Verbouwen: een nieuwe keuken installeren

Gestart door Antonio, zaterdag 22 februari 2020, 04:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

We gaan een stukje uitbouwen hier in Davao, en er moet een knappe keuken in komen.
Ik zat te denken aan Ikea kwaliteit of beter. En dan met name de frontjes.

De aannemer heeft ons meegenomen naar een "high end"subdivision waar ze een keuken van Koreaanse makelij aan het installeren waren.
Men was er nogal trots op, maar ik vond het allemaal niet geweldig: Kastdeurtjes van spaanplaat (eigenlijk geplastificeerde spaanplaat kastplanken zoals je in NL in de bouwmarkt ziet), rondom met plastic band beplakt ("machine cut, hot melt glued sir"), een alu profieltje eronder geschroefd, mwah...
Ik zie dat gewoon binnen een paar jaar uit elkaar liggen, zeker met deze temperaturen en vochtigheden...

De klassieke manier van keukens bouwen door een timmerman is een onderkant opmetselen (!), blad erop, en dan zelf frontjes frezen en lakken.
Maar van de keukens die ik gezien heb is het niet vaak bijster goed gedaan, en ook de kleur is meestal bruin, met blanke lak.

Nu is de vraag: weet er iemand wel kwalitatief goed keukenspul te koop hier in Davao ?
Of heeft iemand het ooit anders opgelost, heb wel eens gehoord dat men een hele keuken opstuurde vanuit NL ?

By the way: Ikea Manila gaat pas in 2021 open (volgens Ikea website), en de vraag is dan nog welk assortiment men daar gaat aanbieden...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

eddyvm

Hallo
Eventueel deurfronten en scharnieren kopen in de ikea in kuala lumpur,alsook ladefronten?de rest van de kasten kan men wel terplaatse maken.
Eigenlijk te gek,maar ik heb weet  van iemand die het zo heeft gedaan.

Luke

Heb een "kitchen cabinets davao city" gegoogled en blijkbaar toch een groot aanbod.
In de hardware magazijnen hier in Manila zie ik losse solide houten cabinetdeurtjes en nog meer van dit soort DIY.

PIETK

Hier keuken van Belino Davao, 5 jaar oud nu, no problems. Hebben een showroom 3rd level SM Lanang.


Ton Hasselt


Antonio

Ben inmiddels bij diverse keuken zaken geweest, maar zie overal eigenlijk dezelfde constructie van de deurtjes:
gefineerd/gelamineerd plaatmateriaal ( vaak spaanplaat), met aan de kopse kanten een afwerking van geplakt fineer of een andersoortig geplakte rand.
Misschien ben ik wel een zeikerd op dat gebied, maar hjuist die randjes lijken me qua levensduur niet geweldig.

Massieve deurtjes is uiteraard een ander verhaal.
Ik zoek verder...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

houten Cabinet-deurtjes zijn te koop in de hardware-magazijnen. Hout niet op basis van spaandekplaten. Had ze ergens gezien maar kan het niet direct terugvinden.
Op deze web pagina ziet het er zo uit. https://myphilippinelife.com/our-philippine-house-project-kitchen-cabinets/





Hier in onze keuken zijn dat soort deurtjes ook gebruikt.


corb1958


Herbie

Is dat in plastic Luke. Jij zegt wel hout, maar toch. Wel zwaar van gewicht. Zo iets heb ik in een hotel gezien :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Antonio

Citaat van: Luke op zaterdag 29 februari 2020, 05:01:22
houten Cabinet-deurtjes zijn te koop in de hardware-magazijnen. Hout niet op basis van spaandekplaten. Had ze ergens gezien maar kan het niet direct terugvinden.
Op deze web pagina ziet het er zo uit. https://myphilippinelife.com/our-philippine-house-project-kitchen-cabinets/

Hier in onze keuken zijn dat soort deurtjes ook gebruikt.

Bedankt Luke,  ik ga eens bij Citi hardware e.d. langs.
Ben bezig via een aannemer, maar dat ga ik afkappen denk ik. Die gasten vragen de hoofdprijs voor van alles en nog wat, een miljoen is helemaal niks, lijkt het.
Ik heb in het verleden zelf ook wel eens een keuken gebouwd, en zit er nu hard aan te denken om dat weer te doen.
Goede scharnieren en fronten, en je bent al een heel eind op weg.
Tijd heb ik genoeg  :applaus:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde