Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn horeca in Dumaguete.

Gestart door O.B.Bommel, vrijdag 24 januari 2020, 04:07:50

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Mijn horeca in Dumaguete

Toen ik hier voor het eerst kwam in Dumaguete was er niks culinairs te doen hier. Why not en Chin Loong dat was het wel zo ongeveer.

De tijd heeft dat inmiddels veranderd, je kunt het niet bedenken of het kan hier. Voor Filipijnse begrippen dan. Toch is het tricky om anderen te adviseren want kwaliteit is hier zeer vergankelijk. Een restaurant kan vandaag goed zijn en de volgende maand is het weer knudde, ik zeg altijd een restaurant beginnen is niet moeilijk maar het zo te houden is een opgave. Vele komen en gaan. Daarnaast zijn er smaakverschillen dus is een advies lastig. Maar even een update van mijn favoriete Hangouts.

Omdat ik aan de uiterste Zuidkant van Dumaguete zit zitten mijn reguliere eetadressen in de buurt.

In de stad blijft Why Not een topper met een zeer gevarieerde kaart. Verder in de stad kom ik wel eens bij 2 Story Kitchen met een deels Koreaanse kaart. Daar eet ik vrijwel alleen het gerecht Bibimbap, een Koreaans gerecht.

Aan de Noordkant van Dumaguete zit Adamo, probeert Frans te ogen. Heeft een beperkte kaart en zit boven in de prijsrange. Kom ik alleen als ik in de buurt zit.

Terug naar mijn omgeving. Mijn hangout voor minimaal 2x in de week is resort Bambulo in Bacong. Zwembadje, een pot bier en de beste pizza naar MIJN smaak. Ook niet de goedkoopste maar een perfecte ambiance voor mij. Niet in het weekend, dan te druk.

https://bambulo.com/

De topper op dit moment is de Indier aan de Highway South. Biryani. Als je het niet weet rij je er zo voorbij, het restaurant is nog geen 4x4 meter maar hij bezorgt thuis. Geweldig zolang als het duurt. Je moet wel van spicy houden.

https://www.facebook.com/Biryanipointnegros/?ref=br_rs

Recentelijk nog net in Banilad Dumaguete is Latino geopend. Spaans en Italiaanse kaart. Spaanse kok en eigenaar Marco is een schatje en zeer begaan met zijn gerechten. Zijn paella is prima al is het geen Spanje, hij kan niet aan alle gewenste groenten komen en de safraan. Heerlijk. Maak er dus maar even reclame voor.

https://latino-karaoke-and-restaurant.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral

Wil ik schnitsel eten dan doe ik dat bij Grumpy's Tavern daar vlak in de buurt. Alleen dat gerecht. Niet voor de eigenaar de Duitser Ralph want deze acteert uiterst onvriendelijk en lomp. Grumpy is nog niet zo'n slechte naam. Meent heel wat te zijn. En zijn personeel loopt er nogal hoerig bij. Mocht je daarin geinteresseerd zijn volgens mij zijn ze erop uit.

Bij Octagon bij mij in de buurt is het personeel daar ook op geselecteerd. daar kom ik voor de vulling en de prijs, niet voor de kwaliteit. De gasten (Frans en US) stralen die kwaliteit ook niet echt uit, ik heb er nooit enig contact mee, ik eet er mijn ding en weer op naar huis.

Iets verderop naar Bacong zit PJ's. Een Amerikaan en zijn gasten zijn ook lomp Amerikaans, ben je dat niet dan heb je zeker geen thuisgevoel. En ook geen belangstelling. Ik eet er alleen de Lasagna, dat is vooral VEEL.

Uit ontbijten doe ik tegenwoordig wel eens in de Hypermarkt, ik moet er toch zijn. En het stokbrood van mijn Franse bakkertje wordt ook minder. Gaat vanzelf he als de eigenaar zich niet meer laat zien.

Geen dikke lijst maar zoveel switch ik niet, af en toe een andere uitspatting maar dat zijn geen blijvertjes.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

innka3

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 24 januari 2020, 04:07:50
Mijn horeca in Dumaguete

Verder in de stad kom ik wel eens bij 2 Story Kitchen met een deels Koreaanse kaart. Daar eet ik vrijwel alleen het gerecht Bibimbap, een Koreaans gerecht



O.B.Bommel

Die fast-food Bibimbap ziet er een stuk minder smakelijk uit moet ik zeggen. Ik wist niet dat ze daar fast food in hadden. Is me nooit opgevallen. Maar ja de Hamburger van MacDonalds kan je ook nauwelijks een Hamburger noemen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 24 januari 2020, 04:07:50Mijn horeca in Dumaguete

Toen ik hier voor het eerst kwam in Dumaguete was er niks culinairs te doen hier. Why not en Chin Loong dat was het wel zo ongeveer.

Lang voor Chin Loong en Why not (oorspronkelijke heette dat Music Box)was er reeds Rosante in Perdices street. Het restaurant is er nog steeds maar heet nu Roberto's nadat de hoofdeigenaar Robert was overleden.
Het restaurant is vooral populair bij de lokale bevolking en dan vooral voor hun pizza bij de studenten (het is ook dicht bij Silliman).
Mijn favoriet is hun sizzling steak die ze in verschillende variaties hebben.
Redelijke prijzen en behoorlijke porties.