Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vraag taxi

Gestart door mars, zaterdag 7 december 2019, 22:23:12

Vorige topic - Volgende topic

mars

Citaat van: Kano op donderdag 26 december 2019, 02:29:29
Citaat van: kaetemi op woensdag 25 december 2019, 11:07:36
Bij aankomst een paar verdiepen omhoog gaan, de walkway nemen naar de overkant, en daar van aan de McDonalds of aan de kerk een Grab of taxi nemen. :)
Mooi, maar niet als je flink wat bagage hebt

ja heel wat haha. Het is aan de rand van Newport dus effe te voet gaan metzoveel baggage gaat we niet doen :)

O.B.Bommel

Citaat van: Kano op donderdag 26 december 2019, 02:29:29
Citaat van: kaetemi op woensdag 25 december 2019, 11:07:36
Bij aankomst een paar verdiepen omhoog gaan, de walkway nemen naar de overkant, en daar van aan de McDonalds of aan de kerk een Grab of taxi nemen. :)
Mooi, maar niet als je flink wat bagage hebt
Dan moet je wel heeeel veel bagage hebben. Ik heb de skyway gelopen met koffers vanaf het Belmont hotel en dan ben ik nog niet eens zo goed ter been. Je gebruikt gewoon een bagagekarretje.

Dus een prima idee van kaetemi.
Vanaf aankomst met je karretje met de lift omhoog naar departures, dan naar de skybridge en zelfs OP die skybridge zijn loopbanden. Liftje naar beneden laat je karretje achter en klaar is Kees.

Of je daar snel een taxi krijgt is het volgende verhaal daar heb ik geen ervaring mee maar ik denk sneller dan aan de terminal. Je moet overigens buiten de gele taxi nemen en niet de witte. Gele iets duurder maar minder lange rij.

Ik word meestal gehaald dus geen taxi nodig. Op de heenweg werd ik opgehaald voor naar het Belmont hotel en dat was bijna een uur op 2 kilometer. Terug over de skybridge slenterend minder dan 10 minuten.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Ik ben 2x vanaf Naia 3 met de taxi gegaan, maar kon beide keren gelijk instappen. Niets geen wacht rij. Als je heel veel baggage heb zou ik gewoon die coupon taxi nemen. Daar past meer in en geen gezeur over de prijs. Als je naar de provincie ga zijn ze niet eens veel duurde dan de normale. Naar Newport zou ik toch overwegen te lopen. Is waarschijnlijk sneller ivm verkeer. Misschien wat minder baggage meenemen.?!

Ronny55

Dat probleem met de taxi in Manila heb ik niet meer , boek mijn reis zodanig dat ik dezelfde dag ook mijn domestiek reis aansluit op mijn int. vlucht zodat enkel van terminal moet veranderen , met de shuttle geen problemen. Voor naar de ambassade te gaan gebruik ik uber of grab , boek wel tijdig, nog nooit problemen gehad , afgezien van het feit dat ik al eens 4 uur in de taxi heb gezeten van terminal 3 tot de ambassade.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

O.B.Bommel

Als ik dat de afgelopen jaren ook gedaan had had ik al 4x mijn vlucht gemist terug naar Europa. Iets teveel kans dus om in de verkeerde prijzen te vallen. Dus blijf ik maar een nacht of 2.

Met de gele taxi was het ook een keer dat ik geen rij had. Zag het niet meer vanwege de rookruimte bij Bay 1 (taxis staan aan de andere kant) maar die is nu ook afgeschaft. Je kunt nu nergens meer roken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ronny55

Je moet uiteraard wel tijdig vertrekken , mijn int vlucht is altijd na 19 uur , vertrek dan in CDO om ten laatste om 14h00 in manila te zijn, eenmaal zelfs een geannuleerde vlucht gehad maar gezien mijn int vlucht connectie met de volgende vlucht kunnen meegaan, nog ruim op tijd in Manila . Betaal wel altijd een verzekering voor het geval ik de vlucht door geval van heirkracht mis . Het ruim beter koop dan in Manila te moeten overnachten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.