En Tipsy heeft weer speciale vragen. Fiancee visum, trouwen in Thailand?

Gestart door tipsy, zaterdag 9 november 2019, 09:57:24

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Citaat van: Adik op woensdag 18 december 2019, 13:42:41
Citaat van: tipsy op woensdag 18 december 2019, 00:13:58
Citaat van: Adik op dinsdag 17 december 2019, 19:15:53
Zolang je niet exclusief bent (en dat bent u niet vanwege uw huwelijk) heb telt je "duurzame" relatie niet. Heel simpel. Om o.a. dat soort mannen tegen te gaan die met meerdere vrouwen gehuwd zijn en ze naar hier willen halen.

Maar goed, nu verdraaid u wederom woorden en legt ze me in de mond. Kansloos. Blijf maar naar advocaten luisteren die goed aan u verdienen.

U hoeft mij trouwens op geen enkele wijze te overtuigen.

Met vriendelijke groet,
Adik
Advocaat van de duivel  :daag:

Jij bent een vies sadistisch mannetje. Ik vraag me af wat je hier komt doen. Je schijnt genoegen te vinden in de miserie van een ander in plaats van constructief te zijn. ik zal je wat zeggen, JIJ vindt nooit zo'n prachtige partner, en daar zal het schoentje wel wringen zeker?

Schaam je, om mij te portretteren zoals jij het doet, als iemand die een harem zou beginnen!  Mijn echtgenote en ik zijn jaren meer als broer en zus en hebben ons opgeofferd, zolang het nodig was voor  de kinderen. Nu zijn we zo goed als gescheiden, hebben we de moed gehad die stap te zetten, en krijgt gewoon mijn vriendin de plaats die ze verdient.

Kansloos? Helemaal niet.  Mannen die hun hoof op hol laten maken na 2 skype gesprekken, DAT kun je moeilijk een duurzame relatie noemen. Ik denk dat immigratie veel meer onder de indruk, gaat zijn, dat je liefde zo ver gaat, om alles ervoor op te offeren. Alleen, volgende zomer, wanner ik verplicht terug moet, is een ècht probleem, omdat ik weer geen maanden van haar wil gescheiden zijn.

En zoals ze bij ons zeggen "Bol het maar af" sadistische klavier-neuker".

U schijnt het begrip "advocaat van de duivel" niet te kennen?  :lachen:

U denkt steeds maar dat u een uitzondering toekomt en gaat dan allerlei omstandigheden aandragen. Helaas, voor de overheid zijn regels er voor iedereen. 

En dat is maar goed ook. Want niet iedereen heeft het beste voor met zijn vriendin en denkt alleen maar aan eigen belang. Dat blijkt wel uit het feit dat ze getrouwd zijn maar ondertussen een relatie met een ander erop na houden. Voor de kinderen zeker. Laat me niet lachen.

Als uw visumaanvraag niet was afgekeurd had u nog steeds geen scheiding ingediend! En ondertussen kan degene waarvan u steeds maar houdt maar blijven wachten en wachten. Ze maakt nergens aanspraak op. Is in geen enkel opzicht uw gelijke. En uzelf maar wijs maken dat u om haar geeft.

Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet. En mijn "sadistische" reacties doen u blijkbaar nogal wat...

U bent zo dom, dat het lachwekkend is. U weet alles, vindt voor niets oplossingen, en altijd maar dat wijzende vingertje. Well mijn best dorpsidioot, weet:

- Ik heb hier nu een jaar-contract voor een huis. Wij wonen HIER samen, en zijn dus niet afhankelijk van een idiote beslissing van een overheidsdienst.

- Mijn vriendin heeft hier een visum voor een jaar.

- Nog sterker, mijn vriendin gaat met mij deze zomer naar Europa. kan wel enkel een maand, maar Schengen visum is nu geen probleem. Wel langs Nederlandse ambassade, niet de Belgische.

- We dienen een aanvraag in voor samenwoonst, wat later. Wij hebben hier vrienden, zitten hier goed, en een jaartje of 2 uitstel omdat ze alle rechten heeft, gaan w e dan niet dood van.

- Er  bestaat al een hele tijd een document, waar ik onderteken dat mijn vriendin een aanzienlijk bedrag krijgt, in geval val plotseling overlijden

Wat U toch niet wilt begrijpen, is alles wat ik er voor over heb om met mijn vriendin samen te zijn. Dus uw relaas, raakt kant nog wal. Ik ben hier gekomen, om te zien wat mogelijk is. Als ik mijn kinderen wil zien, ga ik gewoon een paar weken terug.    Of komen ze naar hier.......

