Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op vrijdag  5 maart 2021, 22:17:43
Wat is een leugen?

Dat het chinese vaccine niet erkend wordt?
Dat dit dan een reden is om in de Filippijnen te blijven?
Dat de zon schijnt in de Filippijnen?
Dat er een liquor ban is?
Dat Antonio veel naar buiten gaat en vitamine supplementen opvreet?
Zat ik ook mee. Maar waar het ook op kan slaan was "komt tijd komt raad". Dat is vaak een leugen. En dat zou in het geval van vaccineren wel eens waar "kunnen" zijn maar  :weetikniet:
De stelligheid van de opmerking brengt verwarring.

Verder is de eerste geen leugen, de 2e is geen leugen maar een mening, de 3e is geen leugen maar dat doet hij in NL ook, 4e of er een liquor ban is me niet bekend (mijn vriendin haalt gewoon wijn in de winkel of valt dat niet onder liquor) en de 5e vraag zal het niet zijn omdat we niet in het gezelschap van Antonio verkeren en dat dus niet kunnen weten.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Antonio

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  6 maart 2021, 09:17:29
Citaat van: Bulldozer op vrijdag  5 maart 2021, 22:17:43
Wat is een leugen?

Dat het chinese vaccine niet erkend wordt?
Dat dit dan een reden is om in de Filippijnen te blijven?
Dat de zon schijnt in de Filippijnen?
Dat er een liquor ban is?
Dat Antonio veel naar buiten gaat en vitamine supplementen opvreet?
Zat ik ook mee. Maar waar het ook op kan slaan was "komt tijd komt raad". Dat is vaak een leugen. En dat zou in het geval van vaccineren wel eens waar "kunnen" zijn maar  :weetikniet:
De stelligheid van de opmerking brengt verwarring.

Verder is de eerste geen leugen, de 2e is geen leugen maar een mening, de 3e is geen leugen maar dat doet hij in NL ook, 4e of er een liquor ban is me niet bekend (mijn vriendin haalt gewoon wijn in de winkel of valt dat niet onder liquor) en de 5e vraag zal het niet zijn omdat we niet in het gezelschap van Antonio verkeren en dat dus niet kunnen weten.

Beste kristof19, help ons eventjes, wat bedoelde je met die opmerking ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

kristof19

Citaat van: Antonio op zaterdag  6 maart 2021, 09:31:21
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  6 maart 2021, 09:17:29
Citaat van: Bulldozer op vrijdag  5 maart 2021, 22:17:43
Wat is een leugen?

Dat het chinese vaccine niet erkend wordt?
Dat dit dan een reden is om in de Filippijnen te blijven?
Dat de zon schijnt in de Filippijnen?
Dat er een liquor ban is?
Dat Antonio veel naar buiten gaat en vitamine supplementen opvreet?
Zat ik ook mee. Maar waar het ook op kan slaan was "komt tijd komt raad". Dat is vaak een leugen. En dat zou in het geval van vaccineren wel eens waar "kunnen" zijn maar  :weetikniet:
De stelligheid van de opmerking brengt verwarring.

Verder is de eerste geen leugen, de 2e is geen leugen maar een mening, de 3e is geen leugen maar dat doet hij in NL ook, 4e of er een liquor ban is me niet bekend (mijn vriendin haalt gewoon wijn in de winkel of valt dat niet onder liquor) en de 5e vraag zal het niet zijn omdat we niet in het gezelschap van Antonio verkeren en dat dus niet kunnen weten.

Beste kristof19, help ons eventjes, wat bedoelde je met die opmerking ?

Nummer 1 en meer bepaald dit:


"Voor diegene met plannen naar Europa te komen: Het chinese vaccin wordt tot op heden niet erkend hier en als dat zo blijft heb je er dan niks aan als je moet reizen."

Hongarije is toch ook Europa en daar wordt het Chinese vaccin al goed toegediend.
Ook andere landen volgen natuurlijk

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5217716/vaccins-corona-spoetnik-europa-eu-hongarije-oostenrijk-denemarken

Bulldozer

 :lachen:

Ach dat hele vaccinatie paspoort stelt toch niets voor. Ik kan me nog wel herrinneren dat ik (bij de ggd??) was voor een tyfus stempeltje. 15 euro betalen en er werd een stempel gezet in je vaccinatieboekje. Hele vaccinatie nooit gekregen. En zolang de WHO Taiwan nog niet eens als land erkend ga ik er niet naar luisteren. Het is allemaal politiek gelul. Zal straks wel blijken dat je alleen maar een vaccin uit bepaalde landen mag hebben om te reizen. Heb je de verkeerde gehad mag je nog een keer. Als je corona gehad heb of niet (en dus al immuun bent) maakt ook niet uit.

