Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

mogen de chinezen nog binnen in de   :smiley-philippines:   ? kwam dat gisteren ergens tegen   :run:  :run:




O.B.Bommel

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 11:00:43
Citaat van: tjenn op dinsdag  4 februari 2020, 07:32:03
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 00:49:11

Zit nu toch echt te twijfelen om wat eerder terug te gaan. Wat is wijsheid?
Ik zou het een paar maanden uitstellen.
Dat is ongewenst want ik moet even terug. Ik kom normaalgesproken weer terug eind maart. Dat is dan simpeler want vanuit Nederland te beoordelen.
Cathay stuurde me een vluchtwijziging. Zelfde dag een vlucht eerder. Ze zijn dus vluchten aan het combineren.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Misschien is het met een metaforisch voorbeeld beter te begrijpen.
Stel dat tijdens een evenement met een paar honderd aanwezigen er rook uit een elektrische installatie komt. Een idioot roept onmiddellijk "brand, ren voor je leven" en in de paniek worden enkele mensen vertrappeld want niemand luistert nog naar de stewards die mensen aanmanen om rustig naar buiten te wandelen. Een ander genie kiepert een emmer water over de installatie voor iemand de kans heeft de stekker eruit te trekken. Hij bekoopt zijn domheid met zijn leven.

Dan zullen er ook mensen zijn die argumenteren dat er wel reden tot paniek was omdat mensen aangeraden werd om naar buiten te gaan.
En ook daar kan dan een samenzweringsfanaat zijn hart ophalen door een fabeltje te maken/geloven/verspreiden dat het genie een dag eerder werd vermoord en dat alles een doofpotoperatie was.

Het is logisch om te trachten de verspreiding zolang mogelijk tegen te houden. Als het samen zou vallen met de griepuitbraak dan krijg je het gevaar dat mensen met beide besmet worden en hun lichaam die stress niet aankan. Mensen gaan paniekeren met elke niesbui en de echte gevallen kunnen onopgemerkt blijven. Hoe later, hoe beter want heb je al gehoord van een griepepidemie in juni? De omstandigheden zijn dan minder gunstig om te verspreiden dus uiteindelijk komt de ziekte tot een halt.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Guadalupe

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  5 februari 2020, 00:50:38
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 11:00:43
Citaat van: tjenn op dinsdag  4 februari 2020, 07:32:03
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 00:49:11

Zit nu toch echt te twijfelen om wat eerder terug te gaan. Wat is wijsheid?
Ik zou het een paar maanden uitstellen.
Dat is ongewenst want ik moet even terug. Ik kom normaalgesproken weer terug eind maart. Dat is dan simpeler want vanuit Nederland te beoordelen.
Cathay stuurde me een vluchtwijziging. Zelfde dag een vlucht eerder. Ze zijn dus vluchten aan het combineren.
Ik vlieg 17 feb terug met Cathay maar nog niets vernomen.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

joost


Ik vlieg 17 feb terug met Cathay maar nog niets vernomen.

Hallo Guadalupe.

Waarom bel je niet met Cathay Pacific op de luchthaven? Die zullen je vast wel informatie kunnen geven. Het is maar 1 telefoontje.
Groeten.
Joost.


O.B.Bommel

#35
Ik mail met Cathay Pacific in Nederland en krijg netjes antwoord. Op lange termijn kunnen ze nog niks zeggen en op korte termijn verandert er niet veel voor de buitenlanders die richting Nederland reizen.

Mijn vluchtwijziging was op dezelfde dag, er zijn op die dag 3 vluchten naar Hong Kong logisch dat ze er wat tussenuit gooien. Mijn vlucht van 17.45 gewijzigd naar 12.25. Ben ik wel extreem lang op de Airport daar maar als de lounge gewoon open is kom ik mijn tijd wel door. In Manila moet ik toch ook tijdig mijn hotel uit.

Als ik niet akkoord was dan kreeg ik een refund begreep ik. Wat ik wel overal in commentaren lees is Cathay momenteel wel een van de lastigste airlines als het over cancellen gaat. Dat is deels natuurlijk gebaseerd op het angstgevoel van reizigers die nu liever niet via Hong Kong vliegen. Maar angst is geen reden tot cancellen als ze verder gewoon vliegen.

Ik weet nog niet hoe het moet met mijn annuleringsverzekering daar heb ik nog geen antwoord van. Is nog niet aan de orde just in case.

Mijn volgende vlucht naar hier is 31 maart. Als dat NU aan de orde was zou dat anders zijn want via Hong Kong kom ik de Filipijnen niet meer binnen dus zou het  nogal gek zijn als ik die niet kon annuleren als er niks verandert maar dat is voor later.

Kortom ze mailden mij als je niks hoort dan vliegen we gewoon.

Economisch moet het wel een ramp zijn voor ze want feitelijk vliegen ze tussen Hong Kong en Manila nu met Filipino's heen en buitenlanders terug of ben ik nu gek. Graag commentaar als ik dat verkeerd zie. Dat betekent bijna lege toestellen dat moet een gigantische impact geven.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Herbie

Last donderdag, van Cebu naar Bangkok. Zaten verdomd veel chinezen op. Ja ze moeten toch ook thuis geraken hee.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

Ik ben heelhuids tot in België geraakt. De vlucht tussen Manila en Bangkok zat vol met mondmaskers maar vanaf Bangkok tot Brussel bijna geen mensen met maskers meer te bespeuren. Zijn ze in de Filipijnen nu aan het overdrijven met het dragen van maskers of is dat maar een gedacht.

O.B.Bommel

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Guadalupe

Stel dat mijn vlucht gecancelled wordt door CX en ik zou in Cebu moeten blijven dan is dat voor mij geen ramp,ik hoef nog maar 10 maanden te werken dus die kom ik toch wel door.
Helaas maar fantasie want mijn werkgever verwacht mij gewoon terug aan het einde van mijn vakantie en terecht natuurlijk.
Dus in het niet waarschijnlijke geval dat er geen vlucht gaat zal ik via Singapore of wat dan ook terug gaan.
CX vraagd hun personeel om onbetaalde verlof dagen op te nemen voor een bepaalde periode dus ze raken al aardig door de geldpot heen,met name ook door al die protesten in HK die nu al 8 maanden voortgaan.
Wie lacht niet wie de mens beziet.