Dus dat ik alleen aan mezelf denk, is idioot. Dat ik scheid  heeft niets te maken met haar visum weigering, dat was al voorzien.  En als buitenlandse zaken ooit negatief advies geeft, nou dan ga ik niet terug hoor. Natuurlijk, wil ik gaan en staan met haar waar ik wil. Maar zoals U kunt zien op onze prachtige foto's, is het ook goed leven hier.

Maar..... ik vind het jammer voor ANDEREN, dat ze dit niet kunnen tewerkstellen, omdat ik blijf vinden, dat ik beslis met wie ik samenleef, net zoals elke andere Belg dit zou moeten kunnen.   Mijn kinderen zie ik niet genoeg, mijn hond ben ik kwijt, dat zou allemaal niet nodig zijn, als de behandeling van een dossier niet zo lang duurde, dat ik vrij zou zijn te wonen in mijn eigen vaderland met wie ik wil.

En ik voeg er aan toe, mijn vriendin is geen money-digger, maar een toffe sexy meid, waar ik heel dankbaar voor ben.

Groetjes uit het warme Thailand. Ik zit hier goed....   En ik wil alle mensen bedanken, die WEL een positieve feedback hebben gegeven en WEL goed hebben geholpen.




Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

dozo


Adik

Over slap lullen. Over geen oplossing.

Ik heb u in uw vorige topic al gezegd dat u eerst moet scheiden, want overheden verwachten exclusiviteit in een relatie. Dat wilde u niet. In dit topic heeft u zelfs nog aangegeven, voor de kinderen. En nu is de scheiden opeens voorzien. Tuurlijk.

Daarna heeft u een aanvraag gedaan die niet is gelukt. Dat aangevraagde visum had overduidelijk een ander doel dan de aard van het visum. Dus voor de overheid heeft u al een krasje op uw betrouwbaarheid. En niet voor het eerst als ik me niet vergis.

Ik wijs u op eenvoudige feiten. Maar als u niet hoort wat u wenst begint u erg lelijk te doen. Dat zegt iets over u als persoon. En over iemand die het 6 jaar met u uithoudt. Zet er nog even het leeftijdsverschil bij. Haar massage werkzaamheden als u er niet bent. Uw handicap met uw angstaanvallen. De reisjes die u betaald. Er blijft werkelijk niets over van een gelijkwaardige relatie. Ze lijkt meer uw persoonlijke maid.

Het is niet voor niets dat u in allerlei bochten moet wringen. Er zijn er genoeg die gewoon een relatie beginnen, en na een jaar of 2 succesvol een verblijfsvergunning aanvragen. U niet, u vergooit uw eigen kansen. Maar zet gerust nog wat foto's van uw goede leven en uw mooie vriendin. Wellicht lezen de overheden ook mee en kunnen ze de volgende keer sneller duidelijkheid verschaffen.  :daag:

tipsy

Citaat van: Adik op vrijdag 20 december 2019, 21:11:50
Over slap lullen. Over geen oplossing.

Ik heb u in uw vorige topic al gezegd dat u eerst moet scheiden, want overheden verwachten exclusiviteit in een relatie. Dat wilde u niet. In dit topic heeft u zelfs nog aangegeven, voor de kinderen. En nu is de scheiden opeens voorzien. Tuurlijk.

Daarna heeft u een aanvraag gedaan die niet is gelukt. Dat aangevraagde visum had overduidelijk een ander doel dan de aard van het visum. Dus voor de overheid heeft u al een krasje op uw betrouwbaarheid. En niet voor het eerst als ik me niet vergis.

Ik wijs u op eenvoudige feiten. Maar als u niet hoort wat u wenst begint u erg lelijk te doen. Dat zegt iets over u als persoon. En over iemand die het 6 jaar met u uithoudt. Zet er nog even het leeftijdsverschil bij. Haar massage werkzaamheden als u er niet bent. Uw handicap met uw angstaanvallen. De reisjes die u betaald. Er blijft werkelijk niets over van een gelijkwaardige relatie. Ze lijkt meer uw persoonlijke maid.

