Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Nou dat gaat nog leuk worden met China Airlines. Nog niets gehoord over mijn vlucht van over 2 weken. Maar vanaf vandaag is er ook een ban van Taipei naar Manilla. Behoorlijk wat Taiwanese gestrand op het vliegveld die weer terug moeten. Reden is dat volgens de WHO en Duterte Taiwan bij China hoort. Filippijnen en buitenlanders in bezit van permanent resident visum zouden uitgezonderd zijn. Nu heb ik wel zo'n visum, maar CI gaat natuurlijk niet met lege vliegtuigen vliegen. Ik wacht het nog maar even af, want Taiwan is boos en zegt dat het niet bij China hoort en anders maar op zoek naar andere tickets, maar dat gaat natuurlijk nooit meer goedkoop lukken.

Guadalupe

Van de CX website gecopieerd:

For Cathay Pacific and Cathay Dragon flights from Manila, Clark, Davao and Cebu to Hong Kong:

Under a temporary travel restriction, Philippine citizens are not permitted to travel to Mainland China, Hong Kong or Macao. This includes Philippine citizens with Hong Kong as their destination, and those travelling with onward connections.
Non-Philippine citizens may continue to travel from the Philippines as normal.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

O.B.Bommel

#42
Citaat van: Bulldozer op dinsdag 11 februari 2020, 19:15:23
Nou dat gaat nog leuk worden met China Airlines. Nog niets gehoord over mijn vlucht van over 2 weken. Maar vanaf vandaag is er ook een ban van Taipei naar Manilla. Behoorlijk wat Taiwanese gestrand op het vliegveld die weer terug moeten. Reden is dat volgens de WHO en Duterte Taiwan bij China hoort. Filippijnen en buitenlanders in bezit van permanent resident visum zouden uitgezonderd zijn. Nu heb ik wel zo'n visum, maar CI gaat natuurlijk niet met lege vliegtuigen vliegen. Ik wacht het nog maar even af, want Taiwan is boos en zegt dat het niet bij China hoort en anders maar op zoek naar andere tickets, maar dat gaat natuurlijk nooit meer goedkoop lukken.
Het blijft een hoop gedoe. Voor jou is het helemaal een issue want jij werkt nog en moet op en neer voor je werk en dan ook nog gebonden aan dagen. Voor veel hier maakt het niet zoveel uit.

Een kennis van mij in Nederland heeft ook slechte ervaringen met de informatie van China Airlines. Vluchten wijzigen en de rest is jouw probleem.

Maar vanwege het gedoe twijfel ik inmiddels of ik mijn ticket naar Manila eind maart met Cathay Pacific niet gewoon cancel en de 300 euro annuleringskosten maar als verlies neem. Krijg ik tenminste nog 1700 terug op dit moment.
Natuurlijk als Cathay de vlucht zelf annuleert kost het niks maar het blijft onduidelijk wie er verantwoordelijk is als ik de Filipijnen niet binnenkom zoals het nu staat aangegeven. Of 2 weken in quarantaine moet wie zal het zeggen.

Op de eigen site doen ze net of ze gek zijn en kan je nog steeds die vluchten boeken maar op skyscanner wordt die vlucht niet meer aangeboden. Natuurlijk snap ik het dat Cathay zijn eigen boekingen op termijn niet wil annuleren en pas op het laatste moment een beslissing neemt maar je zadelt je klanten op met het dilemma. Tja wat is wijsheid.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Inmiddels zou blijken dat het coronavirus niet alleen op korte afstand via niezen en kuchen en via aanraking wordt overgedragen maar ook via de lucht (aerosol), waarmee dit virus een grotere afstand kan bereiken.
https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/coronavirus-is-airborne-chinese-official-confirms/news-story/201218c04deb601b1b144f4cbbc4d807

Verder zou de incubatietijd niet 2 weken maar 24 dagen zijn.
https://www.news.com.au/world/asia/chinese-officials-have-warned-the-coronavirus-incubation-period-could-reach-24-days/news-story/384e73b743ec81d8aed657a2594a746e
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Willy

Ik heb vlucht + retour van BRU-HKG-MNL  van 16/2 telefonisch op 5/2 kunnen annuleren bij Cathay. Op de site van manage booking zie ik dat de tickets verdwenen zijn. Terugbetaling zou zoals beloofd telefonisch binnen de 14 dagen gebeuren. Tot nu toe nog geen centen zien verschijnen op mijn rekening. Ga eens informeren rond 19/2 hoe ver het staat.

O.B.Bommel

Mijn vlucht 31 maart is geannuleerd. De datum werd met 2 dagen verschoven van 29 naar 31 maart. Nu vanzelf opgelost. Nu eerst maar afwachten wat er allemaal worldwide gebeurt. Dus nu de refund maar in de gaten houden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Chowking

Maat van mij is deze week met CathayPacific  Manila HongKong Amsterdam zonder problemen gevlogen, hij kreeg er alleen een Temperatuur check op HongKong en verder geen checks of problemen en extra stoel ruimte in t vliegtuig hij omdat hij niet meer volgeboekt was :lachen:

mars

Ik ben sinds een paar dagen terug via HongKong met Cathay Pacific. Idd er is alleen een controle op temperatuur, voor de rest niks. Alles verloopt vlot. Weinig  :smiley-philippines:  op vliegtuig. Chinezen/ buitenlanders voornamelijk.

Bulldozer

Sinds afgelopen vrijdag is de travel ban met Taiwan opgeheven. Vooralsnog gaat mijn vlucht dus gewoon door volgende week maandag.

pierrevanwies

tja in robinsons mall en in de stad dumaguete zie je haast geen mondmaskers meer.....afwachten,stilte voor de storm?   :weetikniet:   .

robinsons mall deze voormiddag