goed voor 37,4% van de 50.000 ton frites en aardappelgerelateerde producten die naar Zuidoost-Aziatische landen werden verladen.

De exportgroep zei dat de vijf grootste Belgische leveranciers Agristo, Bart's Potato Co., Clarebout Potatoes, Ecofrost en Mydibel zijn. Deze familiebedrijven verladen aardappelproducten over de hele wereld. Om Belgische frites in de regio te promoten wilde OBF de vijfdaagse Back to Basic Challenge op de Thaifex 2019 in Thailand te steunen. Elke deelnemer moest twee toppings en twee dips bereiden om te combineren met lekkere Belgische frietjes.

Businessmirror.com.ph meldde ook dat Belgische leveranciers hun aardappelen ook zullen presenteren op de SIAL Interfood 2019 in Jakarta, Indonesië, van 13 tot 16 november.

https://www.agf.nl/article/9159250/filipijnen-importeren-300-meer-belgische-aardappelproducten/?fbclid=IwAR3ECLw3TCpwtpcHGDq5HZHtxjpI4zXIf6JxFluUa1y96mawnl32hbyErc8
Rich de Nederbelg.

Kano

Heb nog geen Belgische frieten gezien hier.  French fries overal  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

tjenn

Citaat van: Kano op woensdag  6 november 2019, 02:31:35
Heb nog geen Belgische frieten gezien hier.  French fries overal  :haha:
Klopt het is beschamend onze enige trots. :ikkeniebegrijp:

Rich

Belgische frieten zijn er wel hoor  :jajaja:

Forumlid Callebaut is daar een drietal jaar geleden begonnen met een koffiehuis, en liep zo goed dat het nu is uitgebreid tot een goedlopend restaurant.
Ik was er twee keer maar was toen nog in aanbouw, we hebben regelmatig contact en het is meestal volle bak daar.

Wil je een goeie biefstuk friet (Belgische friet) dan moet je naar Toledo in Cebu gaan, ik dacht dat hij de frieten van Lutosa inkoopt.
Rich de Nederbelg.

Antonio

Citaat van: Rich op woensdag  6 november 2019, 08:37:12
...
Wil je een goeie biefstuk friet (Belgische friet) dan moet je naar Toledo in Cebu gaan, ik dacht dat hij de frieten van Lutosa inkoopt.

Nou heb ik nog nooit een goede biefstuk gezien hier (Davao), wel veel grijze taaie schoenzolen...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Rich

In de beter hotels kan je absoluut goeie steak vinden, maar de meeste filipina's kunnen geen biefstuk bakken en maken van een goed stuk vlees een schoenzool door veel te lang te bakken en te laten sudderen  :lachen:
Rich de Nederbelg.

tjenn

Citaat van: Rich op woensdag  6 november 2019, 20:06:23
In de beter hotels kan je absoluut goeie steak vinden, maar de meeste filipina's kunnen geen biefstuk bakken en maken van een goed stuk vlees een schoenzool door veel te lang te bakken en te laten sudderen  :lachen:
Steak op zijn Filipijns is niet slecht maar kan niet op tegen een westerse steak. In Conrad hotel in Manila heb ik wel eens een lekkere steak gegeten het koste mij wel 3000 pesootjes met 1 gepofte aardappel erbij  :floet: ben nog met een hongergevoel buiten gegaan en wat verder terug gaan eten bij de McDo. :lachen:

janvanderijt


Kano

Wat je in de meeste supermarkten koopt is vaak "Filipino steak".Als je vraagt van welk deel van het rund het is gesneden dan weet men het niet. Maar je kunt het wel raden als je het gaat eten.

Een goed inzicht in de verschillende soorten biefstuk https://www.culinea.nl/verschillende-soorten-biefstuk/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

innka3

Citaat van: Rich op woensdag  6 november 2019, 20:06:23
In de beter hotels kan je absoluut goeie steak vinden, maar de meeste filipina's kunnen geen biefstuk bakken en maken van een goed stuk vlees een schoenzool door veel te lang te bakken en te laten sudderen  :lachen:
in manila zit de beste'' OUTBACK ''. zitten overal in de wereld teminste waar ik HK/SING/KSA enz 
https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g298450-d2455183-Reviews-Outback_Steakhouse-Makati_Metro_Manila_Luzon.html