Het is niet voor niets dat u in allerlei bochten moet wringen. Er zijn er genoeg die gewoon een relatie beginnen, en na een jaar of 2 succesvol een verblijfsvergunning aanvragen. U niet, u vergooit uw eigen kansen. Maar zet gerust nog wat foto's van uw goede leven en uw mooie vriendin. Wellicht lezen de overheden ook mee en kunnen ze de volgende keer sneller duidelijkheid verschaffen.  :daag:

U zou beter niet reageren, dan te volharden in uw boosheid.  Ga toch weg man.   Wat voor de overheid duidelijk zal zijn, is een sterke, langdurige relatie en geen internetbruid. Wat U niet wilt begrijpen, dat exact dezelfde relatie, met een Poolse, de overheid, daar geen bezwaar kan maken, omdat dat land, ook deel uit maakt van Schenken. Ik ga nog verder. Mijn ouders scheelden 24 jaar, en ja mijn vader was getrouwd, toen ze elkaar leerde kennen. Scheiden was toen niet zo eenvoudig als nu. Die scheiding heeft 10 jaar geduurd, wegens het dwarsbomen van de eerste echtgenote. Als ik U redenering volg, was mijn moeder dan zijn persoonlijke maid? Waar hij dan later 34 jaar is mee getrouwd gebleven en een prachtige zoon heeft gemaakt!

Waar U volhardt in de boosheid, blijkt alleen maar frustratie, over iemand die vanuit een moeilijk huwelijk van 30 jaar, zijn geluk heeft gevonden bij een ander persoon. Dat gebeurt overal, is geen schande, en je hebt evenveel recht op geluk. U zei dat ik  dan maar moest scheiden? Nu dat gebeurt is onze relatie weer niet christelijk, en maakt U van haar mijn meid, foei. Ik ben met mijn vriendin, niet omdat ik moet betalen, niet omdat ik niets anders kan krijgen, niet omdat ik  angststoornissen heb, maar gewoon, omdat we het samen heel fijn hebben. Dan heb je het recht samen te zijn, zou niemand daarover moeten beslissen, punt uit. Het enige wat walgelijk is, zijn U bekrompen, sadistische opmerkingen, waar U plezier schijnt te hebben, dat het moeilijk is om samen in Europa te zijn.

En uw frustratie blijkt alleen maar groter, dat ondanks uw onheilzame voorspellingen, wij samen hier genieten, en dat ze toch een Schengenvisum bemachtigt, tegen uw beter weten in......

Ik begrijp een wezen zoals U niet. Wat heb je er in godsnaam aan een relatie af te breken, van mensen die gewoon willen gaan en staan waar ze willen. Werkt U misschien voor de dienst vreemdelingenzaken in Nederland? Is het door mensen zoals U, dat mensen door een bekrompen geest in hun ongeluk worden gestort?  En sorry, langs haar kant, ben je niet met iemand 6 jaar, ga je terug naar je shithole voor maanden, werk je hard daar, met maar een klein beetje hulp dat ze van mij krijgt, offert ze kinderen, een huwelijk op voor enkele maanden samen, wanneer je zekerheid ergens anders kan vinden. En nu krijgt ze het toch. Nu leven we samen, en we zijn gelukkig. Het  enigste   probleem is, dat ik ver moet wonen van mijn kinderen, mijn hond kwijt ben, en dat we wel niet kunnen gaan en staan waar we willen.

Ik zou nooit oordelen over een ander zijn relatie, nooit zou ik durven schrijven wat U hier allemaal verkondigt, nooit zou ik iemand zo aanpakken, die gewoon alles doet om samen te zijn, met de vrouw van wie hij van houdt en die ook alles voor hem doet. 

Maar samen zijn  we, hoe jammer U dat ook vindt.  Een Schengen toerist visum heeft ze ook op zak, dus hou uw onheilspellende en beledigende taal voor zich, en zoals ik zei "bol het af"   . :shoot13lj7: 


Adik

Fijn dat u samen bent. En ik beledig u nergens. Het zijn dingen die u zelf hier allemaal heeft rond gebazuind.

Dan nog even over advies. Een half jaar geleden was al duidelijk dat u eerst moest scheiden. Dit is o.a. door mij geduid. Nu vele drama's in een paar topics later, heeft u zelf ook dit licht gezien.

Ik heb gesuggereerd om te emigreren. In de wind geslagen. Nu woont u samen in Thailand.

Verder heb ik aangegeven dat uw huidige relatie gaat tellen nadat u gescheiden bent. U blijft drama maken dat uw relatie al duurzaam is. Echter in uw een-na-laatste post maakt u er eindelijk duiding van dat u dan maar 2 jaar moet wachten voor een samenwoont.