Politiek gelul, ik betaal een russische hacker wel 15 euro voor mijn vaccinatie bewijs, mag volgens de gezondsheidsinstanties toch aangezien ze het zelf met andere vaccinaties ook doen? Dat negatiefe PCR bewijs ziet er ook niet uit. Mijn zwemdiploma is nog professioneler.

peldoman

En zo is het, zo werkt het in deze wereld, maar!     je moet wel de weg weten.

O.B.Bommel

Toen ik het schreef was het nog geen leugen, ik had de Hongaarse info nog niet gelezen (van Spoetnik wist ik het wel) dat kwam ongeveer gelijktijdig binnen met mijn eerste post daarover. Dan moet je zeggen dat mijn info achterhaald is.

Met Hongarije heb ik verder geen doen, het gaat mij om Nederland i.v.m. eventueel reizen hier naar toe. Mijn vriendin hoeft niet naar Hongarije.

En natuurlijk is er veel politiek gedoe. Spoetnik zou wellicht kunnen werken maar toegeven dat Poetin ook eventueel goed spul heeft is politiek nog even not done.

Ik kreeg net info uit PH dat b.v. teachers voorrang zouden krijgen bij vaccinatie. Het Chinese spul zou vermoedelijk gratis worden verstrekt, andere moet je betalen. Maar wellicht is die info ook al achterhaald. Mijn vriendin betaalt wel voor ander spul.

Overigens sluit ik niet helemaal uit dat het Chinese spul geaccepteerd gaat worden (weer politieke druk als er weinig vaccin is) maar IK zou er mijn geld niet op zetten.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Ik hoor net dat er ook fixers zijn , die je voor  1300 peso.s wat inspuiten ....  Europees covid vaccinatie middel, zeggen ze.
Ik hoor dit zojuist van iemand die ik ken in Manila en die heeft het laten doen.
Toen ik vroeg welk vaccin zei ze .....ik weet het niet, en ze zei dat ze maar 1 vaccinatie nodig had vlg. de dokter.

Dit lijkt mij op een Scam...nep vaccins...... :jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Of zou het toch kunnen kloppen ??

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

O.B.Bommel

Dit vindt Duterte:

Een trap voor hun kont', dat kunnen de westerse vaccinfabrikanten krijgen van de Filipijnse president Rodrigo Duterte. 'Het gaat westerse landen alleen om winst, winst, winst', tierde hij afgelopen september. Hij betichtte vaccinmakers van geldmakerij bij het reserveren van inentingen tegen covid-19. Geef Duterte maar Rusland en China: 'Bij China is bedelen om hulp niet nodig.'

Ik kreeg net door dat men in Dumaguete zou beginnen met vaccineren, eerst wat prominenten (voorproeven) en ziekenhuispersoneel. Zou het Chinese Sinovac zijn. Er schijnt mondjesmaat Pfizer te zijn. Of dat laatste gratis is weet ik niet.

Overigens zou Duterte best gelijk kunnen hebben, het hemd is nader dan de rok en voor niks gaat de zon op. Ik denk dat er veel neppers zullen komen zoals ook hier in NL. Scam..... ja.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Fail_over

Mijn (stief  :smiley-philippines:  ) dochter die hier nu in  :belgiesmiley:  stage loopt in een verzorginshuis heeft al de vaccinatie gekregen, en verschillende testten.
Ze vertelde me dat ze gisteren verschillende pijntjes had in botten en gewrichten. Beetje branderig gevoel.
Maar voor de vererest functioneert ze nog goed hoor.

Ik zal het laten weten als ze mij als zombie gaat op eteeeeeeee     . ..  . .. . . . .. . ... . /////////////;;;;;;;;;;;;;lkk;llkl;kl;lk;
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

folkertjong

  Gratis van WHO, kwam met KLM

President Rodrigo Roa Duterte shows a vial of the COVID-19 vaccine developed by British-Swedish drugmaker AstraZeneca following the ceremonial turnover of the first shipment of the vaccine from World Health Organization Representative in the Philippines Dr. Rabindra Abeyasinghe at the Bulwagang Kalayaan in Villamor Air Base, Pasay City on March 4, 2021.

Maar hij kwam 2 uren to laat voor de ontvangst van de ''europa donatie''

''President Rodrigo Duterte was two hours late in personally welcoming the arrival of the AstraZeneca COVID-19 vaccines in contrast with his punctuality when China delivered its doses of Sinovac's CoronaVac.''

https://interaksyon.philstar.com/politics-issues/2021/03/05/186901/juxtaposed-dutertes-arrival-time-during-astrazeneca-sinovac-covid-19-vaccine-turnover-ceremonies/