Hoera! U snapt het. Nu door uw scheiding een toekomst hier eindelijk kansrijk wordt, wat gaat u doen? Een visum kopen. Ik mag voor u hopen dat het dit keer wel een visum is die met het doel overeen komt zodat het later niet tegen u gebruikt wordt. Anders hebben we hier weer topics vol drama. Nu zijn we wel wat gewend van sommige pinay, maar u bent echt van een ander niveau.

Afijn, dat u mij nergens credits voor wil geven is prima. Het geeft maar weer aan dat u alleen wil horen wat u wenst en niet wat nodig is. Ik hoop dat ik het deze keer echt heb mogen afbollen. Want ook daar komen uw woorden en daden niet overeen.

Bulldozer

Ik snap niet zo goed waarom Tipsy zijn vriendin opeens NU een toeristen visum uit de hoge hoed tovert terwijl ze pas in de zomer naar Europa gaan... Ik ben maar een simpel figuur maar heb het idee dat Tipsy de feiten een beetje verdraaid.

Luc

Een Poolse kan dan wel zonder visum naar België komen maar zolang je niet bent gescheiden is wettelijk samenwonen niet mogelijk.

Zonder vast inkomen zal een Poolse ook geen vaste verblijfsvergunning krijgen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 21 december 2019, 11:07:08
Ik snap niet zo goed waarom Tipsy zijn vriendin opeens NU een toeristen visum uit de hoge hoed tovert terwijl ze pas in de zomer naar Europa gaan... Ik ben maar een simpel figuur maar heb het idee dat Tipsy de feiten een beetje verdraaid.

Begrijp deze opmerking wel.  Om maar te zeggen, dat ik niet zo snel op mijn pik ben getrapt, als het een beetje gerespecteerd is. Als je hier een tijdje in Thailand zit, begrijp je dat beter.

Langs de Filipijnen, zou er inderdaad niets veranderen.  Thailand is een ander verhaal. Alle Thaise vrouwen, geraken heel eenvoudig aan een toerist-visum. Dat gebeurt via een agency. Die hebben 90 % succes.  Agency one, regelt iets met de ambassade van Duitsland, een ander met die van Nederland. Kost 10.000 baht, 220 €

Een Filipijnse kan hier geen visum aanvragen. Behalve, als ze over Elite visum beschikt, kost 10.000 €, dus vergeet dat maar. Als ze hier werkt. Kan ook niet eenvoudig, de werknemer moet 50.000 € borg staan. En dan is het grijze zone. Normaal gaat een studentvisum voor Filipijnse in Thailand niet, mits een goed contact op een ambassade, lukt dit toch;

Maar er staat veel tegenover. Ik heb een huurcontract op haar naam moeten nemen. Een bankrekening open, met 5000 € op. Inschrijving in een school, waar ze daadwerkelijk een paar uur per week naar toe moet, en nog eens 830 € ophoesten voor dat student-visa. Dat kan natuurlijk niet iedereen.  Ik heb er dus veel voor over, om haar een maand, langer gaat niet in Europa te krijgen deze zomer. Nu, dat huurcontract, maakt niets uit, omdat we daadwerkelijk hier een huis nodig hebben, minstens voor het komende jaar!  Daarna gaat de procedure van samenwoonst van start, voor een definitief verblijf in België.

Ik heb niets tegen kritiek en iemand die mijn situatie bekritiseert.  Maar zeggen dat mijn vriendin mijn slaafje is, idiote opmerkingen moeten lezen, dat wij geen èchte relatie hebben is een brug te ver. En ik ben nog altijd zeer boos, dat je als Belg je ofwel in bochten moet wringen, om met je geliefde samen te zijn, of wel wordt geweigerd door een dienst die geen respect heeft voor je relatie. En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, wanneer een Belg gewoon zijn keuze moet maken, met wie hij wil, omdat hij toch ook de verantwoordelijkheid opneemt. Beboet de  overtreder als het een schijnhuwelijk is, ban de vriendin, als het zo is, maar iedereen is onschuldig, behalve als het tegendeel is bewezen.

Dan moet je  eens denken aan al die mannen, die iemand hebben gevonden, die niet naar Azië, kunnen reizen, waar hun relatie onmogelijk wordt, met een fijne meid, enkel omdat dit zo omslachtig is.  Ik word financieel zwaar geraakt, maar ben dan toch met degene die me lifede en vreugde geeft.

Voor die Poolse. Ja, om zich te vestigen, misschien. Maar ze kan dan toch naar hier komen en reizen in Schengen zone. En zelf verblijven, zonder inschrijving.